Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 638
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

front og back prescens

Kan man på RX-V3067 bruke innebygde trinnene på front og back prescens, og bruke effekt trinn på dei 7 andre kanalene ?
    Frister med denne isteden for ein Z11 da kun treng innebygd forsterker til front og back prescens vist det går

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke full fleksibilitet når det gjelder konfigurasjon av de interne forsterkerne.
    I 11.1 konfigurasjon må man bruke ekstern forsterker på front og back presence.
    I 9.1 konfigurasjon kan man bruke intern forsterker på front presence og på back presence / back sourround (avhengig av valgt sound program).

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt sikker på at man i 9.1-konfigurasjon kan bruke intern forsterker til presence? Trodde man måtte ha ekstern forsterker hvis man skulle bruke flere kanaler enn 7 (pluss sub). Jeg har store planer om å kjøpe denne receiveren, så dette var meget interessant å høre. Håper det du sier stemmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke ekstern forsterker i 9.1 konfigurasjon, men den kan brukes på front høyttalerne. Presence trenger da ikke ekstern forsterker.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Du kan med andre ord bruke den eksterne forsterkeren på fronthøyttalerne mens den interne da kan brukes til presence. For de som ønsker ekstra kraft på frontene er dette veldig interessant og bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vert greiest og kunne bruke innebygd til Presence da eg har effekt forsterkere til dei 7 andre
    Treng da alså ein 4 kanals effekt forsterker i tillegg.
    Håper 3067 kommer snart da eg har solgt forforsterkeren min og bestilt 3067.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StirbLangsam
    Nei, det er ikke full fleksibilitet når det gjelder konfigurasjon av de interne forsterkerne.
    I 11.1 konfigurasjon må man bruke ekstern forsterker på front og back presence.
    I 9.1 konfigurasjon kan man bruke intern forsterker på front presence og på back presence / back sourround (avhengig av valgt sound program).
    Ble litt mye på en gang her, men du mener at ved 9.1 kanals oppsett så kan man bruke de interne effektrinnene til å drive front-presence og back-presence så lenge man har ekstern effekt til selve fronthøyttalerne?

Men hva med surround back da? (Da mener jeg ikke hovedsurround ht'ene på siden)

Jeg tror rx-v3067 blir min neste receiver hvis den er såpass fleksibel og siden 1067'en fikk såpass god omtale av lyden i siste hjemmekino bladet er jeg meget spent på dommen over 3067 når den kommer Er jo perfekt hvis man kan ha 5 kanals effekt a'la emotiva eller lignende til å drive front, senter og bakhøyttalere, og Yamahaen kan drive front og back presence i et 9.2 kanals oppsett

Yamaha på Klipsch er ihvertfall kongebra på film!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 9.1 konfigurasjon med ekstern forsterker til frontene brukes interne forsterkerne til å drive enten back sourrond eller back presence. Dette er avhengig av hvilke "sound program" som er valgt. Ønsker du å bruke back sourrond og back presence samtidig må du bruke 11.1 konfigurasjon og trenger ekstern forsterker til både front og back presence.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å enten kjøpe en RX-V2067 eller 3067.
    Har 9 høytalere nå for tiden samt 2 effekt forsterkere.
    Tviler på at jeg kommer til å skaffe meg 2 høytalere til.

Noen som kan hjelpe meg med tips om jeg trenger 3067 eller om jeg burde gå for 2067?

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V2067 er bestilt. Tror jeg klarer meg med 9 høyttalere. Jeg fant heller ingen andre grunner, for min egen del, til å vente på 3067. Både tror og håper på å bli fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp av RX-V2067 er utsatt. Hvordan subwoofer tilkoblingene fungere må avklares. Jeg ønsker at delay, fase og equalizer kan settes separat for de to utgangene, men lydmixen kan godt være identisk. RX-V2067 er 9.2 forsterker med 2 x mono subwoofer utganger! Hva vil det si???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StirbLangsam
    Kjøp av RX-V2067 er utsatt. Hvordan subwoofer tilkoblingene fungere må avklares. Jeg ønsker at delay, fase og equalizer kan settes separat for de to utgangene, men lydmixen kan godt være identisk. RX-V2067 er 9.2 forsterker med 2 x mono subwoofer utganger! Hva vil det si???
    Jeg antar dette er en feilbeskrivelse i utvidet produkt info for RX-V2067. Bilder av baksiden viser front og rear subwoofer tilkobling. Innlegg på avsforum.com bekrefter at RX-A2000 har to uavhengige sub utganger. RX-V1067 derimot har 2 x mono sub. RX-V2067 er bestilt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen stor forskjeller på 3067 og 2067, annet enn 11.2\9.2 og litt annen romkoreksjon?

Hvis jeg ikke kommer til å bruke surround back precens, er det noen grunn til å kjøpe 3067 isteden for 2067?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avansert PC-kontroll for disse har nå lekket ut fra Yamahas kjellere.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Avansert PC-kontroll for disse har nå lekket ut fra Yamahas kjellere.
    Nice!
    Spørs om ikke 663'en må byttes ut snart!

Går denne kontrollen via nettverket eller via rs232 porten?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Liten spørsmål angående pris vs behov
    (håper ikke jeg posta i feil tråd)

Har lenge tenkt til å kjøpe 767 da jeg fikk et tilbud om den til ca 4000, men her om dagen ble jeg tilbudt 2067 til 8000,- og 3067 til 11000,-.

Planen var opprinnlig 767 + Rotel 1572 da jeg kunne trengt litt mer effekt til frontene (B&W CM5).

Og jeg har lagt fra meg tanken å kjøre stereo da jeg tenker å koble opp det forrige surroundannlegget som bak, center og prescens høytallere:twisted:

Men siden jeg fikk et godt tilbud(?) på 2067 og 3067, har jeg vurdert å utsette Rotel kjøpet og heller utnytte kraften til de større Yamaha'ene...

Noen tanker rundt dette? Eller er jeg helt på jordet?

Belager alle spørsmålene men er fersk i HIFI-verden...

Takker for alle svar!

EDIT: Vil dere si at 2067 er hvert de 4000,- ekstra den koster?

Hva går jeg eventulet glipp av hvis jeg velger 1067 eller 767'en?
    Skønte ikke mye av speq'sene på siden til Yamaha...

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har ekstern forsterker på frontene på RX-V1067, kan man da bruke receiveren til å drive både front presence og surround back samtidig? Eller gjelder dette kun storebrødrene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Hvis man har ekstern forsterker på frontene på RX-V1067, kan man da bruke receiveren til å drive både front presence og surround back samtidig? Eller gjelder dette kun storebrødrene?
    Tror det skal være preout for alle kanaler fra 767 og oppover Hvis det var det du lurte på.

Eller tenker du å kjøre 9.x?
    Isåfall kaster jeg meg på, hadde vært kjekt med 7.1+presence:twisted:

Du( og dere andre) vet ikke hvilke betydlige forskjeller mellom 767 og 1067?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Dette gjelder kun storebrødrene. RX-V1067 er det enten presence eller surround back.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var egentlig 9.1 jeg tenkte på. At man får aktivert både surround back og front presence når man ser film med 5.1 hvis man kobler separat effekt på surround back. Er det noen innstillinger på rx-v1067 som aktiverer alle utgangene, eller må man velge mellom front presence eller surround back?

Side 2 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •