Gode stereoforsterkere mellom 4k og 8k - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 82
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1.600 kroner virker som en slags nedre markedspris, ja. Jeg solgte en to-tre måneder gammel DacMagic i fjor for 1.900 kroner - og hadde en lang kø av skuffede interessenter.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er dacmagic til prisen?
    Noen alternativer som er bedre?

Sandlien

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo Wavio SE-U55SX

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bestemt deg for om du skal ha forsterker med DAC, eller forsterker og DAC da?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterker OG dac:P!liker lyden til marantz og rotel på klipsch, men ingen av dem har forsterker med dac, så må bli dac i tilegg, og da blir det nok magic

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe denne til 2K, da har du forforsterker, hodetelefonforsterker og dac i et produkt Beredsford Caiman dac,pre,hdtlf,usb,mm
    Da trenger du ikke Marantzen....egentlig. Du kan kjøpe Emotivaen nå om du absolutt vil ha den, og da bruke den som effektforsterker.
    Desuten, du trenger ikke et avansert "raskt" trådløst nett for overføring av musikk....

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du kan jo kjøpe denne til 2K, da har du forforsterker, hodetelefonforsterker og dac i et produkt Beredsford Caiman dac,pre,hdtlf,usb,mm
    Da trenger du ikke Marantzen....egentlig. Du kan kjøpe Emotivaen nå om du absolutt vil ha den, og da bruke den som effektforsterker.
    Desuten, du trenger ikke et avansert "raskt" trådløst nett for overføring av musikk....
    den så veldig liten ut, er logisk hvis det skal direkte kobles til effekt, men vil ha lydsignaturen til marantz med, og den er stilig å se på, blir et par høvdinger mer men mener du at det ikke er verdt det? dersom jeg får rf-82 og marantzen til 10k på pakkepris fra stereofil, bør jeg da gå for den? ganske bra pris eller hva?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    sett på den, ser ganske gammel ut og har ikke samme tilkoblingsmuligheter som dac magic som også er på brukten til nesten samme pris

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    forsterker OG dac:P!liker lyden til marantz og rotel på klipsch, men ingen av dem har forsterker med dac, så må bli dac i tilegg, og da blir det nok magic

Hæ? Rotel på klipch? Har bare hørt en sånn kombo men den fikk jeg nesten hjerneblødning av.. :P

Vær obs på at dacen sannsynligvis har minst like mye med matching å gjøre som
    det andre du har i "racket"
    Har prøvd endel forskjellige hjemme hos meg og den jeg endte opp med er både godt brukt og billig.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, prisen er der ikke noe galt , men hva gjorde du har valgt Klipsch?
    Klipsch RF-82 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Triangle Altea Esw
    Resonans Lyd & Bilde

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett på den, ser ganske gammel ut og har ikke samme tilkoblingsmuligheter som dac magic som også er på brukten til nesten samme pris
    Ja, men du får fortsatt en masse for pengene sånn jeg ser det
    Synes endel produsenter tar litt for lett på det som har med strømforsyning.. Og muligens brenner seg litt på det?? Synes endel låter litt "kornete"?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jo, prisen er der ikke noe galt , men hva gjorde du har valgt Klipsch?
    Klipsch RF-82 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Triangle Altea Esw
    Resonans Lyd & Bilde
    jeg er så uenig med den testen der, jeg hørte flere ganger på jbl es 90, dali ikon 7 og 6 mk1, og b&W dm 683 før jeg bestemte meg for rf-82. Alle høyttalerne ble testet på en plate med masse forskjellig type musikk, alt fra rap til techno og jazz. For meg så kom rf-82en best ut i de sjangrene der. Hører mest på pop, techno (fest) noe rap (mye eminem) og jazz. Rf-82 var rett og slett råere enn alle konkurrente med tanke på bass og lydnivåer den takla. Den regjerte over de andre på dynamikk og hadde en veldig klar lyd med marantz pre og rotel effekt synes jeg da.

Daliene synes jeg ikke eide bass eller dynamikk i det hele tatt, dm 683 var en god del sterkere på bass, og hadde mer definisjon enn rf-82en, men hørtes ganske mørk i toppen + krever mye mer strøm enn rf-82.

Veldig mange her inne bruker jo rf-82 og har BARE lest gode erfaringer. En ting folk pirker litt på er at man etter lange hørestunder kan bli litt lei av diskanten som er veldig skrikete. Har også sett på monitor audio som ser ut som veldig gode høyttalere, men har ikke hatt sjangsen til å høre på dem.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hæ? Rotel på klipch? Har bare hørt en sånn kombo men den fikk jeg nesten hjerneblødning av.. :P

Vær obs på at dacen sannsynligvis har minst like mye med matching å gjøre som
    det andre du har i "racket"
    Har prøvd endel forskjellige hjemme hos meg og den jeg endte opp med er både godt brukt og billig.
    hahah, er enig i at det skriker MYE, men da kombinerte jeg en stereo pre med ganske mørk klang, så det ble på en måte mer balansert, men rotel ekke den beste matchen tvert imot. Selv synes jeg marantz låt best av alle

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at klasse-D utgavene er atskellig mere balanserte i klangen enn tidligere utgaver... Iallefall utifra det jeg har hørt av PM15 er jeg ikke i tvil om at den vil passe.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si at jeg har hørt klipsch spille imponerende bra. Husker ikke hva de het men det var 2x12" i dem, rørforforsterker og en diger effektforsterker.
    Er jo uansett smak som bestemmer..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klf-30?
    Cf4?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har hørt at klasse-D utgavene er atskellig mere balanserte i klangen enn tidligere utgaver... Iallefall utifra det jeg har hørt av PM15 er jeg ikke i tvil om at den vil passe.
    pm 15 ligger på brukten til 5-6k hos hifisentralen. Den rotel effekten jeg hørte var klasse D, den 2x100 watteren

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er den i første omgang nok for rf 82? og hvordan høres primare ut på klipsch? har ikke mulighet for å høre på det, fordi ingen butikker i nærheten selger både klipsch og primare. Hva tror dere om marantz pm 7003? får jeg svar fra karen som selger PM15 på brukten så går jeg kanskje for den.

skal kjøre bare stereoforsterkeren i 2-3 måneder før jeg får effekt. Lurer på om pm 7003 og primaren er sterk nok? for rf-82. Lyd og bilde anbefalte høyttalere med følsomhet på 90db for marantzen, rf-82ene har vel 98db?
    Angående følsomhet er det fare for at de har smurt TYKT på etter hva de har blitt målt til.Var det fra 500hz til 10.000 hz,mon tro(usikker på hvor høyt opp det ble målt) så ble RF 83 målt til 94 db/1 W.De er oppgitt til 100 db over hele linja? Til sammenligning oppgir B&W 90 db/1w over hele linja på CM9.De ble målt til 92,5 db mot RF 83 sine 94 db.Har hørt RF 83 og de spilte HØYT,så selv synes jeg de resultatene var litt uventa.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •