Hvilke høytalere til Pioneer SC LX82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke høytalere til Pioneer SC LX82

Skal bygge ny hjemmekino i kjeller på ca 20kvm.
    Ønsker å bygge videre foreløpig på min reciever Pioneer SC LX82. Skal benyttes mer eller mindre 100% til film i 7.2

Hvilke høytalere bør jeg ansaffe til dette formål som passer bra til reciever?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Skal bygge ny hjemmekino i kjeller på ca 20kvm.
    Ønsker å bygge videre foreløpig på min reciever Pioneer SC LX82. Skal benyttes mer eller mindre 100% til film i 7.2

Hvilke høytalere bør jeg ansaffe til dette formål som passer bra til reciever?
    Skal du ha alle høytalerne nye eller - sub også?
    Nytt eller brukt?
    Prisklasse?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Skal du ha alle høytalerne nye eller - sub også?
    Nytt eller brukt?
    Prisklasse?
    Jeg har pr i dag JBL ES høytaler så kan fortsette med disse inntil jeg har anskaffet meg det som er en bra match til mitt formål.

Jeg kan gjerne kjøpe brukt.
    Har ennå ikke bestemt meg for baffle wall og skjulte høytalere eller om de skal stå fremme.
    Har vurdert B&W.
    Prisklasse, ja si det. Kanskje en plass mellom 30-40 tusen.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pr i dag JBL ES høytaler så kan fortsette med disse inntil jeg har anskaffet meg det som er en bra match til mitt formål.

Jeg kan gjerne kjøpe brukt.
    Har ennå ikke bestemt meg for baffle wall og skjulte høytalere eller om de skal stå fremme.
    Har vurdert B&W.
    Prisklasse, ja si det. Kanskje en plass mellom 30-40 tusen.

Ei frontrekke med B&W CM9 og CM C2 blir jo aldri feil. Det låter himmelsk, men er kanskje litt overkill til "bare" film. Skjønt det er jo mye bra konserter også på BD og da kommer de virkelig til sin rett. Ganske mye penger for dette, ca 28.000, men da er du også sikret prima lyd - og hva er ikke det verdt CM serien passer også veldig bra til Pioneer LX 82.

Når det gjelder sub og bakhøyttalere, så har du kanskje noe du allerede kan benytte, inntil videre iallefall. Romkalibreringen fikser sånt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM9 er absolutt noe jeg vurderer.
    Er dette noe man kan få tak i brukt eller må man kjøpe nytt. Og hva må man ut med for 2 fronthøytalere?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM9 er absolutt noe jeg vurderer.
    Er dette noe man kan få tak i brukt eller må man kjøpe nytt. Og hva må man ut med for 2 fronthøytalere?
    B&W CM9 ligger vel på ca 20k nye!
    I samme prisklasse som Monitor Audio GS 20 som jeg har selv!
    Disse to har jo fått mye skryt begge,men har fått litt intrykk av at MA er noe enklere å drive enn B&W!
    I tillegg får du nok noe bedre pristilbud hos Hifi-huset,enn du gjør hos Hifi-klubben!
    Jeg er hvertfall kjempefornøyd med mine MA GS 20 sammen med LX 82:grin:
    Men det kommer vel litt an på smak og behag,og hva slags musikk du hører på også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    B&W CM9 ligger vel på ca 20k nye!
    I samme prisklasse som Monitor Audio GS 20 som jeg har selv!
    Disse to har jo fått mye skryt begge,men har fått litt intrykk av at MA er noe enklere å drive enn B&W!
    I tillegg får du nok noe bedre pristilbud hos Hifi-huset,enn du gjør hos Hifi-klubben!
    Jeg er hvertfall kjempefornøyd med mine MA GS 20 sammen med LX 82:grin:
    Men det kommer vel litt an på smak og behag,og hva slags musikk du hører på også!
    Kanskje Monitor Audio er et alternativ. Ser du benytter effekt i tillegg. Er de veldig effektkrevende? Og hvordan er disse til film? Det er jo i hovedsak det høytalerene skal benyttes til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Monitor Audio er et alternativ. Ser du benytter effekt i tillegg. Er de veldig effektkrevende? Og hvordan er disse til film? Det er jo i hovedsak det høytalerene skal benyttes til.
    Jeg bruker en Abrahamsen som jeg fikk kjøpt brukt,mest bare for å prøve!
    Og den hentet litt ekstra skyv i dypbassen,men ellers veldig liten forskjell!
    Har nå biampet med Abrahamsen på bassen,og LX 82 på mellontone/diskant!
    Men biampe kan du jo gjøre med LX 82 alene også - blir nesten like bra det!
    Men disse surr-back utgangene er opptatt med "andre ting" her hos meg!
    Så LX 82 drar MA GS 20 rimelig bra på egen hånd!
    Disse er ikke spesielt krevende på effekt,men vokser med oppgaven alt etter kvaliteten på elektronikken!

Jeg kommer hvertfall ikke til å bytte høytalere på en stund for å si det slik:grin:

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg velger kuvert lerret (fortsatt usikkert da jeg må se sitteavstand først) kunne det vært interessant å sett hvilke alternativer av vegghengte høytalere som finnes på markedet. Da som både passer til min reciever og ikke minst lommeboka. (ikke mer enn 25k for fronter og 5-8k for center).
    Brukt er også intr.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye tips å få på forrige innlegg... bump.

Iom at rommet skal benyttes 99% til hjemmekino og ikke musikk er det viktig å ha en høytaler som passer til dette. Trøkk kan man også selvfølgelig skape med subber. Men er usikker på om B&W CM9 er bedre egnet til musikk i stereo enn til film i surround..? En påstand som kanskje andre kan kommentere?

Hva med JBL LS80?
    Eller vegghengte av type Klipsch THX Ultra 2?

Men igjen har en Pioneer SC LX82 som jeg ønsker å benytte videre. Men er usikker på om dette er den riktige forsterkeren til hjemmekino....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye tips å få på forrige innlegg... bump.

Iom at rommet skal benyttes 99% til hjemmekino og ikke musikk er det viktig å ha en høytaler som passer til dette. Trøkk kan man også selvfølgelig skape med subber. Men er usikker på om B&W CM9 er bedre egnet til musikk i stereo enn til film i surround..? En påstand som kanskje andre kan kommentere?

Hva med JBL LS80?
    Eller vegghengte av type Klipsch THX Ultra 2?

Men igjen har en Pioneer SC LX82 som jeg ønsker å benytte videre. Men er usikker på om dette er den riktige forsterkeren til hjemmekino....
    Ar denne forsterkeren duger til hjemmekino er det vel liten tvil om
    Hvis du skal bruke dette oppsettet 99% til film,så er det vel lite som kan hamle opp med Klipsch som du nevner selv her - dynamikkbomber "deluxe" !!
    Hvilen model må du nesten finne ut av selv,alt etter plass og rom!!

Men JBL er nok også et bra alternativ,men har ikke erfaring med disse selv!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg er mest opptatt av film lyd akkurat til dette formålet. Og det estetiske er heller ikke like viktig. Slik at JBL sine 8340A THX godkjente kinohøytalere kan være et alternativ. Ihvertfall til kanalene fremme som vil bli skjult av buffelwall og buet lerret.
    Jeg syntes jo at b&w sine CM9 er ekstremt pene å se til, men har ikke hørt dem. Og dersom de skal skjules bak et lerret vet jeg ikke om jeg har hjerte til uanz...

Er det noen som har erfaring med disse 8340A til JBL?
    Og kan disse drives greit av min reciever Pioneer SC-LX82?
    Sammen med en eller to stk SVS 12PB Plus vil jeg tro kunne blitt bra

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg er mest opptatt av film lyd akkurat til dette formålet. Og det estetiske er heller ikke like viktig. Slik at JBL sine 8340A THX godkjente kinohøytalere kan være et alternativ. Ihvertfall til kanalene fremme som vil bli skjult av buffelwall og buet lerret.
    Jeg syntes jo at b&w sine CM9 er ekstremt pene å se til, men har ikke hørt dem. Og dersom de skal skjules bak et lerret vet jeg ikke om jeg har hjerte til uanz...

Er det noen som har erfaring med disse 8340A til JBL?
    Og kan disse drives greit av min reciever Pioneer SC-LX82?
    Sammen med en eller to stk SVS 12PB Plus vil jeg tro kunne blitt bra

Bek lerretet - bokstavelig talt? Jeg formoder du da skal ha perforert lerret, som på kinoer..?

Så vidt jeg har sett benytter de høyttalere med horn på kinoer for å få fram diskanten og for å spre lyden mest mulig. Tror derfor JBL er et steg i riktig retning. CM9 bør definitivt ikke plasseres bak noe lerret
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Bek lerretet - bokstavelig talt? Jeg formoder du da skal ha perforert lerret, som på kinoer..?

Så vidt jeg har sett benytter de høyttalere med horn på kinoer for å få fram diskanten og for å spre lyden mest mulig. Tror derfor JBL er et steg i riktig retning. CM9 bør definitivt ikke plasseres bak noe lerret
    Jeg er nok helt enig med deg der og vil nok aldri funnet på det.

Noen som har erfaring med Dali Ikon og om det er noe som kan matches med Pioneer reciever lx82?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •