MCACC TRÅDEN (PIO sin RK) Nå med sub EQ - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 122
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Men dersom man kjører mcaac off,så blir vel frontene automatisk large eller?
    Ja murlig men jeg er ikke rakettforsker stoler mere på auto cal enn mine ører.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blarg
    Det gjorde ikke min 71. Satte alt till large, men mcacc satte centeren til small. Uansett kjører jeg alt i large, Det eneste forskjellen i large/small er bassen i den første parameteren i eq. Da slipper jeg å skjifte til large når jeg spiller i stereo. Drar bare ned den første i eq som jeg bruker til film.
    OK, det kanskje har noe med høyttalerne mine å gjøre at alle settes til Large da, hver gang jeg kjører auto kalibrering?

Men det er et minus at man ikke ha forskjellige høyytaler setup i de forskjelligen memoryene.

På side 57 i manualen til LX 71/81 står det "Note that this setting applies to all MCACC presets, and cannot be set independently".
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    OK, det kanskje har noe med høyttalerne mine at alle settes til Large da, hver gang jeg kjører auto kalibrering?

Men det er et minus at man ikke ha forskjellige høyytaler setup i de forskjelligen memoryene.

På side 57 i manualen til LX 71/81 står det "Note that this setting applies to all MCACC presets, and cannot be set independently".
    Stemmer det som jeg sier kjører du i small så må du fysisk inn menyen. Tungvindt men det går an å lure den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det som jeg sier kjører du i small så må du fysisk inn menyen. Tungvindt men det går an å lure den.
    Har nu kjøpt en h......s forsterker susano, den gjorde alt motsatt satte alt till small den peisa på large.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det kanskje har noe med høyttalerne mine å gjøre at alle settes til Large da, hver gang jeg kjører auto kalibrering?

ingen problem kjør ned63hz nine høytalere var skarp på 125/250

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen problem kjør ned63hz nine høytalere var skarp på 125/250
    iKKE VEYT JEG MEN NÅR JEG KJØPTE SUSANOEN VAR DET SOM NOE OPNET SEG DEN ER RÅ. FORSTÅR ILLE AT JEG IKKE KJØPTE DEN FORLENGESIDEN.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iKKE VEYT JEG MEN NÅR JEG KJØPTE SUSANOEN VAR DET SOM NOE OPNET SEG DEN ER RÅ. FORSTÅR ILLE AT JEG IKKE KJØPTE DEN FORLENGESIDEN.
    HARN HATT LX 71 MEN SUSANOEN ER INN INN IN EN ANNEN DIMINSJON

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HARN HATT LX 71 MEN SUSANOEN ER INN INN IN EN ANNEN DIMINSJON
    HAR U HATT SUSANUEN I EN UKE EN TING KAN JEG SI GO Å VARM SPILLER BEST NÅR DEN ER VARM.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAR U HATT SUSANUEN I EN UKE EN TING KAN JEG SI GO Å VARM SPILLER BEST NÅR DEN ER VARM.
    ja har hatt den en uke den er a killer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøje meg, hva er det som foregår her i kveld tro? :???:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har hatt den en uke den er a killer
    Kjeder du deg siden du snakker med deg selv eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det har selvsagt noe med høytalerne å gjøre,at dem settes som "large",men dette kan du jo styre selv,ved å velge "keep speaker setting" før du kjører kalibrering! Enig i at litt for "små" høytalere settes som "large" i auto-mcacc!
    Er også enig i at det hadde vert greit å kunne lagre forskjellige høytaleroppsett til hver enkelt memory!

Men at det er vanskelig å sammenligne hva man liker best av fronter som "small" eller "large" ,er jeg ikke helt enig i !
    Det er jo bare å gå inn i menyen mens man sitter å hører på musikk,og så velge frem og tilbake mellom "small" el "large" det - kan jo også prøve forskjellig x-over!
    Men dette forutsetter at lydkilden ikke er koblet via hdmi,men enten optisk,coax eller analogt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det har selvsagt noe med høytalerne å gjøre,at dem settes som "large",men dette kan du jo styre selv,ved å velge "keep speaker setting" før du kjører kalibrering! Enig i at litt for "små" høytalere settes som "large" i auto-mcacc!
    Se der, ja..
    Stadig noe nytt å lære. Det er mange ting jeg åpenbart, fremdeles, ikke har funnet ut av med denne receiveren.

Bra vi har denne nyttige tråden, da
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, ja..
    Stadig noe nytt å lære. Det er mange ting jeg åpenbart, fremdeles, ikke har funnet ut av med denne receiveren.

Bra vi har denne nyttige tråden, da
    Ja det er utrolig mange finesser og muligheter med disse receiverne,så man finner ikke ut av alt den første dagen for å si det sånn:-P
    Ja er kjekt å kunne dele erfaringer i en egen tråd!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk inn inn advanced eq og gjorde flere av de innstillingene som ble annbefalt både av trådstarter og fra det amerikanske forumet. Lyden ble betydelig bedre i "vanlig" stereo oppsett. Men bruker uansett pure direct. Men ville teste litt frem og tilbake med og uten sub, men får ikke sub til å spille med lenger?
    Har gått inn i manuel speaker setings og satt sub til pluss2, som normalt får den til å spille med både stereo og i div surround oppsett, men nå er det tyst!
    Trodde jeg hadde funnet ut av hvordan Susano fungerer til nå, men tydligvis noe jeg har oversett???

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å kjøre mcacc igjen, men nå kom det heller ikke lyd ifra sub!
    Noe jeg har oversett her????

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det ikke lyd fra SUB når du kjører Full auto MCACC i det hele tatt? Prøv å sette sub på YES i spk meny og alle høytalere til Large. Del på 80HZ. Så fremt kabler o.l er rett skal en ha sub da under test. Hvis ikke er det noe feil en plass i signal rekken.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tråd, skal teste ut flere av forslagene her for å prøve å få kontroll på "MCACC beistet"

Har hatt en AX4 med MCACC og syns egentlig aldri at jeg fikk til en integrert lyd opplevelse i oppsettet den gang. Har nå en LX52 og har så langt ikke lykkes med å få MCACC til å gjøre jobben... Bl.a. ville den ikke gå med på at jeg hadde koblet en sub på den og receiver gikk i restart innimellom. Kanskje jeg har et feil eksemplar?

Poenget er at MCACC er jo bare firmware (software), men kan ikke se at Pioneer legger ut nye versjoner av denne på weben sin? Pioneer burde gjøre som IT leverandørene og legge ut nye versjoner med forbedringer og rettelser og det burde vært enkelt å oppdatere firmware på disse receiverne via USB inngang eller noe...

Noen som vet noe om dette?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Kommer det ikke lyd fra SUB når du kjører Full auto MCACC i det hele tatt? Prøv å sette sub på YES i spk meny og alle høytalere til Large. Del på 80HZ. Så fremt kabler o.l er rett skal en ha sub da under test. Hvis ikke er det noe feil en plass i signal rekken.
    Tror den må ha vært sinnsyk i noen øyeblikk her...
    Kjørte full MCACC uten å få med sub, flere ganger.
    La merke til at ved pro eq stod det satt opp 2 stk sub. Endret dette til 1 og fikk ting til å fungere. Skal ikke ha noe å si om det står en eller to, men så lenge ting fungerer igjen, er jeg fornøyd

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått kjørt MCACC fullt ut her etter guiden til trådstarter, syns det er betraktelig bedre enn bare når jeg kjørte den Auto MCACC og lot det være med det.

Happy happy! Det spiller også meget akseptabelt på stereo, med sub. Spiller sjelden uten da jeg liker at den fyller ut. Samtidig er USP-1 i hus og det betyr at suben må være med grunnet 50hz cut'en. Men det er ikke noe issue.

Så takk for at du gav meg troen på MCACC igjen! hehe.

Anbefaler alle som ikke er helt i mål å kjøre denne!

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •