Spørsmål angående Onkyo 607

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående Onkyo 607

Heisann

Sitter her med en nesten ubrukt forsterker som jeg skaffet meg billig for noen måneder siden. Har de siste ukene sett på flere alternativ til høyttalere, og har til slutt landet på at jeg kun har plass til et par små høyttalere og en sub i første omgang.

Har nå bestemt meg for et par XTZ 93.22

Lurer dog på om forsterkeren min er kraftig nok til å drive de optimalt. Har hørt fra flere steder at disse krever en kraftig forsterker.

Andre alternativ med erfaringer i samme prisklasse mottas med glede.

Takker for alle svar.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abhoff
    Heisann

Sitter her med en nesten ubrukt forsterker som jeg skaffet meg billig for noen måneder siden. Har de siste ukene sett på flere alternativ til høyttalere, og har til slutt landet på at jeg kun har plass til et par små høyttalere og en sub i første omgang.

Har nå bestemt meg for et par XTZ 93.22

Lurer dog på om forsterkeren min er kraftig nok til å drive de optimalt. Har hørt fra flere steder at disse krever en kraftig forsterker.

Andre alternativ med erfaringer i samme prisklasse mottas med glede.

Takker for alle svar.
    Tror nok det skal fungere rimelig bra - og særlig hvis du skal kombinere med den sub - da avlaster du recieveren en god del i bassen,som er det tyngste å dra!
    Du kan vel biampe disse også mener jeg - kan hjelpe litt det også!

Tror ikke du finner så mye bedre høytalere til den prisen, så lenge vi snakker nytt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takk for svar.

Har nå også sett litt mer på XTZ 99.25.

Leste blant annet på lydogbilde at disse krevde en forsterker av den kraftige sorten. Vil Onkyon min få noen store problemer med å drive disse?

Selvfølgelig om det er lyd jeg er ute får jeg vel det, men når jeg betaler 6000-7000,- for et par høyttalere ønsker jeg selvfølgelig å bli fornøyd med det jeg kjøper.

Har klart planer om å skifte ut Onkyon, men av økonomiske grunner blir høyttalere prioritert dog disse mangler. Blir vel en ny forsterker til jul/nyttår.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få lyd i dem, og antakelig god lyd, men når du vil spille "høyt" kan du få problemer.

Har hørt disse noen ganger og synes de er fabelaktig gode til prisen, selv om de naturlig nok mangler litt i bunnen.

Kanskje 99.22 sammen med en sub hadde vært noe? Hvis ikke blir du ikke skuffet med 99.25/26 heller, og og om du får en sub i tillegg ettehvert får du jo avlastet receiveren din også om du setter frontene som small.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •