MCACC TRÅDEN (PIO sin RK) Nå med sub EQ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 122
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MCACC TRÅDEN (PIO sin RK) Nå med sub EQ

Tenkte kanskje det kunne vere en ide å lage en egen tråd for Pioneer brukere,når det gjelder bruk av MCACC!
    Ideen er "stjålet" fra AVS forumet (USA),og der står det en guide som det kan lønne seg å prøve!
    Jeg er ingen "kløpper" i engelsk,så noen oversettelse vil jeg ikke gi meg ut på,men det må gjerne noen andre gjøre hvis dem har lyst og tid

Men her er hvertfall det som står i den guiden:

1) Set Reciever to MCAAC preset 1 (M1). Now Run Auto MCAAC with mic in you listening position (I taped the mic to the top of a two foot long shoe horn, and stuck the shoe horn inbetween the couch cushions, so the mic is right where my ears are during listening).

2) Go into Manual Sp Setup and change the SP settings if neccessary(crossover to 100hz for me and speakers to small)

3) Now re-run Auto MCAAC but select custom, and then select Keep SP settings. You will also be given the options to have MCAAC calibrate for symmetry, all ch adjust and front align. You may save each calibration to seperate presets or run just one of them, or run two of them. You will see these options after you select Keep Sp settings.

4) Now you have an Auto MCAAC calibration(s) saved to M1 (or to multiple presets if you chose more than one EQ calibration type in previous step: symmetry, front align, and all ch adjust) (....note: you must select which preset you want Auto MCAAC to save calibration data to before you enter the audio setup menu.) Now go into Data Management--------> Data Copy and copy M1's data to as many other free presets as you like.

5) Now go into Manual MCAAC--->EQ Professional------>Reverb Measurement and get a reading on the the frequency response characteristics of your room. Be sure to select EQ OFF(standing waves not controlled for via MCAAC fliters) in the Reverb Measurement menu because you don't want the standing wave adjustements (EQ on) to be factored in to the room reverb measurments. Also make sure you haven't moved the mic.

6) After test tones are done, go into Manual MCAAC--->EQ Professional------>Reverb View , and you can analyze the frequency response of individual channels at various frequencies. Based upon that data, you would select the appropriate capture delay time for MCAAC to capture data during for the upcoming EQ calibration.

Change that time frame under Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup to whatever you decide is the appropriate capture delay time ....(Pioneer recommends 30-50 ms, but they encourage you to analyze the data under reverb view first and refer to the advanced MCAAc software manual for analysis purposes). Note: the default capture delay time is than 80-160 ms.

7) Change to the appropriate MCAAC preset before you run the new advanced EQ calibration with the new capture time. You choose which preset, but I would recommend a preset that is a carbon copy of an auto MCAAC calibration so that you can do an A-B comparison between auto EQ and advanced EQ. Go under Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup to start the advanced EQ calibration, and MCAAC should make a more accurate calibration since it will now capture sonic information sooner after the speakers output sound, and get a read on what the frequency response is of the speakers themselves, and not the speakers and all the reverb which accumulates as time passes. (Default capture time is 80-160 ms and thus collects more reverb and less true speaker reading)

Now you should have an accurate calibration. Also, now you can easily compare the Auto MCAAC EQ effects that are stored in a preset with the advanced EQ effects in other presets while listening to content with a simple button press on the remote. You could also juice the base a few db in a preset, and also compare running the base a bit hot to a flat calibration that you have in other presets.

Grunnen til at jeg lager denne tråden,er at etter å ha eksprimentert med det som står der ang. bruk av "proffesjonal EQ",så har jeg fått et kraftig forbedret lydbilde her hos meg hvertfall

Ved å bruke Prof EQ,og sette delay-time til 20-40ms,og "all ch adjust" ,for så å kjøre EQ calibrering med disse parametrene,så fikk jeg et overraskende bra resultat!
    Jeg har næmlig litt problem med bredden i lydbildet,pga at den ene høytaleren er plassert alt for mye inn i et hjørne!
    Så når jeg har prøvd meg på f.eks Amused to death,og andre Qsound innspillinger,så har jeg ikke fått til det utrolig brede lydbilet som jeg VET er der!
    Men etter å har gjort dette,så spiller det så bredt som det aldri har gjort her før - på tross av denne malplasserte høytaleren!
    Og i tillegg så kommer musikken "trillende" ut i rommet på helt annen måte enn tidligere - dette merkes både på film og musikk!
    Bassen ble også betydelig strammet opp - mer punch,og mer kontant!
    Selv kona var overbevist om at her var det gjort store forbedringer

Det jeg så etter kalibreringen,var at den hadde gjort mye mindre korrigeringer på EQ båndet,enn ved tidligere kalibreringer!

Jeg har ikke så god peiling på hvordan,og hvorfor ting ble bedre - men bedre ble det hvertfall!
    Men det er slett ikke sikkert at dette har noe for seg hos alle,men hos meg hadde det absolutt noe for seg!

Så hvis dere har en Pio reciever,så kan dette vere lurt å jobbe litt med

Og hvis det er andre som har noen gode tips og erfaringer,så er dere hjertelig velkomne til å dele deres erfaringer i denne tråden!!
    Sist endret av Torolan; 03-12-2014 kl 22:54
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare nyere recivere fra pioneer som har disse mulighetene, med advanced MCACC?
    Edit: Har en 1016 ops: , og kan ikke si at jeg har sett disse mulighetene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Er det bare nyere recivere fra pioneer som har disse mulighetene, med advanced MCACC?
    Edit: Har en 1016 ops: , og kan ikke si at jeg har sett disse mulighetene.
    Det har da vert noen år,men er vel stadig forbedret - hvilke model har du da?

Åja ser nå at du har 1016!
    Du mener nå den Profesjonal EQ biten?
    Resten har du vel?

Har ikke hatt eldre enn LX 51,så jeg er ikke sikker på hvordan det er på din!

Men det vet kanskje noen andre??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tiltak med en egen tråd om MCACC, hvor man kan dele hverandre erfaringer

Jeg har ikke ikke andret på auto-setup i MCACC annet enn å justere nivået på høyttaler med høyest nivå til 0db, og deretter korrigert de andre etter dette med innbyrdes nivåforskjell som i auto-setup. (liker ikke -8db)

Men en ting er viktig å legge merke til! Normal prosesyre er å kjøre romkorrigering med mikrofon plassert i ørehøyde i sweetspot. Imildertid sitter man ikke akkurat der, men f.eks i en godstol 0,5 m unna, så er det av aller største viktighet å kjøre en ny romkorrigering med målemikrofon plassert akkurat der du sitter, ellers blir lydbildet veldig feil. Bare se hvor endret dataene bli bare 0,5m unna sweetspot. Denne kan lagres på Memory 2 osv. Switch mellom M1 og M2 og hør hvor forskjellig lyden blir, spesielt i stereo.

Skal sjekke proffkalibreringen. Takk for tips.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Bra tiltak med en egen tråd om MCACC, hvor man kan dele hverandre erfaringer

Jeg har ikke ikke andret på auto-setup i MCACC annet enn å justere nivået på høyttaler med høyest nivå til 0db, og deretter korrigert de andre etter dette med innbyrdes nivåforskjell som i auto-setup. (liker ikke -8db)

Men en ting er viktig å legge merke til! Normal prosesyre er å kjøre romkorrigering med mikrofon plassert i ørehøyde i sweetspot. Imildertid sitter man ikke akkurat der, men f.eks i en godstol 0,5 m unna, så er det av aller største viktighet å kjøre en ny romkorrigering med målemikrofon plassert akkurat der du sitter, ellers blir lydbildet veldig feil. Bare se hvor endret dataene bli bare 0,5m unna sweetspot. Denne kan lagres på Memory 2 osv. Switch mellom M1 og M2 og hør hvor forskjellig lyden blir, spesielt i stereo.

Skal sjekke proffkalibreringen. Takk for tips.
    Takk for tilbakemeldingen

Ja det er klart det er viktig å kalibrere med mic i den posisjonen man oftest sitter - og som du skriver,så er det praktisk å kunne ta målinger fra flere sitteposisjoner!
    Men det er klart at man bør absolutt sørge for å ha en "eksakt riktig sweetspot" for hovedkalibrering!

En funksjon som jeg også brukte,men som jeg tror kun er tilgjengelig på LX 82(var hvertfall ikke på min LX51) er "presisjon distance"!
    Dette går ut på å finjustere selve høytalerne med mm presisjon før man tar den videre kalibreringen! Men man må ta den vanlige avtands,og nivå kalibreringen først!
    Man velger så "presisjons distanse" i manuel MCACC - det kommer da opp en skala på skjermen,og det kjøres noen testtoner. Mens disse testtonene kjører,så finjusterer du frontene(kun mm av gangen),til du får fullt utslag på skalaen(opp til 10)!
    Vet ikke hvor mye dette har å si egentlig,men det skulle vel bli enda mer nøyaktig vil jeg tro!

Og det kan vere greit å ha gjort det,for da kan man bruke denne skalaen til å finne igjen 100% nøyaktig den samme mic-plasseringen ved evt senere kalibreringer!

Håper "Pio brukere" kan komme å dele sine erfaringer/tips,eller evt problemer i denne tråden

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har jeg ventet lenge på!
    Jeg kan bidra med et spørsmål: Er målemikrofonene like for nye og gamle receivere? Jeg finner ikke mic-en til SC-LX72, men har den gamle til VSX-916 liggende. Kan de brukes om hverandre?
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Denne tråden har jeg ventet lenge på!
    Jeg kan bidra med et spørsmål: Er målemikrofonene like for nye og gamle receivere? Jeg finner ikke mic-en til SC-LX72, men har den gamle til VSX-916 liggende. Kan de brukes om hverandre?
    Det har jeg rett og slett ikke peiling på
    Men jeg mener å huske at den ikke var helt lik fra LX 51 til LX 82,men dette er jeg langt fra sikker på!!
    Du får ta kontakt med support avdelingen til Pioneer på mail el tlf!
    Dem bør jo kunne svare på dette!!
    Men du kan jo bare prøve sånn inntil videre - skjer nok ikke noe alvorlig uansett:grin:

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det har jeg rett og slett ikke peiling på
    Men jeg mener å huske at den ikke var helt lik fra LX 51 til LX 82,men dette er jeg langt fra sikker på!!
    Du får ta kontakt med support avdelingen til Pioneer på mail el tlf!
    Dem bør jo kunne svare på dette!!
    Men du kan jo bare prøve sånn inntil videre - skjer nok ikke noe alvorlig uansett:grin:
    Jeg har også en mistanke om at det var forskjell på dem. Jeg mener det var gjenger for å skru mic-en fast til stativ på den som fulgte med LX72, det er det ikke på den gamle. Jeg poster svaret jeg forhåpentligvis får fra Pioneer senere
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var forskjell på min fars 916 og min 1016. De kunne ikke brukes om hverandre.

Ett lite tips angående kalibreringen. Prøv gjerne å ha mic på stativ og ta den i forskjellige høyder i sweetspot. Det gjorde ganske mye utslag. Altså Ørehøyde, kne/hoftehøyde, og hode høyde om du står. Da kan man høre på resultatet etterpå.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Det var forskjell på min fars 916 og min 1016. De kunne ikke brukes om hverandre.

Ett lite tips angående kalibreringen. Prøv gjerne å ha mic på stativ og ta den i forskjellige høyder i sweetspot. Det gjorde ganske mye utslag. Altså Ørehøyde, kne/hoftehøyde, og hode høyde om du står. Da kan man høre på resultatet etterpå.
    Man kan jo gjerne prøve litt forskjellig,men det er vel nærliggende å tro at man oppnår det det beste resultatet med mic i øre høyde!
    Det er jo i ørehøyde det skal låte optimalt,og ikke i knehøyde:grin:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget et aldri så lite avspillingsproblem.

Jeg har en Denon DVD 3910 som jeg har koblet til Multi Ch In for å spille av DVD Audio og SACD. Men jeg får ikke aktivisert MCACC eller andre lydinstillinger når Multi Ch In er valgt.

MCACC funker jo ellers på alle inngangene på forsterker, analog 2ch, optisk, HDMI..

Noen som har peiling på hvorfor MCACC ikke fungerer sammen med Multi Ch In?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvorfor, men det er bare slik. Slik er det på de to jeg har erfaring med. Multi ch. in går ubehandlet igjennom. Er vel bare kanalnivå man kan justere på?

Ang. målemic så har jeg fått et forholdsvis vagt svar fra pioneer support:
    Hei

916 = APM7008, 72 = APM7009. Dette ligger nok i dynamikken, men den skal nok gjøre god nok jobb tenker jeg. Den gikk også til SC-LX81 i sin tid.

Ha en fin dag
    ...
    APM700x er vel delenr på mic-ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjelden på Auto MCAAC og pro kalibrering?

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Tenkte kanskje det kunne vere en ide å lage en egen tråd for Pioneer brukere,når det gjelder bruk av MCACC!
    Ideen er "stjålet" fra AVS forumet (USA),og der står det en guide som det kan lønne seg å prøve!
    Jeg er ingen "kløpper" i engelsk,så noen oversettelse vil jeg ikke gi meg ut på,men det må gjerne noen andre gjøre hvis dem har lyst og tid

Men her er hvertfall det som står i den guiden:

1) Set Reciever to MCAAC preset 1 (M1). Now Run Auto MCAAC with mic in you listening position (I taped the mic to the top of a two foot long shoe horn, and stuck the shoe horn inbetween the couch cushions, so the mic is right where my ears are during listening).

2) Go into Manual Sp Setup and change the SP settings if neccessary(crossover to 100hz for me and speakers to small)

3) Now re-run Auto MCAAC but select custom, and then select Keep SP settings. You will also be given the options to have MCAAC calibrate for symmetry, all ch adjust and front align. You may save each calibration to seperate presets or run just one of them, or run two of them. You will see these options after you select Keep Sp settings.

4) Now you have an Auto MCAAC calibration(s) saved to M1 (or to multiple presets if you chose more than one EQ calibration type in previous step: symmetry, front align, and all ch adjust) (....note: you must select which preset you want Auto MCAAC to save calibration data to before you enter the audio setup menu.) Now go into Data Management--------> Data Copy and copy M1's data to as many other free presets as you like.

5) Now go into Manual MCAAC--->EQ Professional------>Reverb Measurement and get a reading on the the frequency response characteristics of your room. Be sure to select EQ OFF(standing waves not controlled for via MCAAC fliters) in the Reverb Measurement menu because you don't want the standing wave adjustements (EQ on) to be factored in to the room reverb measurments. Also make sure you haven't moved the mic.

6) After test tones are done, go into Manual MCAAC--->EQ Professional------>Reverb View , and you can analyze the frequency response of individual channels at various frequencies. Based upon that data, you would select the appropriate capture delay time for MCAAC to capture data during for the upcoming EQ calibration.

Change that time frame under Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup to whatever you decide is the appropriate capture delay time ....(Pioneer recommends 30-50 ms, but they encourage you to analyze the data under reverb view first and refer to the advanced MCAAc software manual for analysis purposes). Note: the default capture delay time is than 80-160 ms.

7) Change to the appropriate MCAAC preset before you run the new advanced EQ calibration with the new capture time. You choose which preset, but I would recommend a preset that is a carbon copy of an auto MCAAC calibration so that you can do an A-B comparison between auto EQ and advanced EQ. Go under Manual MCAAC--->EQ Professional------>Advanced EQ Setup to start the advanced EQ calibration, and MCAAC should make a more accurate calibration since it will now capture sonic information sooner after the speakers output sound, and get a read on what the frequency response is of the speakers themselves, and not the speakers and all the reverb which accumulates as time passes. (Default capture time is 80-160 ms and thus collects more reverb and less true speaker reading)

Now you should have an accurate calibration. Also, now you can easily compare the Auto MCAAC EQ effects that are stored in a preset with the advanced EQ effects in other presets while listening to content with a simple button press on the remote. You could also juice the base a few db in a preset, and also compare running the base a bit hot to a flat calibration that you have in other presets.

Grunnen til at jeg lager denne tråden,er at etter å ha eksprimentert med det som står der ang. bruk av "proffesjonal EQ",så har jeg fått et kraftig forbedret lydbilde her hos meg hvertfall

Ved å bruke Prof EQ,og sette delay-time til 20-40ms,og "all ch adjust" ,for så å kjøre EQ calibrering med disse parametrene,så fikk jeg et overraskende bra resultat!
    Jeg har næmlig litt problem med bredden i lydbildet,pga at den ene høytaleren er plassert alt for mye inn i et hjørne!
    Så når jeg har prøvd meg på f.eks Amused to death,og andre Qsound innspillinger,så har jeg ikke fått til det utrolig brede lydbilet som jeg VET er der!
    Men etter å har gjort dette,så spiller det så bredt som det aldri har gjort her før - på tross av denne malplasserte høytaleren!
    Og i tillegg så kommer musikken "trillende" ut i rommet på helt annen måte enn tidligere - dette merkes både på film og musikk!
    Bassen ble også betydelig strammet opp - mer punch,og mer kontant!
    Selv kona var overbevist om at her var det gjort store forbedringer

Det jeg så etter kalibreringen,var at den hadde gjort mye mindre korrigeringer på EQ båndet,enn ved tidligere kalibreringer!

Jeg har ikke så god peiling på hvordan,og hvorfor ting ble bedre - men bedre ble det hvertfall!
    Men det er slett ikke sikkert at dette har noe for seg hos alle,men hos meg hadde det absolutt noe for seg!

Så hvis dere har en Pio reciever,så kan dette vere lurt å jobbe litt med

Og hvis det er andre som har noen gode tips og erfaringer,så er dere hjertelig velkomne til å dele deres erfaringer i denne tråden!!
    Jeg må innrømme at jeg ikke har følgt helt med i timen, jeg var ikke klar over at ved å velge M1 symetric så medfører dette at front høyttalerene får lik endring av justerte frekvenser, jeg har nå gjort som deg og kalibrert med bruk av all ch adjust og syntes dette gir best resultat, jeg har også vært så heldig at jeg har fått subwoofren til fungere til musikk, jeg har tidligere alltid valgt large på fronthøytallere for å hindre subwoofer til å være på når jeg spiller musikk, men nå fungerer det meget bra til nærmest all musikk jeg har da valgt front:small center: small surround:small sw:yes 50hz syntes subwooferen har spilt best nå jeg har satt denne til depht (på subwooferen)
    men her har jeg ikke testet ut så mye..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du har fått til oppsettet ditt enda bedre
    Det er mye å forske på med disse recieverne,så det lønner seg å teste litt!

Du kan også prøve å endre avstand til sub frem og tilbake noe,for å se om du får den til å spille enda mer på lag med frontene!

Har du db måler,så er det enda lettere!

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal subwoofer spille med samme db som frontene?
    og eventuelt hvilken test tone frekvens er å anbefale?

Jeg har audio tools (studio six digital) innstalert på iphone 4 dersom dette verktøyet er godt nok..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Skal subwoofer spille med samme db som frontene?
    og eventuelt hvilken test tone frekvens er å anbefale?

Jeg har audio tools (studio six digital) innstalert på iphone 4 dersom dette verktøyet er godt nok..
    Det du bør gjøre,er å kjøre alle testfrekvenser fra hvertfall 20 hz til 150hz!
    Sjekk om det er noen frekvenser som har store dipper eller topper!
    Selv hadde jeg veldig dårlig nivå fra ca 70 til 90hz,men dette fikk jeg utliknet en del ved å øke avtand til sub med ca en meter!

Man må bare prøve seg frem litt,for å få det jevnest mulig,men gjerne med en jevn økning fra 90-100 hz og nedover - såkalt housekurve!

Om dette audio tools som du snakker om er godt,vet jeg ikke - kjenner ikke til det!

Ellers så finner du jo masse nyttig på kringlyd.no

Her ser du hvordan frekvensresponsen er hos meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har Pioneer med X curve, bruker dere denne?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Dere som har Pioneer med X curve, bruker dere denne?
    Jeg har min aktivert med 0,5 db demping!
    Men dette må man prøve seg frem med selv,siden dette kommer jo mye an på HT,rom,og egen smak rett og slett

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •