Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 32 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 638
    Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huff da, var trøtt i trynet og utålmodig igår skjønner jeg. Alle kanaler foruten om frontene fungerer. Merkelig. Prøvd både vanlig 7 kanals set-up og 7 kanals med external amp til frontene. Får sjekke litt kabler kanskje, vet at forsterker og høyttalere fungerer utmerket..

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd andre kilder, og da blir det liv. Også prøvd presence innstillinger, men ikke noe lyd da heller. Nesten så jeg lurer på om utgangene i det hele tatt fungerer. Noen som har noen tips? Har som sagt lite erfaring med Yamaha så kan jo være noen innstilling gjemt et eller annet sted...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falsk alarm. Etter mye testing med forskjellige kilder, recievere og effekttrinn, så fant jeg ut at hca 2200 som jeg bruker som effekt av en eller annen merkelig grunn ikke vil fungere med signal fra reciever. Men da jeg kobler opp fra pc'en så fungerer det helt fint... Merkelig??? Så om noen har noen tips er det bare å skrike ut...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at utgangssignalet fra Yamahaen er for svakt for effektforsterkeren? Det er vel 0,75 volt, Parasound vil vel helst ha noe mer. Kanskje vi kan få en ekspertuttalelse om dette.
    Bare ikke finn på å koble på både høyttalerutganger og preout samtidig på samme kanaler. Da tar forsterkeren kveld.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg tenkte også, men da er det veldig rart at jeg heller ikke fikk lyd fra onkyoen etter jeg byttet tilbake. Etter at den har fungert helt fint med parasounden tidligere.???

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ordnet det seg etter et godt gammelt pc triks... Koble fra alt og ta strømmen. Lot det stå over natta og prøvde dagen etterpå, så simsalabim og alt fungerer igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg lurer på om det går an å sprenge en rx-v2067? I går kveld ble det en del høy musikk og festing, og det ser ut som om forsterkeren plutselig konket ut. Jeg må ha fiklet med fjernkontrollen slik at forstereren plutselig ble skrudd på med fullt volum. I manualen står det ingenting om sikringer, men det skal være en eller annen form for beskyttelsesmekanisme. Jeg får ikke skrudd på forstereren, men det ser ut til å være liv et rødt lys i displayet. Er det virkelig nødvendig å levere den inn til reperasjon kun for deaktivere ''protection circuitry'' greiene?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt en RX-V671, og må si jeg er strålende fornøyd med den. Den låter veldig bra synes jeg, og funksjonsmessig helt super. Jeg er veldig fornøyd med at den har parametrisk EQ individuelt for alle kanaler, selv om den EQ'en gjerne kunne hatt noe bedre fintuning av senterfrekvens for hvert EQ-bånd. Men det er peanuts. Det jeg dog kunne tenkt meg å hatt er en 7.1 analog inngang for å kunne måle frekvensresponsen med eget måleutstyr, men man får ikke alt til 3500 kr heller. Og det skulle vært mulig å skru diskplayet helt av....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger litt hjelp...

Jeg har kjøpt en rx671, og koblet den opp med canal digital sin gamle hd-pvr dekoder.. bildet er strålende, men lyden er svært forskjellig fra kanal til kanal. de fleste kanalene kan jeg styre volumet med CD kontrollen, men noen ikke... hva er galt..?!

de er koblet med hdmi....

takker for all hjelp!!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiks
    trenger litt hjelp...

Jeg har kjøpt en rx671, og koblet den opp med canal digital sin gamle hd-pvr dekoder.. bildet er strålende, men lyden er svært forskjellig fra kanal til kanal. de fleste kanalene kan jeg styre volumet med CD kontrollen, men noen ikke... hva er galt..?!

takker for all hjelp!!
    Prøv og still volumet opp på fult på CD tuneren og bruk yamaha fjernkontrollen for å justere volumet opp og ned. bare et forslag
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste kanalene kan jeg styre volumet med CD kontrollen, men noen ikke... hva er galt..?!

De du kan styre lyden på sender mp2-lyd. De blir dekodet til PCM av dekoderen, og det gir deg også mulighet til å regulere volum. De du ikke kan styre lyden på, sender i Dolby Digital. Der sendes lyden direkte til receiver uten at dekoderen tukler med den.

Det er sikkert mulig å sette opp dekoderen til å dekode DD-lyd også, hvis det er veldig viktig for deg å regulere lyden med CD fjernkontrollen. Jeg vil derimot anbefale at du følger Jan Frodes råd og nøyer deg med å bruke receiveren til å regulere lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig at det er det letteste utveien er og styre lyden med forsterkeren.. Men for resten av husstanden er det lettere med færrest mulig kontroller...

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig at det er det letteste utveien er og styre lyden med forsterkeren.. Men for resten av husstanden er det lettere med færrest mulig kontroller...

Hva med å handle deg en universal fjernkontroll, så kan du legge vekk alle andre fjernkontroller, og ikke minst er det enkelt for resten av husstanden å bruke.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Hva med å handle deg en universal fjernkontroll, så kan du legge vekk alle andre fjernkontroller, og ikke minst er det enkelt for resten av husstanden å bruke.

Jeg kjøpte en Logitech Harmony kontroll for flere år siden.
    Denne har fungert supert hele tiden.

Anbefales!!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en RX-V2067, tilkoblet Canal Digitals Sagem PVR. På enkelte kanaler skifter receiveren mellom Dolby Digital, og Pro Logic. Begynte med dette også på NRK, etter at de begynte med Dolby Digital. Er det noen som har en formening om hva dette skyldes, og er det noe å gjøre med dette?. Er litt forstyrrende med at displayet hele tiden forandrer seg... Er ellers strålende fornøyd med receiveren!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donald123
    Har en RX-V2067, tilkoblet Canal Digitals Sagem PVR. På enkelte kanaler skifter receiveren mellom Dolby Digital, og Pro Logic. Begynte med dette også på NRK, etter at de begynte med Dolby Digital. Er det noen som har en formening om hva dette skyldes, og er det noe å gjøre med dette?. Er litt forstyrrende med at displayet hele tiden forandrer seg... Er ellers strålende fornøyd med receiveren!
    Skjer dette hele tiden, eller bare mellom programmer? Det er ikke uvanlig at noen programmer sendes i Dolby Digital og andre ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Skjer dette hele tiden, eller bare mellom programmer? Det er ikke uvanlig at noen programmer sendes i Dolby Digital og andre ikke.
    Var ihvertfall sånn i hele går kveld, gjennom hele programmene, og ikke bare mellom dem. Har sett det samme på andre kanaler før, men da hender det at enkelte program er stabil med Dolby Digital.
    Kan det være at programmet sendes i stereo, og at receiveren varsler om at dette er tilgjengelig som Dolby Digital, men gjør dette om til surround Pro Logic?
    Sorry hvis jeg høres ut som en idiot...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Donald123
    Var ihvertfall sånn i hele går kveld, gjennom hele programmene, og ikke bare mellom dem. Har sett det samme på andre kanaler før, men da hender det at enkelte program er stabil med Dolby Digital.
    Kan det være at programmet sendes i stereo, og at receiveren varsler om at dette er tilgjengelig som Dolby Digital, men gjør dette om til surround Pro Logic?
    Sorry hvis jeg høres ut som en idiot...
    Det er ingen kanaler som sender Dolby Pro Logic, men hvis du har satt din receiver til å dekode alle signaler med Dolby Pro Logic, så gjør den det på når kanalen sender PCM=Stereo og/eller DD 2.1....men sender kanalen DD 2.1 så vil displayet veksle mellom Dolby Digital og Dolby Pro Logic....men bare displayet...IKKE lyden.....det er ingenting å bry seg om.....setter du den på STRAIGHT så skjer det ingenting....min er alltid på straight..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er ingen kanaler som sender Dolby Pro Logic, men hvis du har satt din receiver til å dekode alle signaler med Dolby Pro Logic, så gjør den det på når kanalen sender PCM=Stereo og/eller DD 2.1....men sender kanalen DD 2.1 så vil displayet veksle mellom Dolby Digital og Dolby Pro Logic....men bare displayet...IKKE lyden.....det er ingenting å bry seg om.....setter du den på STRAIGHT så skjer det ingenting....min er alltid på straight..:-)
    Takk for svar.
    Tenkte det var noe sånn... Tror jeg vil ha surround-lyd hele tiden, så jeg tenker jeg lar innstillingene være som de er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-v671 + Jbl Es80

Hei,

Vil Yamaha RX-V671 være en god nok receiver til å drive JBL ES80 surroundsystem (http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...ke-sort.html)?

Side 29 av 32 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •