Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 32 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 638
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av StianPG
    Kommer ingen valg for delefrekvens når jeg trykker på Small, går bare tilbake til configuration menyen.
    Det var rart, testet nettopp på min, og funker her. On screen-setup-speaker-manual setup-configuration-surround-small-frekvensvalg.
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Trykk på info knappen under lokket på fjernkontrollen. Da skal det komme frem. Prøv med flere trykk til du finner det ut.
    Takk takk,det var jo irriterende enkelt.

En annen ting jeg stusser litt på med Yamaha 3067 er volumet.
    Hos meg skjer det liksom veldig lite før man passerer -20.
    Når receiver står rundt 0 er det ok.
    Jeg har effektforsterker på alle kanaler,men dette har vel lite å si.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Det var rart, testet nettopp på min, og funker her. On screen-setup-speaker-manual setup-configuration-surround-small-frekvensvalg.
    Gjør akkurat det samme, men får ikke frekvensvalg. Hvordan skal jeg da vite når bassen fra center og surround kutter og går til frontene? Jeg har som sagt ikke subwoofer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør akkurat det samme, men får ikke frekvensvalg. Hvordan skal jeg da vite når bassen fra center og surround kutter og går til frontene? Jeg har som sagt ikke subwoofer.
    Jeg har heller ikke subben koblet opp for tiden. Senter og front, står som large, og surround som small, delt på 80hz. Kjører 5.0 oppsett.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Står det et lite "konvolutt" symbol bak der det står "small" ? Dette betyr at det er flere valg om du trykker "Enter" på disse. Når du trykker enter på small, kommer det opp valgene på frekvens.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B
    Står det et lite "konvolutt" symbol bak der det står "small" ? Dette betyr at det er flere valg om du trykker "Enter" på disse. Når du trykker enter på small, kommer det opp valgene på frekvens.
    Det er ingen konvolutt symbol bak small. Når jeg trykker enter på small kommer jeg tilbake til hovedmenyen. Ser du har 3067, så kanskje 1067 ikke har denne muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt i manualen hvis jeg var deg. Mulig du allerede har gjort det..?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt i manualen hvis jeg var deg. Mulig du allerede har gjort det..?
    Da har jeg nettopp lest igjennom speaker setup i manualen, men stod ingenting om crossover når subwoofer ikke er i bruk. Det er en innstilling som heter Bass Cross Over, men den står som "Not Available" og er kan kun brukes om sub er valgt i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bedre sent enn aldri

Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    Jeg har to ulike patterns. Ett med, og ett uten sub. Du kan kjøre egne innstillinger osv per pattern. Du kan dessverre ikke veksle mellom pattern med scene funksjonen(så vidt jeg vet), men det er uansett bare noen få tastetrykk for å bytte.

Når jeg kjører uten sub, er frontene satt til large. Når subben er med, er de small.
    Dette er sikkert old information for de fleste, men hvis ikke det er blitt nevnt så kan jeg si at det er mulig å lagre forskjellige "pattern" til forskellige scenes. Man kan selv velge hvilken innstillinger som skal endres ved scene valg ved å gå på "scene" i on screen menyen - deretter til ønsket scene - gå til scene menyen ved å trykke opp (mener jeg å huske) - gå til load - details, for så å velge de ønskede instillingene man ønsker å lagre under valgt scene alternativ.

Bekager rotete veiledning.. litt tidlig på morraen. Hvis dette er skrevet tidligere så beklager jeg re-posten.

Ellers knallfornøyd med denne reciveren.. rett og slett genial! All ære til Yamaha!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp lest igjennom speaker setup i manualen, men stod ingenting om crossover når subwoofer ikke er i bruk. Det er en innstilling som heter Bass Cross Over, men den står som "Not Available" og er kan kun brukes om sub er valgt i menyen.
    har du nyeste firmware på forsterkeren da? Har valget om frekvens, uansett sub eller ikke jeg, så lenge front står som large.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen konvolutt symbol bak small. Når jeg trykker enter på small kommer jeg tilbake til hovedmenyen. Ser du har 3067, så kanskje 1067 ikke har denne muligheten.
    Aha, da skjønner jeg. Men prøv følgende: Aktiver en subwoofer. Får du nå en liten konvolutt på de andre høyttalerne satt på small? Isåfall gå inn og sett den frekvensen du vil ha. Deretter kan du slå av subwoofer igjen. Delefrekvensen på small vil bli stående.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavvann
    Dette er sikkert old information for de fleste, men hvis ikke det er blitt nevnt så kan jeg si at det er mulig å lagre forskjellige "pattern" til forskellige scenes. Man kan selv velge hvilken innstillinger som skal endres ved scene valg ved å gå på "scene" i on screen menyen - deretter til ønsket scene - gå til scene menyen ved å trykke opp (mener jeg å huske) - gå til load - details, for så å velge de ønskede instillingene man ønsker å lagre under valgt scene alternativ.

Bekager rotete veiledning.. litt tidlig på morraen. Hvis dette er skrevet tidligere så beklager jeg re-posten.

Ellers knallfornøyd med denne reciveren.. rett og slett genial! All ære til Yamaha!
    Mulig det var old news for mange, men ikke for meg. Dette gjør alt så mye enklere.

Tusen takk :-D

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet å få opp egendefinerte navn på displayet på fjernkontrollen til 3067?
    Ser ikke helt hensikten med displayet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du nyeste firmware på forsterkeren da? Har valget om frekvens, uansett sub eller ikke jeg, så lenge front står som large.
    Har nyeste firmware ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, da skjønner jeg. Men prøv følgende: Aktiver en subwoofer. Får du nå en liten konvolutt på de andre høyttalerne satt på small? Isåfall gå inn og sett den frekvensen du vil ha. Deretter kan du slå av subwoofer igjen. Delefrekvensen på small vil bli stående.
    Har nå prøvd å aktivere subwoofer. Får fremdeles ingen konvolutt, men Bass Crossover innstillingen blir tilgjengelig. Den sto til 200hz, så satte den til 80hz og slo av sub.

Om det er Bass Crossover innstillingen som gjelder og den har stått til 200hz, ville jeg ha merket dette på lyden?
    Har hatt receiveren i ca 5 måneder å brukt den ofte, men har ikke merket noe "feil" i lydbildet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd å aktivere subwoofer. Får fremdeles ingen konvolutt, men Bass Crossover innstillingen blir tilgjengelig. Den sto til 200hz, så satte den til 80hz og slo av sub.

Om det er Bass Crossover innstillingen som gjelder og den har stått til 200hz, ville jeg ha merket dette på lyden?
    Har hatt receiveren i ca 5 måneder å brukt den ofte, men har ikke merket noe "feil" i lydbildet.

På 1067 er det der du bestemmer delefrekvensen ja. Se side 93 i manualen.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering setter sub nivå alt for lavt !

Og når vi er inne på subwoofer - Hvorfor bommer Yamaha totalt på lydnivå på sub?

Når jeg kjører lydkalibrering på min RX-A2010 setter progammet lydnivået på sub alt for lavt. Synes sub nivået ble elendig etter kalibrering her om dagen. Vha SVS manual og lydtrykksmåler på mobil fant jeg ut at nivået sto 8-10 db for lavt - hvorfor, når alle andre kanaler var perfekt ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 1067 er det der du bestemmer delefrekvensen ja. Se side 93 i manualen.
    Takk for hjelpen så langt!
    Men hvorfor setter YPAO crossoveren så høyt som 200hz? Jeg har Klipsch RC-62 som center og RS-42 til surround, og regner med de går lavere enn dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen så langt!
    Men hvorfor setter YPAO crossoveren så høyt som 200hz? Jeg har Klipsch RC-62 som center og RS-42 til surround, og regner med de går lavere enn dette?
    Det kan tyde på dårlig/feil plassering av målemikrofon/høyttalere. Men dine rs 42 spiller nok ikke så dypt, men garantert dypere en 200 hz. Jeg har opplevd at yapo og mcacc setter x-over feil. Være kjempenøye med ht plassering og målinger. Bruk tripod, vær sikker på at det ikke er reflekterende flater i nærheten og lukk alle dører/vinduer som pleier å være lukket når du ser film eller hører på musikk. Tips: sett centeren til large, og del rs 42 på 80, 100, eller 120, avhengi av hva som HØRES best ut.

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

v2067 og flere effektforsterkere

Går det an å få brukt mer enn en effektforsterker på denne? (v2067). Akkurat hentet en nå, og aldri hatt yamaha før. Er det mulig å endre presetene? Skulle jo gjerne brukt effektene jeg har... Men får ikke kjørt auto-oppsett engang siden den ikke finner front høyttalere. Og har satt på 7.1 med effekt på fronthøyttalere... Men har ikke brukt mer enn 10min på oppsettet ennå. Får grave litt i morgen og fortsette å jobbe nå...

Kan også nevne at på tx-nr1007 så har jeg brukt effekt på front, surround og surround back. Og kjørt center på reciever. Vet dette er litt bak/fram i forholt til andre oppsett, men da har reciever best mulig forhold til å gi center god effekt.

Har akkurat koblet opp, og følgende er gjort.
    -Koblet til alt eksternt med hdmi
    -Koblet center vanlig
    -Resten er koblet til pre-out da jeg gikk utifra at dette lot seg gjøre.

Men det viser seg jo at det ikke var voldsomt enkelt med oppsettet sammenlignet med 1007'en...

Side 28 av 32 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •