Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 32 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 638
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når en yamaha receiver har to sub-utganger, er det da mulig å koble til en sub og midbass og sette forskjellige frekvensganger? Har googlet, men ikke funnet svaret. (har ikke receiveren)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hey! Tusen takk, da gikk det fikk ikke med bruksanvisning så ble litt vanskelig å lete

ALLE leverandører har nå bruksanvisninger på Nettet...som kan lastes ned som en PDF fil....og leses når man vil.....
    Og har du lyst kan du printe den ut.....er vel på ca 150 sider.....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under bruk - hvor varm blir 3067'en? Lurer på å kjøpe meg en, men orker ikke enda en reciver som fungerer som en panelovn i stua på sommeren (har Onkyo 875 i dag).

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha utvikler mye mindre varme enn Onkyo. Hadde 807 tidligere og det var som å ha en ekstra panel ovn i hus. Har 2067 nå og den er bare lunken i forhold..

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Yamaha utvikler mye mindre varme enn Onkyo. Hadde 807 tidligere og det var som å ha en ekstra panel ovn i hus. Har 2067 nå og den er bare lunken i forhold..
    Bra å høre - bestilte meg en 3067 i går.

Takk for tilbakemeldingen!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Biamptrøbbel

Jeg prøvde å biampe min Yamaha RX-V665 i dag, men ikke svart'n om det ble lyd! Brukte preout på begge til en 6-kanals Rotel, krysssjekket alle koblinger frem og tilbake, og instillinger i menyene, men ingen lyd fra surr.back-kanalene. Problemet løste jeg da jeg omsider fant ut av "link"-funksjonen på Rotelen, men skulle likt og visst det hemmelige trikset for å biampe Yamahareceiver.

Småpinelig dette, siden jeg notorisk har anbefalt folk her om å biampe receiver, og så får jeg ikke til det selv ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad är det du provar att ge mer effekt?
    Är inte bi-amp funktionen bara för front? Det är i alla fall det på Onkyo 875 som jag har, och skulle i alla fall tippa det är likadant på din.
    Eller kan man "routa" om den funktionen på vilka högtalare man vill hos Yamaha?
    Det hade ju varit helt kanon!

Eller kopplar du biamp + pre-out front till Roteln?
    I så fall har jag missat något elementärt då jag var rätt så säker på att pre-out= no bi amp. Kör du pre out förbipassar man väl trinnet i Recievern?

Frontarna biampar du väl till Roteln?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV-fallet; preout er vel ikke det samme som biamp?

Skal du biamp'e må du bruke surround-back L&R utgangene sammen med front L&R og sette dette opp i receiveren (brukermanual side et-eller-annet).

Preout > da kjører du signalet til eksternt forsterkeri og der kan du evt. biampe.

Er det ikke sånn å forstå?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1067 og opp har vel 7.2 med separat kalibrering av hver sub utgang hvis jeg har forstått det rett... Men, kan man sette delefrekvensen og nivået (etter kalibrering) separat for hver utgang? Jeg tenker da på muligheten for å kjøre den vanlige suben på en utgang delt som vanlig og bodyshaker på den andre delt så lavt som det trengs.

Hvis dette er et dumt spørsmål må dere bare beklage da jeg fortsatt har en receiver hvor jeg ikke kan justere delefrekvensen for den ene subutgangen engang :???: Men jeg håper jo at det vil rette seg når jeg får bestemt meg for hvilken receiver jeg skal gå for da :-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    AV-fallet; preout er vel ikke det samme som biamp?

Skal du biamp'e må du bruke surround-back L&R utgangene sammen med front L&R og sette dette opp i receiveren (brukermanual side et-eller-annet).

Preout > da kjører du signalet til eksternt forsterkeri og der kan du evt. biampe.

Er det ikke sånn å forstå?
    Slik jeg har forstått disse Yamahaene så er det samme signal på HT-utgangene som på preout, bare forskjellig spenning, så da skulle man tro at ved å sette forsterkeren i biamp-modus så kom front-signalet ut både preout front og surr.back.

Poenget var å bruke 4 signalkabler fra pre til effekt. Nå ble dette unødvendig siden jeg fant ut hvordan link-funksjonen på rotel fungerte.

MEN, hvis jeg da skal bruke to separate effektforsterkere på topp og bunn må jeg altså til med Y-ledd. Det er jo litt teit.
    Nå ble oppsettet ganske bra. Yamahaen driver senter og bak, Rotelen driver front med 4 kanaler biampet og en 15" passiv sub med de to siste kanalene brokoblet. Kanskje jeg skal koble på presence eller surr.back i tillegg for å tyne litt mer enn bare de 3 kanalene ut av Yamahaen. Stakkar liten....

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett spørsmål:

Går det ikke an å kjøre pre-out til front og front presence samtidig på RX-V3067? Har XPA-2 og XPA-5 med 5.2 + 2(presence) oppsett.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Hey! Tusen takk, da gikk det fikk ikke med bruksanvisning så ble litt vanskelig å lete

Men et spørsmål til:

Kan jeg koble til PC(RCA - som lydkilde), PC(HDMI - fra grafikkort), PS3(HDMI) på inputs, også få PC-skjerm via "monitor out" og høre lyd fra audio1 eller phono samtidig?

Sliter litt med å få til dette da jeg kun kan ha enten HDMI eller lyd på en gang
    jeg bruker stasjonær pc, og bruker mini jack fra pc med 2 phono ledninger,til reciver.... man får anlog lyd da,men det har ikke plaget meg noe særlig,så har jeg monitor ledning i fra pc og opp til led tv min, valla lyd og bilde samtidig var det du mente ikke sant?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123

Men et spørsmål til:

Kan jeg koble til PC(RCA - som lydkilde), PC(HDMI - fra grafikkort), PS3(HDMI) på inputs, også få PC-skjerm via "monitor out" og høre lyd fra audio1 eller phono samtidig?

Sliter litt med å få til dette da jeg kun kan ha enten HDMI eller lyd på en gang
    ingen årsak vi er her for og hjelpe hveandre

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effektforsterker

er rotel ein god matsh til yamaha rx-v767? lurer på om jeg skal gå før Rotel RB-06 eller abrahamsen kansje? noen som har har prøvd,rotel i lag med yamaha rx-v767 etc

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva den nye oppdateringen fra Yamaha innebærer? Firmware 3.16.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Noen som vet hva den nye oppdateringen fra Yamaha innebærer? Firmware 3.16.
    Det står skrevet:

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes the following improvements.
    1. Improves Rhapsody online music service connectivity (For USA model only)
    2. Improves iPhone App control
    3. Improves FLAC file playback capability
    4. Stabilize HDMI CEC operation with some TV models
    5. Reduces video noise in video processing
    Kan se ut som det er mer å hente her enn når 3.15 kom.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg bruker stasjonær pc, og bruker mini jack fra pc med 2 phono ledninger,til reciver.... man får anlog lyd da,men det har ikke plaget meg noe særlig,så har jeg monitor ledning i fra pc og opp til led tv min, valla lyd og bilde samtidig var det du mente ikke sant?
    Ja, det jeg lurer på. Men jeg får det fortsatt ikke til!

Har HDMI fra skjermkort og til reciever, og HDMI fra monitor out til skjerm. Da får jeg lyd og bilde samtidig. Men om jeg ikke vil via reciever for å få bilde, og kobler HDMI direkte fra skjermkort til skjerm, og minijack fra lydkort til reciever så får jeg kun lyd ELLER bilde. Lurer på om det er noen instillinger jeg ikke vet om.

Skulle gjerne også visst hvordan man skrur av deling på Yamahaen, den deler ved 31.5Hz når jeg har koblet til lydkilde via HDMI.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann alle Yamaha'ere:-D

Vurderer å prøve en Yamaha 3067 etterhvert,og lurer i den sammenheng påvor langt ned i frekvens man kan justere med PEQ ??

Jeg har en ganske heftig peak i 50-55 hz området som jeg gjerne skulle dempet noe!
    Denne går igjen både for sub og fronter! Når det gjelder sub,så har jeg en Antimode som tar seg av den,men for frontene skulle jeg gjerne hatt muligheten til å korrigere dette selv!

Pio LX 82 som jeg har idag, kan ikke gjøre noe under 63hz!
    Er det samme begrensing med Yamaha,eller kan man gå lengre ned?

Noen som kan bistå her?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer 67-serien til å bli byttet ut i nærmeste fremtid? AKA satt ned i pris?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann alle Yamaha'ere:-D

Vurderer å prøve en Yamaha 3067 etterhvert,og lurer i den sammenheng påvor langt ned i frekvens man kan justere med PEQ ??

Jeg har en ganske heftig peak i 50-55 hz området som jeg gjerne skulle dempet noe!
    Denne går igjen både for sub og fronter! Når det gjelder sub,så har jeg en Antimode som tar seg av den,men for frontene skulle jeg gjerne hatt muligheten til å korrigere dette selv!

Pio LX 82 som jeg har idag, kan ikke gjøre noe under 63hz!
    Er det samme begrensing med Yamaha,eller kan man gå lengre ned?

Noen som kan bistå her?
    Du kan gå inn på 32hz mener jeg. Uansett kan du også stille Q faktor slik at du kan dempe under og over i ønsket bredde.

Side 17 av 32 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •