Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 32 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 638
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte yamaha 1067 for 2 dager siden, og brukte en dag på å stille inn slik jeg ville ha det. Den YPAO romkalibreringa funka ikke i rommet mitt! Blei IKKE bass, så jeg endte opp med å stille inn alt manuelt... Etter den YPAO testen sto subben min(CV CLS15) på -10 og frontene spilte ikke noe bass.. Men når jeg fikk stilt det inn selv ble det virkelig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lavvann
    Ser at det er mange her inne som kjører disse reciverene i kombinasjon med klipsch. Derfor kan dere sikkert svare meg på et spørsmål jeg har.
    Jeg har handlet 3067 og et klipsch høyttalersett bestående av RF82II, RS52II og RC62II. I tillegg har jeg kjøpt en svs pc13 ultra.

Er endelig ferdig med kinorommet og klar til å flytte høyttalerene ut av eskene og inn i rommet. Spørsmålet er hvilke instillinger jeg bør ha høyttalerene i.. tenker da på small vs large og evt frekvensdelingsinstillinger. Har lest en del i tråden og ble ikke noe særlig klokere :-?

Er forøvrig ny til yamaha og egentlig recivere generelt . Sist jeg handlet anlegg var etter komfirmasjonen! Forresten, jeg har også handlet en antimode.. skal jeg kjøre den ETTER yamaha sin romkalibrering?

Takker på forhand for alle tilbakemeldinger
    Jeg ville satt alle høyttalerene på large, det har jeg gjort på min. Forskjellen på small og large er stor! På small spiller det spinkelt, mens på large spiller det mye fyldigere. Frekvensdeling ville jeg satt på 60hz. Når du begynner å stille inn så hører du veldig fort hva som låter bra og ikke bra, det som tar litt tid er finjusteringene

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av babaloui
    Får å få opp codec i display trykker man inn knappen det står info/display eller muligens disp på selve recivern. 8)
    Flotte greier. Skal testes ut
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er mange her inne som kjører disse reciverene i kombinasjon med klipsch. Derfor kan dere sikkert svare meg på et spørsmål jeg har.
    Jeg har handlet 3067 og et klipsch høyttalersett bestående av RF82II, RS52II og RC62II. I tillegg har jeg kjøpt en svs pc13 ultra.

Er endelig ferdig med kinorommet og klar til å flytte høyttalerene ut av eskene og inn i rommet. Spørsmålet er hvilke instillinger jeg bør ha høyttalerene i.. tenker da på small vs large og evt frekvensdelingsinstillinger. Har lest en del i tråden og ble ikke noe særlig klokere :-?

Er forøvrig ny til yamaha og egentlig recivere generelt . Sist jeg handlet anlegg var etter komfirmasjonen! Forresten, jeg har også handlet en antimode.. skal jeg kjøre den ETTER yamaha sin romkalibrering?

Takker på forhand for alle tilbakemeldinger
    Dette med kalibrering er endel jobb, og setter man bare micen i sofaen og lar det stå til blir sluttreultatet sjelden spesielt bra. Anbefaler at dere leser gjennom denne tråden da den har mye god info rundt emnet

http://avforum.no/forum/receivere-fo...01-2011-a.html
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av babaloui
    Får å få opp codec i display trykker man inn knappen det står info/display eller muligens disp på selve recivern. 8)
    Ah. Takk! Da var ett irritasjonsmoment borte

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Jeg ville satt alle høyttalerene på large, det har jeg gjort på min. Forskjellen på small og large er stor! På small spiller det spinkelt, mens på large spiller det mye fyldigere. Frekvensdeling ville jeg satt på 60hz. Når du begynner å stille inn så hører du veldig fort hva som låter bra og ikke bra, det som tar litt tid er finjusteringene
    På film ville dette blitt helt feil for min del. Har du en sub som er godt integrert med frontene, vil alt jobbe lettere og mer uanstrengt. Dette er ihvertfall tilfelle hos meg, og hos de fleste andre har jeg inntrykk av.

Når det kommer til musikk derimot, kobler jeg ut hele subben og kjører ren stereo.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ah. Takk! Da var ett irritasjonsmoment borte
    Hvordan fikk du det til?

Får bare opp PC 2 Channel. Prøvd alle knapper snart. Småfrustrert.
    Oppdaget enda et minus som jeg personlig ville ha ønska. Internettradio f.eks Streame radio gjennom internett.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under lokket på fjernkontrollen har du en knapp det står "Info" på. Hvis du trykker på den så kommer det opp div info på displayet til reciveren.
    Trykker du på knappen det står "Net" på havner du på internettradioen. Men kanalene er allerede inne på listen så ikke sikkert du kan søke opp noe der eller streame. Har ikke sett så mye på den biten enda.
    På musikk bruker jeg pure direct, da det gir den beste lyden her. Og sub blir unødvendig.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Under lokket på fjernkontrollen har du en knapp det står "Info" på. Hvis du trykker på den så kommer det opp div info på displayet til reciveren.
    Trykker du på knappen det står "Net" på havner du på internettradioen. Men kanalene er allerede inne på listen så ikke sikkert du kan søke opp noe der eller streame. Har ikke sett så mye på den biten enda.
    På musikk bruker jeg pure direct, da det gir den beste lyden her. Og sub blir unødvendig.
    Okei takk. Jeg har ikke noe lokk. men fant det nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja jeg får vel strengt talt bare teste litt og se hva jeg liker. Det er jo bare artig å teste et nytt anlegg

Dette med kalibrering er endel jobb, og setter man bare micen i sofaen og lar det stå til blir sluttreultatet sjelden spesielt bra. Anbefaler at dere leser gjennom denne tråden da den har mye god info rundt emnet
    Har inntrykk av at det er mye jobb, ja. Og er egentlig mest bekymret for å bare gjøre lydbildet dårligere ettersom jeg ikke har noen kompetanse. Skal kjikke igjennom tråden.. kanskje jeg tørr å kalibrere noe selv 8)

På film ville dette blitt helt feil for min del. Har du en sub som er godt integrert med frontene, vil alt jobbe lettere og mer uanstrengt. Dette er ihvertfall tilfelle hos meg, og hos de fleste andre har jeg inntrykk av.

Når det kommer til musikk derimot, kobler jeg ut hele subben og kjører ren stereo.
    Hvordan gjør du dette rent praktisk på forsterkeren? Må du forrandre oppsettet på høyttalerene til "large" når du spiller i stereo? Eller kan man programmere ferdige oppsett til film og musikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gjør du dette rent praktisk på forsterkeren? Må du forrandre oppsettet på høyttalerene til "large" når du spiller i stereo? Eller kan man programmere ferdige oppsett til film og musikk?
    Jeg har to ulike patterns. Ett med, og ett uten sub. Du kan kjøre egne innstillinger osv per pattern. Du kan dessverre ikke veksle mellom pattern med scene funksjonen(så vidt jeg vet), men det er uansett bare noen få tastetrykk for å bytte.

Når jeg kjører uten sub, er frontene satt til large. Når subben er med, er de small.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvensdeling på 60hz ble ikke bra hos meg på film,får opp DTS master med info knapp.
    takket være folka her med bra tips.
    Er super førnøyd yamaha 1067 er meget bra.
    Mye lettere nå enn før å få 5.1 lyd fra pc osv.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nivåjustering etter å ha kjørt YPA0

Har fått en RX-V1067 i hus og har kjørt YPAO(8 målepunkter). Synes resultatet gir ganske "tam" bass sammenlignet med min forrige receiver(Onkyo TX-NR807).

Er det mulig å justere opp sublevel etter at målingen er gjort og lagret, eller må dette gjøres FØR man lagrer målingen?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har fått en RX-V1067 i hus og har kjørt YPAO(8 målepunkter). Synes resultatet gir ganske "tam" bass sammenlignet med min forrige receiver(Onkyo TX-NR807).

Er det mulig å justere opp sublevel etter at målingen er gjort og lagret, eller må dette gjøres FØR man lagrer målingen?
    Du kan fint stille sublevel etter kalibrering er gjort:smile:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azndmp
    Frekvensdeling på 60hz ble ikke bra hos meg på film,får opp DTS master med info knapp.
    takket være folka her med bra tips.
    Er super førnøyd yamaha 1067 er meget bra.
    Mye lettere nå enn før å få 5.1 lyd fra pc osv.

Får bare 2CH eller analog jeg hvis jeg trykker på info knappen ;S

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Du kan fint stille sublevel etter kalibrering er gjort:smile:
    Var det jeg håpet på.. Får leite litt i menyene når jeg får tid. Er litt "oversiktlig" når man er vant til andre brukergrensesnitt..

Edit: Fant ut av det..

Men fortsatt ikke på samme nivå som det jeg hadde med Onkyoen. Trengs mer jobbing tydeligvis..

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Var det jeg håpet på.. Får leite litt i menyene når jeg får tid. Er litt "oversiktlig" når man er vant til andre brukergrensesnitt..

Edit: Fant ut av det..

Men fortsatt ikke på samme nivå som det jeg hadde med Onkyoen. Trengs mer jobbing tydeligvis..
    Du vet det fins en "Level" knapp under dekselet på fjernkontrollen du vipper opp? Nede til høyre på panelet. Trykker du denne kan du endre db nivået for alle kanalene med noen taste trykk.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Du vet det fins en "Level" knapp under dekselet på fjernkontrollen du vipper opp? Nede til høyre på panelet. Trykker du denne kan du endre db nivået for alle kanalene med noen taste trykk.

Er forresten ikke noe vippelokk på kontrollen til 1067. Er nok bare på 3067.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Er forresten ikke noe vippelokk på kontrollen til 1067. Er nok bare på 3067.
    Aha, litt forskjell på Jørgen hattemaker og Kong Salamon altså..:wink:

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ut av Elkjøp for 5-6mnd. siden, med en RXV767 for 2995,-.Trodde jeg hadde gjort et varp.....8)

Men.... er det en funksjon jeg bruker mye så er det sub level, spesielt på musikk.
    Att man må gå igjenom flere nivåer med trege on-screen menyer på tv for og justere sub nivå, er etter mitt hode helt ....:evil: (skal lytte til musikk, ikke se menyer på tv) Receiveren/Yamaha´n minner meg om Philips fra 90´tallet(tv/video), kvalitet men tungvint og bruke. Vil bli lagt ut på finn.no 1,5k = Solgt.

Side 22 av 32 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •