MCACC TRÅDEN (PIO sin RK) Nå med sub EQ - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 122
    Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    For å få lyd i sub på stereo,så må du enten sette fronter som "small" (anbefalt),eller så må du sette sub til "plus" i stedet for "yes"!

Dette finner du i "speaker-setup" menyen!
    Hvor finner jeg speaker setup i menyen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrunoBajsen
    Hvor finner jeg speaker setup i menyen?
    Har du i hele tatt funnet menyen??
    Og hva med en titt i manualen;-)

Har en gammel LX 82 jeg da,men regner med det ikke er gjort så store forandringer!

Der ligger det under system setup > manual sp setup > speaker setting !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt annerledes, ja. Myste igjennom manual og meny uten hell.
    Redningen ble å tilfeldig trykke på knappen "PQLS" på fjernkontrollen, and then there were boom in the bass

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrunoBajsen
    Er nok litt annerledes, ja. Myste igjennom manual og meny uten hell.
    Redningen ble å tilfeldig trykke på knappen "PQLS" på fjernkontrollen, and then there were boom in the bass
    PQLS har da ingenting med sub å gjøre!

Klart du finner speaker setup inne menyen - hvis ikke er det noe ALVORLIG feil med receiveren din!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjørt RK til punkt å prikke etter denne anvisningen.
    ÅH du dæven for en lydforbedring. Bruker al ch adj. deler på 50hz og alle HT på Small. Fikk et større mer behagelig lydbilde. Stort og åpent og lyden kommer mer ut i rommet. Bruker oxo dette i stereo.
    Har foresten en PIO lx73 og Dali Ikon 6 Mk1 og en Philips bdp 9600.
    Selv om jeg bruker Ikon på denne LX73 behøver jeg ikke bruke X-over fungsjonen. Men har en en godt dempet stue da .
    Å spille flatt nu høres jo nesten nasalt ut nå

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pagan
    Har nå kjørt RK til punkt å prikke etter denne anvisningen.
    ÅH du dæven for en lydforbedring. Bruker al ch adj. deler på 50hz og alle HT på Small. Fikk et større mer behagelig lydbilde. Stort og åpent og lyden kommer mer ut i rommet. Bruker oxo dette i stereo.
    Har foresten en PIO lx73 og Dali Ikon 6 Mk1 og en Philips bdp 9600.
    Selv om jeg bruker Ikon på denne LX73 behøver jeg ikke bruke X-over fungsjonen. Men har en en godt dempet stue da .
    Å spille flatt nu høres jo nesten nasalt ut nå
    Hyggelig at du har kommet et skritt lengre med MCACC - det kan absolutt vere verdt å jobbe litt med ja:-D

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på hvor dere pleier å plasere mic'n. Jeg har alltid plasert mic'n på en tripod i lytteposisjon selv om dette blir nesten helt inntil bakvegg og ca 1 meter fra sweetspot.
    Etter å ha lest gjennom kalibreringstråden til kringlyd har jeg nå testet ut å plasere mic'n i sweetspot ("Grunnregelen er å plassere de to fronthøyttalerne i en likesidet trekant med mic i den tredje vinkelen" |som de skriver i kringlyd|).
    Synes faktisk dette ble bedre selv om jeg mener det er litt merkelig å plasere mic'n så langt fra lytteposisjon.
    Hvor plaserer dere mic'n og hvilke erfaringer har dere med forskjellige plaseringer.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Lurer litt på hvor dere pleier å plasere mic'n. Jeg har alltid plasert mic'n på en tripod i lytteposisjon selv om dette blir nesten helt inntil bakvegg og ca 1 meter fra sweetspot.
    Etter å ha lest gjennom kalibreringstråden til kringlyd har jeg nå testet ut å plasere mic'n i sweetspot ("Grunnregelen er å plassere de to fronthøyttalerne i en likesidet trekant med mic i den tredje vinkelen" |som de skriver i kringlyd|).
    Synes faktisk dette ble bedre selv om jeg mener det er litt merkelig å plasere mic'n så langt fra lytteposisjon.
    Hvor plaserer dere mic'n og hvilke erfaringer har dere med forskjellige plaseringer.
    Hei

Jeg har som regel plassert Mic'en i ørehøyde der jeg sitter, på stativ/tripod i sofaen. Da blir Mic'en omtrent der nesetippen min ville vært om jeg satt i sofaen. Har også gjort slik du beskriver, og har også satt Mic'en oppe på sofaryggen før jeg fikk tak i stativ/tripod med overraskendes bra resultat.
    Det du kan gjøre hvis du er usikker på hva som gir best lyd, er jo å ta flere RK å lagre dem på forskjellige Memory, og høre på dem etterpå. Da finner du ut av hva som du synes fungerte best for deg. Har også tatt RK med å flytte ut alle møblene ol. , dette synes jeg dog bare er "stress" og syntes ikke at det har så mye for seg, synes ikke at det gav enormt bedre lyd slik at dette er noe jeg absolutt må gjøre. Men var greit å få testet det. Er bare å prøve seg litt fram, det viktigste er vel å få plassert Mic'en i ørehøyde forann "hodet" ditt, om Mic'en er 10.cm, 50.cm eller rett ved nesetippen tror jeg er av mindre betydning. Man kan jo også ha i bakhodet, at tross alt får de fleste god lyd ved kun å bruke litt tid med plassering av høyttalere ved oppsett av stereoforsterker og høyttalere, ingen RK overhodet. Fikk meg en liten aha opplevelse nå når jeg testet ut Cambridge 840 settet mitt i stuen med CM9, var bare å koble opp å spille musikk, ingen RK, og det låt bra det.
    Tror nok at RK biten er langt viktigere ift. surround biten enn stereo biten, selv om det også hjelper på musikk biten. Er bare å prøve seg litt fram.
    Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. nå skal jeg eller har jeg virkelig prøvd og sette meg inn i dette her og følgt det som er av guider der ute. og den som står på fronten her var flott. Men ut fra og ha lest alt her og da store deler av instuksjons boka.. til min lx83.
    Så står jeg fortsatt fast og fatter ikke en dritt av denne infoen jeg har fått tak i. Lyden ser jo ut til å være nogelunde. men..

Jeg har også mange trender av alt mulig, og da ikke noen som helst formening om hva jeg skal bruke disse til. Eller hvordan jeg skal lese dem. Trenger hjelp.. Jeg forstår jeg godt på trender i seg selv. men helt hva som er bra og dårlig her vet jeg jo ikke.

Dette gjelder da også mcacc for instilling av denne ms fra og til . hvor jeg burde legge meg. forstår det slik at mange liker og stille inn på 30-50ms men ossen kan jeg vite det a når jeg ikke klarer og forstå meg på hva som er bra tid på trendene.

legger ved noen bilder som dere kan se på. for så, kanskje klare og hjelpe meg litt.

-png

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino

Tror nok at RK biten er langt viktigere ift. surround biten enn stereo biten,
    Det er stikk motsatt - Stereo (fronthøyttalere + sub) RK er helt avgjørende.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er stikk motsatt - Stereo (fronthøyttalere + sub) RK er helt avgjørende.
    Hei

Ser den, når det er snakk om å få integrert også subwoofer.
    Grunnen til at jeg skriver at det er viktigere i forhold til surround biten (med subwoofer) enn i stereo (uten subwoofer) er at man greier som regel å få anlegget til å låte bra hvis man bruker litt tid og sunn fornuft med plassering av høyttalere. Satt som sagt opp et stereo oppsett her for en stund siden, Cambridge 840 oppsett, stereoforsterker og cd-spiller og høyttalere.
    Ingen RK, låt veldig bra her hjemme, en utrolig befrielse å ikke tenke over RK å slike ting overhodet, bare et godt gammeldags stereo oppsett :-D .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass er bass. Om den kommer fra sub eller ht er vel egentlig likegyldig? Jeg mener man bør korrigere bassen også i vanlige stereo-oppsett. Har man god peil/flaks og oppnår en knallfin frekvenskurve i aktuelle området er jo det fint. De fleste har ikke fine målinger i sine respektive rom, da er RK slett ikke dumt. Er nå min mening og (lytte)erfaring. I mine rom.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Pioneer endelig skal komme med en oppdatering på MCACC - nå blir det hvertfall sub-EQ ser det ut til.
    Det kan jo kanskje være gjort flere oppgraderinger også , men finner ikke noe om det foreløpig.
    http://www.pioneerelectronics.com/PU...ers/VSX-1124-K

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres interessant ut, men det jeg personlig virkelig savner er mulighet til og sette x-over pr kanal istedet for globalt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Høres interessant ut, men det jeg personlig virkelig savner er mulighet til og sette x-over pr kanal istedet for globalt.
    Joda , det kunne jo vært greit å ha den muligheten.
    Men nå når jeg har den muligheten på Yamahaen , så viser det seg at jeg bruker x-over 80 hz på alle ht fortsatt
    Så har man ok ht og en ok sub , så er det en settinge som jevnt over fungerer veldig bra.
    Men det som jo hadde vært veldig fint er jo om man også kunne lagret forskjelleige speaker setups til de forskjellige memoryene.
    Samt at man hadde beholdt lyden når man roter rundt i menyene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Trondheim
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel gå an å få ny mcacc med sub eq som software oppdatering på sikt. Men dem skal vell tjene penger, så ny reciver må vel kjøpes.
    noen som vet om det kommer en lx88 i år?
    Pioneer SC-LX86. Pioneer Bdp-lx55. Dali mentor 6. Dali mentor vokal. Dali blue r1000. Dali ikon on wall mk2. SVS pb2000. Sony dlp hw40es. Dreamscreen v5 92".

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brovold Vis post
    Må vel gå an å få ny mcacc med sub eq som software oppdatering på sikt. Men dem skal vell tjene penger, så ny reciver må vel kjøpes.
    noen som vet om det kommer en lx88 i år?
    LX 88 kommer sikkert , men om det går an å oppgradere de eksisterende modellene er vel heller tvilsomt.
    Dem skal jo tjene penger på nysalg som du nevner

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri forestille meg at pioneer kommer med noen form for oppgradering for eldre receivere, de fikser ikke engang kontroll appene sine med essensielle bug fixer og låser de nye så de ikke fungerer med tidligere modell serier.

Uansett om man ønsker og oppgradere med sub eq så ville jeg mye heller vurdert en Antimode DSP, eller en miniDSP om man ønsker full manuell kontroll.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det kommet en ganske fin oversikt/guide av hvordan mcacc jobber.
    Den kan lastes ned her : http://www.avsforum.com/uploads/2014..._Ref_Guide.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man lagre all chj adjust på preset 1 og en av de andre måtene å sette opp kalibreringen på preset nr 2 osv....Eller vil Pioneer endre til den sist brukte kalibreringen når det kommer til all chj adjust instillingene?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •