Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 638
    Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som har 2067:
    - Kan delefrekvens stilles individuelt for hver høyttaler?
    - Kan man manuelt finpusse på YPAO sitt EQ-resultatet etter å ha kjørt romkorreksjon?

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA var min RX-V3067 landet i racken :-) og som en bonus Phillips bdp9600

Gleder med til helga jaaa

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Til dere som har 2067:
    1. Kan delefrekvens stilles individuelt for hver høyttaler?
    2. Kan man manuelt finpusse på YPAO sitt EQ-resultatet etter å ha kjørt romkorreksjon?
    1. Ja, parvis + center
    2. Ja, man kan kopiere fra det romkorreksjonen har kommet med, over i manuell, og justere den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    1. Ja, parvis + center
    2. Ja, man kan kopiere fra det romkorreksjonen har kommet med, over i manuell, og justere den selv.
    Del gjerne erfaringer med oppsett ! Hva slår man av og hva slår man på

Jeg har selv eksperimentert en del , endte for eksempel opp med Parametric EQ = Trough , synes alle de andre ga nokså "hul" lyd, i all fall på film og tv. Men slikt vil vel variere fra oppsett til oppsett. Uten tvil mye forskjellig å tenke på, opplevde store forskjeller etterhvert som jeg prøvde meg fram......

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet en V1067 idag, og slik jeg kan se inne på menyen så kan man ikke kjøre 9.1 (rear back & front presence samtidig) på denne receiveren selv med ekstern effekt på noen kanaler. Enten så må man velge 5.1 + front presence eller 7.1 m/rear back.

Noen som kan bekrefte dette? Eller er det noe jeg overser....?

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    1. Ja, parvis + center
    Takk for det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V3067...bruk av front precence og surr. back

Kan noen av dere som har fått, eller får, RX-V3067 (mclaren eller andre), være så snille å undersøke omkring dette med bruk av front precence og surr.back.

I tråden står det mye frem og tilbake om dette, likeså sier forhandlere forskjellig om dette. Det hadde vært fint å få vite med 100% sikkerhet om at dersom man har ekstern effekt til frontene...kan man da benytte front precence og surr.back samtidig med den effekten som er i RX-V3067.

Jeg har nå RX-V3900 og har oppkoblet både precence og surr.back, men får ikke brukt begge samtidig. Har ekstern effekt til frontene.

Mange har spurt om dette tidligere i tråden, men kan ikke se at noen som har fått prøvd dette på RX-V3067, og gitt klare svar på det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Fugo skal se på det i kveld hva mulighetene er der.
    nå kjører jeg selv precens front og med efekt trinn på front, men som sagt skal se når jeg kommer hjem i kveld.

Sitat Opprinnelig postet av Fugo
    Kan noen av dere som har fått, eller får, RX-V3067 (mclaren eller andre), være så snille å undersøke omkring dette med bruk av front precence og surr.back.

I tråden står det mye frem og tilbake om dette, likeså sier forhandlere forskjellig om dette. Det hadde vært fint å få vite med 100% sikkerhet om at dersom man har ekstern effekt til frontene...kan man da benytte front precence og surr.back samtidig med den effekten som er i RX-V3067.

Jeg har nå RX-V3900 og har oppkoblet både precence og surr.back, men får ikke brukt begge samtidig. Har ekstern effekt til frontene.

Mange har spurt om dette tidligere i tråden, men kan ikke se at noen som har fått prøvd dette på RX-V3067, og gitt klare svar på det.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på de faktiske forskjellene på 2067 og 3067. Har disse samme rk og prosessor. Vanskelig å forstå utifra infoen Yamaha har på sidene sine.
    Jeg kjører effekt på alle høyttalere, og kun et 7.1 oppsett. 2067 vil derfor gjøre jobben om den har samme forforsterker som storebror 3067
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Noen som kan svare på de faktiske forskjellene på 2067 og 3067. Har disse samme rk og prosessor. Vanskelig å forstå utifra infoen Yamaha har på sidene sine.
    Jeg kjører effekt på alle høyttalere, og kun et 7.1 oppsett. 2067 vil derfor gjøre jobben om den har samme forforsterker som storebror 3067
    På forrige serie måtte man opp på 3900 for få godsakene med manuell RK.

Tror det er slik nå også, kjøpte derfor 3067 igår.
    Helt topp å jobbe med, og til min store overaskelse lar den deg kjøre frontene ukorrigert, men kombinert med korrigerte subber. (front eq)
    Dette gikk ikke med 3900:razz:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du 3067 mot 3900. Selv heiv jeg ut Yamaha da jeg synes både 1900, 3900 og Z7 var for dårlige sammenlignet med konkurrentene. 3800 var en revulosjon når den kom, mens 3900 var et klart steg tilbake. Har Yamaha løftet seg igjen med den nye serien??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du 3067 mot 3900. Selv heiv jeg ut Yamaha da jeg synes både 1900, 3900 og Z7 var for dårlige smmenlignet med konkurrentene. 3800 var en revulosjon når den kom, mens 3900 var et klart steg tilbake. Har Yamaha løftet seg igjen med den nye serien??
    Jeg tror du blander 3800 og 3900, 3900 var da MYE bedre på alle måter iforhold til 3800, den har tom holdt seg god nok iforhold til konkurrentene i 2 år. Har kjøpt toppmodell i RX-V serien siden 2400 modellen, og må si at det har vært en lydmessig evulosjon fra modell til modell. Har selv fått 3067 i racket og spiller seg inn, får testet lyd iforhold til 3900 imorgen. Gleder meg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sier bedre mener jeg ikke 3800 mot 3900, men hver av dem mot konkurrentene som kom ut samtidig. 3800 var klart best når den kom, men det forspranget ble borte med 3900 som ikke utmerket seg spesielt lydmessig mot Denon og Pioneer på film. Hva de gjør på musikk er for meg helt uinteressant da det er et filmprodukt og derfor brukes til nettopp det.
    Denons modeller løftet seg mange hakk i xx08 og xx10 modellene, og var bedre receivere enn 3900 på film. Har man ikke testet yamaha mot annet enn nyere yamaha er det ikke lett å orientere seg i markedet, men det er jo bra for deg at du er fornøyd.
    Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør er at jeg tester de fleste modellene fra de fleste leverandørene etter hvert som de kommer ut, og derfor er veldig spent på om Yamaha har klart å løfte seg fra nivået de falt ned på med 1900, 3900 og Z7. 3067 skal isåfall danke ut modeller som Denon 4311, Onkyo 3008 og Pioneer LX-73.
    Det jeg er ute etter i en receiver er den beste prosessoren på film. Effekt og stereo kjøres eksetern
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen godt folk da har jeg fått litt oversikt over min ny 3067 og overgangen fra RX-V3800 ja den var helt syyk, et sån løft lydmessig har ikke jeg selv opplevd noen gang. Det skal sies at jeg også har kjøpt ny BD spiller også så det har helt klart mye og si lyd og bilde messig det og men og gå fra den litt ullene lyden i center ch over til denne klokke klare lyden/talen på BD film er etter min mening den beste innvisteringen jeg har gjort

Når jeg sier bedre mener jeg ikke 3800 mot 3900, men hver av dem mot konkurrentene som kom ut samtidig. 3800 var klart best når den kom, men det forspranget ble borte med 3900 som ikke utmerket seg spesielt lydmessig mot Denon og Pioneer på film. Hva de gjør på musikk er for meg helt uinteressant da det er et filmprodukt og derfor brukes til nettopp det.
    Denons modeller løftet seg mange hakk i xx08 og xx10 modellene, og var bedre receivere enn 3900 på film. Har man ikke testet yamaha mot annet enn nyere yamaha er det ikke lett å orientere seg i markedet, men det er jo bra for deg at du er fornøyd.
    Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør er at jeg tester de fleste modellene fra de fleste leverandørene etter hvert som de kommer ut, og derfor er veldig spent på om Yamaha har klart å løfte seg fra nivået de falt ned på med 1900, 3900 og Z7. 3067 skal isåfall danke ut modeller som Denon 4311, Onkyo 3008 og Pioneer LX-73.
    Det jeg er ute etter i en receiver er den beste prosessoren på film. Effekt og stereo kjøres eksetern

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence høytalere er jo livsviktig ved bruk av prosjektor, så der har Yamaha beste processor til film. :-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence er vel og bra, men det avgjørende er vel surroundbildet som tegnes opp av de resterende 5-7 høyttalerene og det var her forrige generasjon fra Yamaha ikke imponerte kontra sine konkurrenter i prisklassen. Det blir derfor spennende å se hva som har skjedd med den nye xx67 serien.
    Noe som er veldig bra med den nye serien er muligheten til å kjøre 7.1 + 4 kanaler med ekstern drift. På 3900 og Z7 måtte man velge mellon 7.1 eller 5.1 + presence
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence er vel og bra, men det avgjørende er vel surroundbildet som tegnes opp av de resterende 5-7 høyttalerene og det var her forrige generasjon fra Yamaha ikke imponerte kontra sine konkurrenter i prisklassen. Det blir derfor spennende å se hva som har skjedd med den nye xx67 serien.
    Noe som er veldig bra med den nye serien er muligheten til å kjøre 7.1 + 4 kanaler med ekstern drift. På 3900 og Z7 måtte man velge mellon 7.1 eller 5.1 + presence
    Hva var det du ikke likte med lyden kontra konkurrentene ?
    Jeg er på jakt etter ny receiver selv.Er jo haugevis å velge mellom,så det er ikke lett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet med 3900 synes jeg 4310 tegner opp et bedre surroundbilde ved bedre styring av surroundhøyttalerene, og bedre subkontroll. Blir spennende å se om 2067/3067 har blitt bedre her så de kan ta tilbake kronen i de diverse prisklassene. Som nevnt over er det jo også viktig å ta stilling til de forskjellige ekstra mulighetene receiverene har, og om dette er interessant for den enkeltes bruk.
    Dette er mitt personlige synspunkt, så test helst selv.
    I novembernummeret av Hjemmekino er det en test av Yamaha vs. Onkyo vs. Pioneer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du 3067 mot 3900. Selv heiv jeg ut Yamaha da jeg synes både 1900, 3900 og Z7 var for dårlige sammenlignet med konkurrentene. 3800 var en revulosjon når den kom, mens 3900 var et klart steg tilbake. Har Yamaha løftet seg igjen med den nye serien??
    Den store forskjellen som kom som lyn fra klar himmel!

På 3067 kan man kjøre frontene ukorrigert samtidig som resten av anlegget korrigeres i tidsdomenet og eq. Dette er perfekt for meg.
    Rommet mitt er nesten paddeflatt med de nye frontene og gardinene.
    Frontene splittes på 80 hz så peaken på 50hz trenger ikke korrigeres.
    men subbene må korrigeres, dette ordner man lett med PEQ på subben som tar vekk det grøvste, pluss manuell YPAO på Yamahaen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V3067 ble testvinner i siste nummer av Hemmabio, den ble testet mot Pioneer SC-LX73 og Harman Kardon AVR 760.

De skriver bla. "Ser man under lokket på RX-V3067 så ser man at det handler om en ytterst seriøs forsterkerkonstruksjon, som er symetrisk oppbygd og elektrisk sepparert høyre/venstre likt som på Z11.
    Det har gitt resultat for forsterkeren lyder meget bra."

Min erfaring er at man må teste selv, så den står i hylla og brenner seg inn.
    Muligens vi har en liten biff til pølsepris her?

.

Side 4 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •