Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 32 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 638
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå tror jeg at jeg fant ut av det. Valgte Lineær PCM som output audio på PS3 nå, og nå står det i info når jeg spiller av film i PS3 sin display-info at det er DTS-HD-MA.

Men det står jo ikke noe på receiver? Står bare PCM der nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis gammel ps3, så har du gjort riktig.

Hvis du har den nye slim edition velger du bitstream istden for linaer pcm, så får du info i display på reciever.

Har du den gamle ps3 har ikke den HDMI 1.3, og du kan derfor ikke få info om lyden i display på reciever.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takk for svar! Da er det vel bare å nyte høy kvalitets HD lyd fremover da!

En annen ting, MÅ man justere PEQ manuelt? Min forrige Yamaha gjorde dette nemlig for meg, og ser ikke at 2067 gjør dette automatisk. Kjører dog 3 målinger(sitteplasser) på YPAO.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komfort
    Ja det er meg ;-) Det kunne blitt et interesant forsøk, vi får se hva vi får til i romjula :-) Kanskje det ender opp som da vi skulle henge opp LED skjermen he he
    Hehe, skal ikke se bort ifra det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har RX-V767, der han har koblet tv-tuner til HDMI 2 og CD spiller til Audio1.
    Er det mulig å høre musikk fra Audio1, mens en ser bildet via HDMI samtidig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    En kompis har RX-V767, der han har koblet tv-tuner til HDMI 2 og CD spiller til Audio1.
    Er det mulig å høre musikk fra Audio1, mens en ser bildet via HDMI samtidig?
    Jeg kan bare uttale meg om 2067..det går ikke sånn direkte, men det er noen måter å trikse dette til på:

1. Kople RCA kabelen inn AV2 analog RCA inngang og velge analog audio på AV2 når du vil høre musikk+ se TV. Ev kople spiltter inn i Audio 1 og AV2.

2. Digitale innganger (coax+optisk) kan dedikeres til alle innganger. Så her kan du bare velge at f.eks coax1 skal høre til AV2.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    HAr pørvd og lete litt men har ikke funnet ut noe særlig om 3067 sin forforsterker del.

Noen som kan si noe om denne. Tenker på til musikk med effektforsterker.

Takker for all hjelp

Da er preamp seksjonen testet fått topp vurdering av Audioholics. Preampdelen leverer toppsignal helt opp til 3.3 Volt og vi drive stort sett alt som finnes av high end slutt-trinn8)

Her er testen: Yamaha RX-A3000 Aventage 11.2 Networking A/V Receiver Review — Reviews and News from Audioholics

(RX-A3000 er navnet RX-V3067 har i USA)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like bra målinger som Z7 og faktisk kraftigere enn Emotiva UPA-7.

Topp score på både 2 kanals lyttetest og filmlyd.

The Yamaha RX-A3000 handedly exceeded its 140wpc power rating continuously with two channels driven and stomped out an impressive 236wpc both channels driven into 4 ohms; and that’s a full power bandwidth measurement (20Hz to 20kHz at 0.1% THD + N). It proved to be every bit as powerful as their more expensive RX-Z7 mode. You can see the protection circuit kick on during our ACD tests, purposely limiting power to 65wpc. In short time, there is no doubt in my mind forum lurkers seeing this will pop up on our site or AVS Forum bashing Yamaha, not realizing the design purpose of power limiting a multi channel amplifier in a compact chassis, or the reality that real world program material will never trip this limiter circuitry. Thus we conducted dynamic burst power measurements simulating real world program content. Interestingly enough the RX-A3000 delivered similar dynamic power output ACD into 8 ohm loads and slightly more power two channels driven into 4 ohm loads than the Emotiva UPA-7 dedicated multi-channel power amplifier that is designed to deliver rated power continuously into all channels as can be seen in the comparison table below.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Har prøvd o koble opp med 7ch + front og allt fungerer under testing, men det blir ingen lyd fra back surround ved spilling av film.
    Ser ut som vist ein skal ha 11 kanaler så må instillingene stå på 7ch + fpr + rpr, og ein kan dermed kun bruke innebygd forsterker i 3067 og external effekt trinn på fpr og rpr.
    Skuffet vist dette er tilfelle og hadde nok godt for Z11 vist eg hadde vist dette, ikke det att lyden er dårlig men kunne tenkt med og bruket Parasounden og Avasten til og drive main 7 ch
    har du fått til å kjøre 11.2 med effekt på frontene?
    Jeg har koblet opp 11.2 og prøvd, men får ikke til at alt fungerer samtidig, men kan f.eks svitsje mellom precense back og surround back.

Noen som har klart å få lyd i alle 11.2 med effekt på frontene?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    har du fått til å kjøre 11.2 med effekt på frontene?
    Jeg har koblet opp 11.2 og prøvd, men får ikke til at alt fungerer samtidig, men kan f.eks svitsje mellom precense back og surround back.

Noen som har klart å få lyd i alle 11.2 med effekt på frontene?
    Har ikke fått det til da front og front presence har samme pre out
    Og på oppsettet for 11.2 er det jo satt opp med 7 kanals inne bygd og effekt på presence.
    Kjøpte ein fire kanals effekt forsterker og bruker den på presence, og innebygd på dei 7 resterende.
    5 og 2 kanal effekt forsterkerene eg hadde før er lagt for salg

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått det til da front og front presence har samme pre out
    Og på oppsettet for 11.2 er det jo satt opp med 7 kanals inne bygd og effekt på presence.
    Kjøpte ein fire kanals effekt forsterker og bruker den på presence, og innebygd på dei 7 resterende.
    5 og 2 kanal effekt forsterkerene eg hadde før er lagt for salg

Jeg kjører effekt på front, og en fem kanaler på senter, sorround, og sorround back. Så bruker jeg Yamahaen på precense front og back. Da bruker jeg jo ikke samme pre-out.
    Men det er kanskje lagt inn en begrensning, slik at det forsatt skal være mulig å selge Z11.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg kjører effekt på front, og en fem kanaler på senter, sorround, og sorround back. Så bruker jeg Yamahaen på precense front og back. Da bruker jeg jo ikke samme pre-out.
    Men det er kanskje lagt inn en begrensning, slik at det forsatt skal være mulig å selge Z11.
    prøvde samme oppset som d, og det gjekk fint under kalibreringen, var lyd i alle da men ein høyrer att Yamahaern switcher mellom back surround og precence back så det går ikke ann og bruke det film.
    er nok begrensning der ja for ellers hadde det lagt inne flere oppettpå 11.2, nå ligg det bare innebygd på 7 kanalene og ext på presence kanaler.
    Vist det er mulig hadde det jo vert greit om dei kom med ein oppdatering som ein kan bruke innebgd på presence og ext på 7 kanal.
    Men det er sakt så synest eg att den innebygde er kraftig nok for meg

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde samme oppset som d, og det gjekk fint under kalibreringen, var lyd i alle da men ein høyrer att Yamahaern switcher mellom back surround og precence back så det går ikke ann og bruke det film.
    er nok begrensning der ja for ellers hadde det lagt inne flere oppettpå 11.2, nå ligg det bare innebygd på 7 kanalene og ext på presence kanaler.
    Vist det er mulig hadde det jo vert greit om dei kom med ein oppdatering som ein kan bruke innebgd på presence og ext på 7 kanal.
    Men det er sakt så synest eg att den innebygde er kraftig nok for meg

Merker du noe forskjell å se film med 11.2, kontra bare 9.2 (uten precense bak)

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lsound har satt prisen på 3067 til under 13k nå, det må vel være en grei pris

Newcomer snill2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkuart kjøpt meg en RXV 667 og koblet den opp. Har samme utfordring som deg; når jeg kjører straight kommer det opp DTS HD MASTER i infopanelet, men kjører jeg me CINEMA DSP innkolet vises bare DTS.

Har du funnet ut noe? Tror jeg skal sende en mail til support til Yamaha og høre hva de sier.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soka
    Når jeg kjører cinema dsp på min 1067 receiver for å få front precense så takler den True Hd når dette er på. Men når det er Dts Hd master så kommer det bare Dts. Setter jeg den på straight så kommer det selvfølgelig opp at det er hd master. Når den godtar true hd så hvorfor kan den ikke spille av de andre hd formatene sammen med dsp og front precense? Er det noen som vet?

Merker ikke noe forskjell i klangen på lyden så det kan nesten virke som det er hd lydene som er der, men det kommer ikke opp i displayet før jeg setter den i straight.

Firmware er oppdatert på både receiver og spiller.
    Jeg har akkuart kjøpt meg en RXV 667 og koblet den opp. Har samme utfordring som deg; når jeg kjører straight kommer det opp DTS HD MASTER i infopanelet, men kjører jeg me CINEMA DSP innkolet vises bare DTS.

Har du funnet ut noe? Tror jeg skal sende en mail til support til Yamaha og høre hva de sier.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snill2

Har sendt mail til yamaha og skal bli spennende å høre hva de sier.
    (håper de skjønner engelsken...)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også i ferd med å melde overgang til Yamaha igjen. Har bestilt en RX-V2067.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en 1067. Er fornøyd så langt, men er redd den legger begrensninger på valg av ht. Har en effektforsterker på 2*80w fra Adyton som jeg skal bruke på frontene. Bør jeg spytte inn 2000 for å få 2067? Litt frustrerende at selv de dyrere receiverne trenger hjelp av effektforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål om 2067. Kan den skalere opp signaler fra HDMI til HDMI, eller bare fra analog til HDMI?
    Under auto setup, kalibrerer den to subber uavhengig av hverandre, eller blir de kalibrert som en?

Side 10 av 32 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •