Pioneer SC-LX82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 104
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX82

Hei på dere.

Ikke det at jeg må, men jeg har lyst

Pioneer kommer med nye receivere, og i den forbindelse selges de "gamle" på billigsalg. Hva synes dere om en LX82 til nesten det halve av "ordinær pris" ?.

Er dette et godt kjøp, eller er det lurt å vente på LX83 ?

Eller er det andre receivere som er et bedre kjøp ?

Jeg spiller mest musikk, og derfor har dette høyeste prioritet ifm valget av receiver. Men jeg synes det er moro med film også :-D.

Er ugrunnen veldig godt fornøyd med min gamle Sony på 7 år. Men denne har jo verken kalibrering eller HDMI, og utviklingen har vel gått sin gang siden 2003 ?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Hei på dere.

Pioneer kommer med nye receivere, og i den forbindelse selges de "gamle" på billigsalg. Hva synes dere om en LX82 til nesten det halve av "ordinær pris" ?.

Jeg spiller mest musikk, og derfor har dette høyeste prioritet ifm valget av receiver. Men jeg synes det er moro med film også :-D.

Husk at LX82 er å sammenligne med receivere i 20k klassen, ikke innbruddsprisen den selges til nå.

LX83 har HDMI 1.4 og muligheter for høyde-kanaler, ellers samme lyden (IC-modulene) og ikke noe mer , så vidt jeg vet. Hvorvidt man synes høyde er viktig eller man tror 3D standarden har festet seg og er verdt et mellomlegg på ca 8k får være opp til den enkelte å vurdere, jeg hadde iallefall ikke brydd meg om det.

LX82 til den prisen er et regelrett kupp. Den er meget kraftig og imponerer spesielt på musikk, når den er riktig kalibert. (Det er myriader av innstillinger)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere.

Er ugrunnen veldig godt fornøyd med min gamle Sony på 7 år. Men denne har jo verken kalibrering eller HDMI, og utviklingen har vel gått sin gang siden 2003 ?
    Tja si det du
    Når denne avgjørelsen skal tas,så kommer det jo an på hvor opptatt du er av 3D - altså hdmi 1.4 i stedet for 1.3 som er vanlig på dagens utstyr(også på LX 82)
    Når det er sagt,så går det fint med 3D i fremtiden på en LX 82 også,da du kan kjøpe en bluray spiller m to hdmi utg - en til din 3D klare tv,og en til reciever!
    Ellers så er vel den største forskjellen mellom LX 82 vs 83,at 83 har muligheten for høyde/breddekanaler i front (til filmbruk), og noe bedre bildebehandlings kretser,samt muligheter for styring via ipod!
    Nye Dac'er skal det vel også vere,men om de er bedre enn de "gamle" vet jeg ikke noe om - sikkert veldig marginale forskjeller!

Klart det er moro med aller "siste skrik",men at du får VELDIG mye for pengene med en LX 82 med dagens priser er helt klart!

Lydmessig til musikk,så tror jeg det er rimelig små forskjeller,så hvis du har musikk som første pri,så er vel LX 82 et knallkjøp for tiden!

Har den selv,og er kjempefornøyd både til film og musikk,og det er et hav av tweekemuligheter på disse,så det skal noe til at du ikke får stilt den inn til "dine ører"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Husk at LX82 er å sammenligne med receivere i 20k klassen, ikke innbruddsprisen den selges til nå.

LX83 har HDMI 1.4 og muligheter for høyre/bredde kanaler, ellers samme lyden (IC-modulene) og ikke noe mer , så vidt jeg vet. Hvorvidt man synes høyre/bredde er viktig eller man tror 3D standarden har festet seg og er verdt et mellomlegg på ca 8k får være opp til den enkelte å vurdere, jeg hadde iallefall ikke brydd meg om det.

LX82 til den prisen er et regelrett kupp. Den er meget kraftig og imponerer spesielt på musikk, når den er riktig kalibert. (Det er myriader av innstillinger)
    Du vant....
    Godt å se at vi skriver noenlunde det samme,hehe!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du vant....
    Godt å se at vi skriver noenlunde det samme,hehe!!
    Hehe, det var likt ja

Undres litt på DAC'en. Det sitter en Wolfson WM8740 DAC i LX71/81/72/82, hvilket er en påkostet DAC brukt i mange produkter i høyprisklasse, også CD-spillere fra bl.annet Cambridge. Jeg ser noen omtaler den som en high end DAC. Man skal m.a.o. ha en veldig god DAC i CD/BD spiller for ikke å kjøre digitalt signal inn på receiveren.

Er det påkostet en enda bedre DAC i LX83, eller..?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var likt ja

Undres litt på DAC'en. Det sitter en Wolfson WM8740 DAC i LX71/81/72/82, hvilket er en påkostet DAC brukt i mange produkter i høyprisklasse, også CD-spillere fra bl.annet Cambridge. Jeg ser noen omtaler den som en high end DAC. Man skal m.a.o. ha en veldig god DAC i CD/BD spiller for ikke å kjøre digitalt signal inn på receiveren.

Er det påkostet en enda bedre DAC i LX83, eller..?
    Mener å huske fra AVS forum,at i de nye,så så var det DAC'er fra Texas Instrument!
    Men ikke skyt etter meg om dette er feil

Hvor vidt disse er bedre eller dårligere har jeg ingen anelse om

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX83 har HDMI 1.4 og muligheter for høyde-kanaler, ellers samme lyden (IC-modulene) og ikke noe mer , så vidt jeg vet. Hvorvidt man synes høyde er viktig eller man tror 3D standarden har festet seg og er verdt et mellomlegg på ca 8k får være opp til den enkelte å vurdere, jeg hadde iallefall ikke brydd meg om det.

Takker for svar fra Ultima og Torolan !

Det dere skriver stemmer godt med det jeg har lest meg til så langt. 3D kommer nok, men er ikke viktig for meg idag.

Min Sony er som sagt over syv år gammel, den har en ganske varm lydsignatur. Kjøpte meg en ny Sony ES receiver (5300) for noen år siden for å få HDMI osv, men denne solgte jeg fort. Den ble altfor slank i lydsignaturen. Men jeg gav kanskje ikke 5300´en en skikkelig sjanse (kalibrering mm).....ny eier er storfornøyd :-D

Kan jeg bli skuffet igjen, hvis jeg slår til på en LX82 ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar fra Ultima og Torolan !

Det dere skriver stemmer godt med det jeg har lest meg til så langt. 3D kommer nok, men er ikke viktig for meg idag.

Min Sony er som sagt over syv år gammel, den har en ganske varm lydsignatur. Kjøpte meg en ny Sony ES receiver (5300) for noen år siden for å få HDMI osv, men denne solgte jeg fort. Den ble altfor slank i lydsignaturen. Men jeg gav kanskje ikke 5300´en en skikkelig sjanse (kalibrering mm).....ny eier er storfornøyd :-D

Kan jeg bli skuffet igjen, hvis jeg slår til på en LX82 ?
    Det tviler jeg på,men smaken er som baken!
    Den får stort sett skryt for å vere nøytral i klangen,og ikke for lys!
    Har sammenlignet den noe med Abrahamsen V 2.0,og den går jo for å vere varm,og det var ikke store forskjeller!
    Og så har den denne X-kurve funksjonen,som gjør at den kan rulle gradvis av i toppen etter eget ønske!
    Den har såpass mange muligheter,at det skal noe til at du ikke kommer i mål
    lydmessig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en LX82 :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg en LX82 :-)
    Gratulerer så mye da
    Får håpe du blir fornøyd da - du får gi lyd fra deg når du har fått den opp å gå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulerer så mye da
    Får håpe du blir fornøyd da - du får gi lyd fra deg når du har fått den opp å gå

Takker :-)

Håper jeg får den over helgen, ellers blir det uken etter. I mellomtiden får jeg notere meg tips ifm kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på Lx 82?

Fikk du en bra pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av william
    Fikk du en bra pris?
    ja, tror det. Tolv K er vel en ok pris ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjorde nok et godt kjøp der.
    Har hatt Onkyo 1007 og 3007.
    Synes ikke de når opp til Pioneer.
    Jeg er kresen når det gjelder musikk.
    Pioneer vil ikke skuffe deg.
    Masse dynamikk og meget bra opplevelse på film også.
    Helt klart bedre enn Onkyo.
    Synes også romkorreksjonen MCACC fungerer mye bedre enn Audyssey.
    Mer nøyaktig. I allefall i min stue.

Gled deg. Du har noe å se fram til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Du gjorde nok et godt kjøp der.
    Har hatt Onkyo 1007 og 3007.
    Synes ikke de når opp til Pioneer.
    Jeg er kresen når det gjelder musikk.
    Pioneer vil ikke skuffe deg.
    Masse dynamikk og meget bra opplevelse på film også.
    Helt klart bedre enn Onkyo.
    Synes også romkorreksjonen MCACC fungerer mye bedre enn Audyssey.
    Mer nøyaktig. I allefall i min stue.

Gled deg. Du har noe å se fram til.
    Takk for det :-) Venter i spenning og håper den kommer i posten imorgen. Har fått med meg at det kan bli litt tweaking før man får den lyden man ønsker. Jeg liker litt varmt og "fett" lydbilde.

Desverre holder vi på med ombygging i stuen, så det vil ta litt tid før jeg kan plassere utstyret optimalt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra pris!

Hvor fikk du dette tilbudet??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av william
    Hvor fikk du dette tilbudet??
    Har sendt deg en PM....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bananplugger i LX82 ?

Da var herligheten kommet i hus. Har ikke hatt tid til å kople den opp ennå da vi holder på med ombygning i stuen.

Men jeg klarte jo ikke å la være å pakke den opp. En lekker, svær sak !

Kikket litt på baksiden og ble et lite spørsmålstegn : er det noe i høyttalereterminalene som må pelles ut for å få plass til bananplugger ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var herligheten kommet i hus. Har ikke hatt tid til å kople den opp ennå da vi holder på med ombygning i stuen.

Men jeg klarte jo ikke å la være å pakke den opp. En lekker svær sak !

Kikket litt på baksiden og ble et lite spørsmålstegn : er det noe i høyttalereterminalene som må pelles ut for å få plass til bananplugger ?
    Det er plastplugger som må taes ut. Bruk en treskrue og skru litt inn. Da er det bare å trekke de ut. Veldig enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Det er plastplugger som må taes ut. Bruk en treskrue og skru litt inn. Da er det bare å trekke de ut. Veldig enkelt.

Det er godt det finnes mange kyndige personer her inne !! Takk for tipset ropheim :-)

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •