Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 32 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 638
    Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Lurer på det samme. Hos meg står det bare "STRAIGHT" i displayet når jeg spiller av bluray med hd lyd. Hadde også en denon tidligere med blått hd lys, så det var lett å se om det var hd lyd som ble avspilt. + at det sto i displayet på denon om det var dolby eller dts hd.
    Hva står det i deres display på yamaha når dere ser film?
    Nå står det Dolby TrueHD i mitt display. Trykker jeg straight så står det det samme under. Nå har jeg fått det til å fungere når jeg bruker presens front også.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soka
    Nå står det Dolby TrueHD i mitt display. Trykker jeg straight så står det det samme under. Nå har jeg fått det til å fungere når jeg bruker presens front også.
    Kjempegreier, hvordan gjorde du det for å få det til å stå dolby truehd i displayet? Og hvordan gikk du frem for å få det til å fungere med front presens også?

Irriterte meg litt at ikke v1067 kan bruke både front presens + surround back samtidig ved bruk av sep.effektforsterkere slik storebrødrene kan.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å se lydformat i dislayet, løft på lokket på fjernontrollen og trykk info.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoTo
    Flott, takk for info :-D

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man laste ned Yamaha Receiver Manager v1.01 fra???

Har koblet opp min nye RX-V1067 til nettverket, og har DHCP på. Den koblet seg greit til selv, og bl.a nettradio funker som bare det. Men jeg klarer ikke å få opp "nettsiden" fra den på pc for konfigurering.... (Taster inn IP adressen til den i webleseren, men finner da ikke receiveren......) Tips på hve jeg gjør feil, eller må sette opp, tas i mot med stor takk. Kompetanse innenfor nettverk er heller skral hos meg...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoTo
    Hvilket lokk du snakker om? På bluray spilleren hans? Begynte å lure på om det var eit lokk på 1067 kontrollen, men det er det jo ikkje.

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duncan Edwards
    Hvor kan man laste ned Yamaha Receiver Manager v1.01 fra???

Har koblet opp min nye RX-V1067 til nettverket, og har DHCP på. Den koblet seg greit til selv, og bl.a nettradio funker som bare det. Men jeg klarer ikke å få opp "nettsiden" fra den på pc for konfigurering.... (Taster inn IP adressen til den i webleseren, men finner da ikke receiveren......) Tips på hve jeg gjør feil, eller må sette opp, tas i mot med stor takk. Kompetanse innenfor nettverk er heller skral hos meg...

Du skal ikke trenge å laste ned noe software.
    Se side 77 i user manual (pdf), Web Control Center. (Side 80 for 2067)
    Hvis webleseren ikke finner reciveren, sjekk under "Network Menu" og sjekk at "network standby" er satt til "ON".

.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Vet ikke om jeg er litt "off-topic" her, men jeg prøver. Jeg har nettopp kjøpt en RV-V767. Hadde Onkyo før og der fikk jeg opp surround codec på displayet. På Yamahaen står det kun HDMI1, og jeg føler at jeg ikke har kontroll med lyden. Noen forslag?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blik
    Hei. Vet ikke om jeg er litt "off-topic" her, men jeg prøver. Jeg har nettopp kjøpt en RV-V767. Hadde Onkyo før og der fikk jeg opp surround codec på displayet. På Yamahaen står det kun HDMI1, og jeg føler at jeg ikke har kontroll med lyden. Noen forslag?
    Har du prøvd å trykke på info-knappen på fjernkontrollen? Det fungerte på min 1067.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Hvilket lokk du snakker om? På bluray spilleren hans? Begynte å lure på om det var eit lokk på 1067 kontrollen, men det er det jo ikkje.
    Vet ikke om han blingser mellom fjernkontroller, for jeg har ikke lokk. Men trykte på info-knappen på fjernkontrollen og da kom lydformatet i displayet.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    På forrige serie måtte man opp på 3900 for få godsakene med manuell RK.

Tror det er slik nå også, kjøpte derfor 3067 igår.
    Helt topp å jobbe med, og til min store overaskelse lar den deg kjøre frontene ukorrigert, men kombinert med korrigerte subber. (front eq)
    Dette gikk ikke med 3900:razz:
    Er det noen som kan svare på om dette er tilfelle? Har bestemt meg for en Yamaha, men usikker på hvilken. Har et vanskelig rom, så jeg bør kunne justere så mye som mulig. Særlig i forhold til subbene. Bør jeg da går for 2067 eller 3067?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Er det noen som kan svare på om dette er tilfelle? Har bestemt meg for en Yamaha, men usikker på hvilken. Har et vanskelig rom, så jeg bør kunne justere så mye som mulig. Særlig i forhold til subbene. Bør jeg da går for 2067 eller 3067?
    Hva lurer du på? sånn eksakt...

På min 2067 så kan jeg iallefall dette, som jeg ser mange spør etter:

Korrigere 2 subber separat. (Yamaha oppgir MONO men)
    Endre på RK'ens PEQ etter kalibrering.
    PEQ på ALLE høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subutgang på 2067

Har noen et svar på dette? På min gamle yamaha 2600 kunne jeg kjøre frontene i large og samtidig bruke subben, har en passiv sub med ekstra forsterker. Da var det bare å stille delefrekvens mellom 40 og 200hz i forsterkeren. PÅ 2067 må man skru på ekstra bass i menyen når frontene står på large. men får ikke stilt noen delefrekvens på subben da, høres ut som den deler rundt 70hz, setter man frontene i small er alt i orden, men jeg vil ha frontene i large, er denne muligheten fjernet på den nye serien???

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludde
    Har noen et svar på dette? På min gamle yamaha 2600 kunne jeg kjøre frontene i large og samtidig bruke subben, har en passiv sub med ekstra forsterker. Da var det bare å stille delefrekvens mellom 40 og 200hz i forsterkeren. PÅ 2067 må man skru på ekstra bass i menyen når frontene står på large. men får ikke stilt noen delefrekvens på subben da, høres ut som den deler rundt 70hz, setter man frontene i small er alt i orden, men jeg vil ha frontene i large, er denne muligheten fjernet på den nye serien???
    Kan det i menyen være et valg det står BOTH på eventuelt Sub + Front

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg finner det ikke, det var på den gamle forsterkeren. Det er lyd i subbene når jeg slår på ekstra bass i menyen og frontene står på large, men da går det ikke å stille delefrekvensen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg finner det ikke, det var på den gamle forsterkeren. Det er lyd i subbene når jeg slår på ekstra bass i menyen og frontene står på large, men da går det ikke å stille delefrekvensen.
    regner med suben har et eget delefilter på sin forsterker da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel normalt med en aktiv sub, men siden jeg har passive subber med en egen bassforsterker hadde det vært greit å ha en lavere delefrekvens enn de ca 70hz som yamahaen sender ut.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Hva lurer du på? sånn eksakt...

På min 2067 så kan jeg iallefall dette, som jeg ser mange spør etter:

Korrigere 2 subber separat. (Yamaha oppgir MONO men)
    Endre på RK'ens PEQ etter kalibrering.
    PEQ på ALLE høyttalere.
    Det var akkurat det jeg lurte på. Takker for svar. Da blir det en 2067 på meg, skal ta over etter en H/K AVR460. Håper 2067 klarer å rydde litt mer opp i bassområdet enn hva tilfellet var med Avr460.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. På min 1067 kan eg justere delefrekvensen når høyttalerne er large og ekstra bass er på, ingen problem. Det er nok en innstilling. Prøv auto setup på nytt. Det skal iallfall vere mulig når min 1067 kan det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Yamaha RX-V3067 bestilt og betalt fikk en grei pris hos l-sound sammens med et par SVS SSS-02 Black så da blir vel den arvtager etter UMC-1 som tok kveld for noen uker siden,er ikke artig og være uten surroundlyd alt for lenge så da er det bare og vente på schenker varebil.
    Får satse på at den er en oppgradering fra rxv-3800 som jeg hadde før jeg kjøpte umcen.For min del så blir den brukt til hovedsakelig surround da abrahamsen dac og forforsterker pluss emo.effekttrinn brukes i stereo.
    Skal tro om det er like lurt og koble opp de 3 effektrinnene jeg har stående emotiva pluss 2 parasound trinn istedenfor den innterne effektdelen som sikkert er sterk nok men begynner man vel og dra på litt så kan det vel bli tøft og være effektdel hvis man kjører fullt 7.1....men uansett gleder meg til og få utforsket litt.

Side 6 av 32 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •