Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 32 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 638
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    har du fått til å kjøre 11.2 med effekt på frontene?
    Jeg har koblet opp 11.2 og prøvd, men får ikke til at alt fungerer samtidig, men kan f.eks svitsje mellom precense back og surround back.

Noen som har klart å få lyd i alle 11.2 med effekt på frontene?
    Jeg kjører effekt på front center og sur back. og for lyd i alt under calibrering, men når det kommer til film må jeg velge mellom prb og sur back. Noen som har fått dette til og virke. Har valgt 7ch + fpr+rpr på power amp. Er dette riktig ??? Eller har dere noe annet tips

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Noen spørsmål om 2067. Kan den skalere opp signaler fra HDMI til HDMI, eller bare fra analog til HDMI?
    Under auto setup, kalibrerer den to subber uavhengig av hverandre, eller blir de kalibrert som en?
    Analog og HDMI kan oppskaleres til 1080p ja. De to subbene kalibreres uavhengig av hverandre, derfor 9.2.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det har blitt diskutert før, men jeg prøver:

Jeg har en RX-V2067 som jeg har koblet 5 stk. høyttalere til, samt 2 subber på hver sin sub-utgang. Dette spiller bra på film. Men hvordan får man subbene til å spille sammen med frontene i stereo? Må man da koble de manuelt til pre-out front? Eller er den en annen måte å gjøre dette på?
    Må frontene i såfall stå til small? De står til large nå.

Og hvordan justerer man på recieveren hvor høyt i frekvens subbene skal spille?

Når jeg spiller av film (BD) med HD-lyd, så står det bare PCM i displayet til reciever? Er dette riktig? Spilleren er en Philips 7500 MKII.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern

Jeg har en RX-V2067 som jeg har koblet 5 stk. høyttalere til, samt 2 subber på hver sin sub-utgang. Dette spiller bra på film. Men hvordan får man subbene til å spille sammen med frontene i stereo? Må man da koble de manuelt til pre-out front? Eller er den en annen måte å gjøre dette på?

Når jeg spiller av film (BD) med HD-lyd, så står det bare PCM i displayet til reciever? Er dette riktig? Spilleren er en Philips 7500 MKII.
    Jeg valgte ekstra bass funksjonen i menyen, da er suber med hos meg. Men jeg har heller ikke funnet ut av hvordan man endrer deling på sub i menyen. Når det gjelder lydformat står det dts og dts hd master osv i displayet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp til 3067.

Hei har en del spørsmål og problemstillinger rundt Yamaha 3067, som jeg håper dere kan hjelpe med.

Når frontene er satt til Large, Hvordan eller hva deler reciver subbene til da???

Når man skal kjøre 11.2 med effekt trinn på front, center og sur back. Hva skal man da sette power amp til i menyen?? Har forsøkt med 7ch + front og 7ch +frp og rpr. Men for ikke lyd i alle 11. Må enten velge mellom sur back og rpr..... Er det lagt inn en begrensning her, så dere fortsatt skal få solgt Z11 ??? Og jeg for ikke lyd i sur back når jeg bruker Movie funksjonen, bare presens. Får kun lyd i sur back når jeg velger 7ch stereo.

Når jeg skal kjøre test tone etter kalibrering får jeg ikke lyd i front, subber eller presens.???? Men når jeg kalibrerer for jeg lyd i alle 11+2. Dette var finurlig....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Jeg valgte ekstra bass funksjonen i menyen, da er suber med hos meg. Men jeg har heller ikke funnet ut av hvordan man endrer deling på sub i menyen. Når det gjelder lydformat står det dts og dts hd master osv i displayet mitt.
    OK. Da må jeg smelle på Extra bass. Så er sikkert den saken i boks.

Da må jeg bare finne ut hvordan man deler, samt hvordan jeg får lydformat i displayet.
    Anyone? Har lest manualen uten å bli noe klokere av den grunn...

Man får HD-lyd over HDMI, ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får HD-lyd over HDMI, ikke sant?
    Japp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I manuell speaker setup velger du large eller small høyttalere, etter mye forskning fant jeg ut følgende:

Large: Frontene er definert til å spille fulltone, dvs ikke sub (i 2ch modus) I flerkanals modus der du har dedikert basskanal (5.1, 7.1 osv) blir LFE signalet sendt til subben. Subkanal = LFE

Small: Frontene er definert til en gitt nedre grensefrekvens som velges i menyen i det du velger small. Nå vil subben være innkoplet hele tiden, også i 2ch modus. Høyttaler og sub vil nå være èn høyttaler. Ved 7.1 vil det under nedre grensefrekvens + LFE gå til subben.

Var dette forståelig ? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått 2067 i hus. Hvilket lydformat eller "Program" (på fjernkontrollen) anbefales når en ser TV? Jeg ønsker mest mulig 5.1 surround lyd når jeg ser på TV i den grad NRK og TV2 støtter dette. Nå står det AV2 og Dolby DTS Prologic i displayet, men kan også ha STRAIGHT.

Hva med BD film?

Når det gjelder RK så kan en velge Auto eller Manuel. Ved å kjøre Auto først + Save, så vil dette oppsettet være det gjeldende. Men hvor lenge? Helt til du går inn i Manuel og gjør en endring der? For å få tilbake det orignale Auto oppsettet så kan dette lastes på nytt, og jeg antar at det da vil overskrive de Manuelle settingene. Er det riktig forstått?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komfort
    I manuell speaker setup velger du large eller small høyttalere, etter mye forskning fant jeg ut følgende:

Large: Frontene er definert til å spille fulltone, dvs ikke sub (i 2ch modus) I flerkanals modus der du har dedikert basskanal (5.1, 7.1 osv) blir LFE signalet sendt til subben. Subkanal = LFE

Small: Frontene er definert til en gitt nedre grensefrekvens som velges i menyen i det du velger small. Nå vil subben være innkoplet hele tiden, også i 2ch modus. Høyttaler og sub vil nå være èn høyttaler. Ved 7.1 vil det under nedre grensefrekvens + LFE gå til subben.

Var dette forståelig ? :-)
    Jepp. Det var forståelig. Men... Går det ikke an å sette frontene til Large og bruke sub der det ikke er LFE, altså?
    Har Dali Concept 8 til fronter, så de takler fint å stå til Large, serru.
    RK setter også frontene til Large.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det var forståelig. Men... Går det ikke an å sette frontene til Large og bruke sub der det ikke er LFE, altså?
    Har Dali Concept 8 til fronter, så de takler fint å stå til Large, serru.
    RK setter også frontene til Large.
    He he jeg jobbet lenge med den problemstillingen, men det går ikke direkte så det er noen måter å trikse det til.

1. Jeg valgte å sette delefrekvens så lav som mulig (40 hz) da spiller frontene det meste av spekteret og subben tar det i bunn.

2. Alternativt kan du bruke Front Pre ut til subbens L+R inngang (ikke LFE inngang) og justere delefrekvens på subben. Da vil frontene spille fulltone og subben i tilegg. Ulempen er at du får dobbling av bassen i det området subben spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PCM får du vel fordi BD spilleren din er satt opp til å sende PCM ut og ikke bitstream . Så du får leite i Philips menyene og se om du kan endre dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo69
    Har akkurat fått 2067 i hus. Hvilket lydformat eller "Program" (på fjernkontrollen) anbefales når en ser TV? Jeg ønsker mest mulig 5.1 surround lyd når jeg ser på TV i den grad NRK og TV2 støtter dette. Nå står det AV2 og Dolby DTS Prologic i displayet, men kan også ha STRAIGHT.

Hva med BD film?

?
    Jeg har 2067 og har med mitt oppsett vært mest fornøyd med Prologic og Straight på TV ( har CD kabel PVR).

Jeg har også valgt "Parametric EQ" til "Trough", dette ga meg klart bedre lyd også for TV titting.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Hjelp til 3067.

Hei har en del spørsmål og problemstillinger rundt Yamaha 3067, som jeg håper dere kan hjelpe med.

Når frontene er satt til Large, Hvordan eller hva deler reciver subbene til da???

Når man skal kjøre 11.2 med effekt trinn på front, center og sur back. Hva skal man da sette power amp til i menyen?? Har forsøkt med 7ch + front og 7ch +frp og rpr. Men for ikke lyd i alle 11. Må enten velge mellom sur back og rpr..... Er det lagt inn en begrensning her, så dere fortsatt skal få solgt Z11 ??? Og jeg for ikke lyd i sur back når jeg bruker Movie funksjonen, bare presens. Får kun lyd i sur back når jeg velger 7ch stereo.

Når jeg skal kjøre test tone etter kalibrering får jeg ikke lyd i front, subber eller presens.???? Men når jeg kalibrerer for jeg lyd i alle 11+2. Dette var finurlig....
    Jeg tror ikke det går ann. Kun dersom du kjører effektforsterker på precense. Jeg har ikke fått det til enda ihvertfall. Er nok en begrensning for å klare å selge Z11 forsatt. Litt synd, da de reklamerer for dekoding 11.2.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    Jeg har 2067 og har med mitt oppsett vært mest fornøyd med Prologic og Straight på TV ( har CD kabel PVR).

Jeg har også valgt "Parametric EQ" til "Trough", dette ga meg klart bedre lyd også for TV titting.
    Jeg har landet ned på Flat (.."select this option if speakers offer the same quality" - men hva er egentlig kvalitet i denne sammenhengen?). RK stter konsekvent PEQ til Flat. På TV titting har jeg valgt Dolby Prologic II Movie. Er dette det optimale?

Har lest at NRK og TV2 sender i stereo. Men enkelte programmer har Dolby Prologic kodet via stereo signalet. Velger du Dolby Prologic II som er en nyere standard enn Dolby Prologic så kan du få lyd i 5 kanaler. Dolby Prologic tar kun utgangspunkt i fire kanaler (front L/R, center + felles bak).

Til Blu-Ray er vel Dolby TrueHD det som gir best lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg melde meg inn i denne "klubben" av Yamaha RX-Vxx67 eiere

Nærmere bestemt V2067.

Må også rette en stor takk til AVshop som lot meg benytte tilbudet de hadde før jul, nå 1 mnd senere. Lignende service på det området skal man lete ekstremt lenge etter =)
    Tar tho 2-3 uker før den kommer hit da, siden de ikke hadde den på lager :/

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg tror ikke det går ann. Kun dersom du kjører effektforsterker på precense. Jeg har ikke fått det til enda ihvertfall. Er nok en begrensning for å klare å selge Z11 forsatt. Litt synd, da de reklamerer for dekoding 11.2.
    Ja det blir nok en endring der. Har vært i kontakt med Yamaha ang dette, og de skulle ha ett møte kommende uke og komme med en tilbakemelding på spørsmål om 11.2 og deling av sub med fronter til large. Håper de kommer med en ny firmware som endrer dette.

Det som er det rare er att når jeg setter power amp til 7ch+front kommer det lyd i alle presens utgangene men ikke surr back. Jeg kjører da front bak og senter på effektrinn. Og når jeg kalibrerer er det lyd i alle 11. Og går jo ikke og kjøre effekt på front pg presens samtidig da de bruker samme preout.....

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at RX-V3067 har følgende mål (W x H x D) 435 x 182 x 430 mm.

Kan noen hjelpe meg dybde inklusive tilkoblinger? Har et AV skap hvor maks dybde er 47 cm. Er målene på 43 cm inkludert høyttalerterminaler?

På forhånd takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo69
    Jeg har landet ned på Flat (.."select this option if speakers offer the same quality" - men hva er egentlig kvalitet i denne sammenhengen?). RK stter konsekvent PEQ til Flat. På TV titting har jeg valgt Dolby Prologic II Movie. Er dette det optimale?

Har lest at NRK og TV2 sender i stereo. Men enkelte programmer har Dolby Prologic kodet via stereo signalet. Velger du Dolby Prologic II som er en nyere standard enn Dolby Prologic så kan du få lyd i 5 kanaler. Dolby Prologic tar kun utgangspunkt i fire kanaler (front L/R, center + felles bak).

Til Blu-Ray er vel Dolby TrueHD det som gir best lyd.
    Flat= Parametriksk nivåkorrigering av høyttalerne for å få flat frekvenskurve.
    Through=PEQ forbikoplet

kvalitet menes at høytalerne gir god lyd i nøytral (flat) PEQ innstilling, at du ikke trenger å "farge" lyden med PEQ.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    PCM får du vel fordi BD spilleren din er satt opp til å sende PCM ut og ikke bitstream . Så du får leite i Philips menyene og se om du kan endre dette.
    Du hadde helt rett. Så nå nyter jeg livet med HD-lyd.

Side 11 av 32 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •