Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 32 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 638
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis jeg skal kun kjøre 6.1 på min 2067, hvor skal senter bak kobles? Noen som har oversikt?

Takk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvis jeg skal kun kjøre 6.1 på min 2067, hvor skal senter bak kobles? Noen som har oversikt?

Takk

Tittei manualen... ;p

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk
    Det er vel 5.1 eller 7.1 oppsett som er mest vanlig, dvs. at du har to "senterhøytalere" bak (SBL+SBR) i tillegg til de vanlige SL og SR...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over dette, men jeg har ikke plass til 2 ekstra bak. Det hadde vært ideelt med 1 senter bak, for jeg skal ha to on wall bakhøyttalere bak, litt oppe på side veggene...

Vanligvis pleier det å være Sourround back left man skal koble center back til, men jeg får bare prøve å se..

Ca. som dette

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk
    Mener det var Left.

Veldig interessert i å høre hva du synes. Jeg kjører p.t 6.1 selv og lurer på å supplere med 2 Rear Precence, eller bytte om med en Center presence og to rear surround?
    Synes det er litt lite "surround" slik det er i dag..

Ble litt slik for meg også grunnet mulighet for å felle inn HT i center bak.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Hjelp til 3067.

Hei har en del spørsmål og problemstillinger rundt Yamaha 3067, som jeg håper dere kan hjelpe med.

Når frontene er satt til Large, Hvordan eller hva deler reciver subbene til da???

Når man skal kjøre 11.2 med effekt trinn på front, center og sur back. Hva skal man da sette power amp til i menyen?? Har forsøkt med 7ch + front og 7ch +frp og rpr. Men for ikke lyd i alle 11. Må enten velge mellom sur back og rpr..... Er det lagt inn en begrensning her, så dere fortsatt skal få solgt Z11 ??? Og jeg for ikke lyd i sur back når jeg bruker Movie funksjonen, bare presens. Får kun lyd i sur back når jeg velger 7ch stereo.

Når jeg skal kjøre test tone etter kalibrering får jeg ikke lyd i front, subber eller presens.???? Men når jeg kalibrerer for jeg lyd i alle 11+2. Dette var finurlig....
    Hei,

Mener å huske at det er kun i "Scene" modus man kan bruke alle 11?
    har ikke mulighet til å sjekke akkurat nå, men synes jeg husker det fra manualen.

Si i fra hvis det funker, skal snart prøve det selv :-)
    Hvis ikke skal jeg bytte (mest fordi jeg føler meg lurt..) 11.2 var grunnen til at jeg solgte 3900..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Mener det var Left.

Veldig interessert i å høre hva du synes. Jeg kjører p.t 6.1 selv og lurer på å supplere med 2 Rear Precence, eller bytte om med en Center presence og to rear surround?
    Synes det er litt lite "surround" slik det er i dag..

Ble litt slik for meg også grunnet mulighet for å felle inn HT i center bak.
    Takk for svar. Skal slenge ut etterhvert hvordan det funker.

Det er jo så mange muligheter på disse at det er umulig å holde oversikt over alle mulighetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6.1 og to senter-høyttalere?

Har lest de siste innleggene her med stor interesse, da jeg har planer om å kjøpe enten RX-V2067 eller v3900 i nærmeste framtid. Jeg har et 6.1 system pr. i dag, bestående av KEF2005.2 satelitter og et par Seas Idunn til fronter. KEF'ene brukes til sidehøyttalere (V+H), en bakhøyttaler og en fjerde til senter. Men jeg har en til KEF, som jeg ønsker å bruke som senter nr. 2...

Spørsmålet mitt er: Er det mulig å konfigurere forsterkerene i 2067/3900 for å drive 2 senterhøyttalere? Dvs. bruke den ubrukte bak-kanalen (siden jeg bare har en) til senterforsterker i stedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over dette, men jeg har ikke plass til 2 ekstra bak. Det hadde vært ideelt med 1 senter bak, for jeg skal ha to on wall bakhøyttalere bak, litt oppe på side veggene...

Vanligvis pleier det å være Sourround back left man skal koble center back til, men jeg får bare prøve å se..

Ca. som dette
    Det står skrevet "singel" på høyttaler terminalen (LEFT)
    Har du valgt large/smallx1 i speaker configuration ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latentfreak
    Har lest de siste innleggene her med stor interesse, da jeg har planer om å kjøpe enten RX-V2067 eller v3900 i nærmeste framtid. Jeg har et 6.1 system pr. i dag, bestående av KEF2005.2 satelitter og et par Seas Idunn til fronter. KEF'ene brukes til sidehøyttalere (V+H), en bakhøyttaler og en fjerde til senter. Men jeg har en til KEF, som jeg ønsker å bruke som senter nr. 2...

Spørsmålet mitt er: Er det mulig å konfigurere forsterkerene i 2067/3900 for å drive 2 senterhøyttalere? Dvs. bruke den ubrukte bak-kanalen (siden jeg bare har en) til senterforsterker i stedet?
    Det er bare Front L+R som kan Bi-ampes. Du kan jo kople to senter høyttalere i paralell på receiveren selfølgelig. Bare pass på at dem er 8 ohm slik at ikke impedansen totalt blir under 4 ohm på utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komfort
    Det er bare Front L+R som kan Bi-ampes. Du kan jo kople to senter høyttalere i paralell på receiveren selfølgelig. Bare pass på at dem er 8 ohm slik at ikke impedansen totalt blir under 4 ohm på utgangen.
    Takk for svar!

OK, da forstår jeg det slik at det blir en ubrukt forsterkerkanal... so be it - da blir det vel mer juice tilgjengelig for de øvrige kanalene

Er for øvrig litt i tvil om hvilken receiver jeg skal gå for... budsjettet er begrenset til 10 000, og jeg trenger ikke hdmi 1.4 .... så da er spørsmålet om jeg får mer for pengene med en 3900 enn 2067? Og hva med v1900, er det primært nettverksfunksjonen en mister da? (Og er den noe tess, egentlig? Bruker dere denne funksjonen folkens?)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komfort
    Det du gjorde på din gamle sony var det ikke?

OT:
    Så du har tid til å være på forumet da ja?
    Ut å trekk litt kabel nå, eller lag flere reisebrev...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontroll-mottaker til annet rom (Zone 2):

Hva er typebetegnelsen?
    Hva koster den?
    Hvor får man kjøpt den?
    Hvor mange ledere er det i kabelen mellom denne og receiveren?

Spørsmålet gjelder for 2067, men er antakelig relevant for alle modeller med flere zoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Det du gjorde på din gamle sony var det ikke?

OT:
    Så du har tid til å være på forumet da ja?
    Ut å trekk litt kabel nå, eller lag flere reisebrev...
    Yes, var egentlig nødløsning den dagen jeg fant ut hvor dårlig den senteren jeg hadde egentlig var !

OT:
    Må jo "teste" linken hjem ;-)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kjøpte en 3067.
    Noe av grunnen til at jeg ville prøve denne er kalibreringen med 2 subwoofere.

1)
    Jeg kobler da disse i pre-out til subwoofer hvor det står (Front og Back), selv om jeg har disse i front?

2)
    Velger Right + Left i subwoofer oppsett når jeg har begge i front og vil ha dette til å være lfe mono signal, men at begge skal kalibreres hver for seg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en ting til
    3)
    Rk i Denon, pioneer og yamaha er ca jevnt gode med tanke på fase justeringen også ned i sub området?

Tenker da at jeg uten manuell fasejustering av subwooferene skal få et fullgodt resultat om jeg setter dem i null eller 180 grader før evnt, kalibrering? Ser at pioneer har x.1. Så med denne må jeg vel manuelt fase og nivå justere føre uansett(om man har 2 x sub på hver sin side?)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

Mener å huske at det er kun i "Scene" modus man kan bruke alle 11?
    har ikke mulighet til å sjekke akkurat nå, men synes jeg husker det fra manualen.

Si i fra hvis det funker, skal snart prøve det selv :-)
    Hvis ikke skal jeg bytte (mest fordi jeg føler meg lurt..) 11.2 var grunnen til at jeg solgte 3900..
    Har desverre ikke fått dette til enda. Men skal prøve litt etter jobb i dag. Har du funnet ut hva 3067 deler sub på når man setter front til large???

Håper og tror Yamaha kommer med en software oppdatering som ggør en del av disse valgene mulig. Om ikke kjøper jeg nok en z11 igjen som jeg hadde.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du setter Frontene til Large, må du aktivere extra bass for at subbene skal spille med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Når du setter Frontene til Large, må du aktivere extra bass for at subbene skal spille med.
    Ja dette er jeg vel kjent med, men finner ingen informasjon ang hva den deler subber til med front til large og ekstra bass. Altså på z11 hadde jeg mulighet til og velge delefrekvens selv med frontene til large. Det valget er ikke på 3067

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Ja dette er jeg vel kjent med, men finner ingen informasjon ang hva den deler subber til med front til large og ekstra bass. Altså på z11 hadde jeg mulighet til og velge delefrekvens selv med frontene til large. Det valget er ikke på 3067
    Beklager, det gikk opp for meg etter at jeg hadde svart.

Side 12 av 32 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •