Pioneer SC-LX82 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 104
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Har samme receiver og Dolby True HD og DTS HD Master vises når jeg spiller filmer som støtter dette.
    Må nesten spørre om Blu Ray spilleren din støtter disse formater?
    Vilken tilkobling bruker du mellom receiver og BR spiller? Regner med du bruker HDMI?
    Når det gjelder PS3 så er jeg usikker.
    Jeg bruker HDMI på alt, på PS3 så står det at den støtter alle disse formater. Men når du sier det står i ditt display så blir jeg litt lettet på en måte. Siden SoundGarden ble litt frekk mot meg å sa at det skulle være PCM og ikke noe annet, så vet jeg at di har feil. Kan jeg spørre hvilken BlueRay Spiller du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ikkenostress
    Jeg bruker HDMI på alt, på PS3 så står det at den støtter alle disse formater. Men når du sier det står i ditt display så blir jeg litt lettet på en måte. Siden SoundGarden ble litt frekk mot meg å sa at det skulle være PCM og ikke noe annet, så vet jeg at di har feil. Kan jeg spørre hvilken BlueRay Spiller du har?
    Jeg har en Philips BDP9500.
    Har du aktivert Auto Surround? Knapp helt til venstre, rett over skyvedeksel på fjernkontroll?

Bilde viser hva som står i display når jeg spiller Avatar.
    Beklager litt dårlig kvalitet. Tatt med iPhone.

Vedlegg 69071

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken PS3 har du? Det er kun slim utgaven som sender disse formatene som bitstream. De andre konverterer og sender som PCM.
    Hvor gammel er Blu-ray spilleren din? De første spillerene støtter heller ikke alle format i bitstream.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker til begge to her, nå begynner jeg å forstå mer her. Jeg har PS3 Fat (gamle typen) og LG spillern er typen Home Cinema HB354. Altså ingen stand alone player ,men det er mulig den ikke sender disse signalene ut gjennom HDMI.
    Men da er nok saken grei. Jeg må kjøpe meg en ny spiller... Hmmm hva skal jeg velge tro. Får man en god en til Max 3000,-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Philips BDP9500.
    Har du aktivert Auto Surround? Knapp helt til venstre, rett over skyvedeksel på fjernkontroll?

Bilde viser hva som står i display når jeg spiller Avatar.
    Beklager litt dårlig kvalitet. Tatt med iPhone.

Vedlegg 69071
    Ja jeg har aktivert Auto Surr. Har prøvd alt tror jeg. Men jeg har 7 høytalere koblet til pluss subb. Kan det ha noe å si? Skal det kun være 5.1 for å få disse formatene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker til begge to her, nå begynner jeg å forstå mer her. Jeg har PS3 Fat (gamle typen) og LG spillern er typen Home Cinema HB354. Altså ingen stand alone player ,men det er mulig den ikke sender disse signalene ut gjennom HDMI.
    Men da er nok saken grei. Jeg må kjøpe meg en ny spiller... Hmmm hva skal jeg velge tro. Får man en god en til Max 3000,-?
    Soundgarden har BDP-LX52 til 2995,-
    Kan det være en noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har aktivert Auto Surr. Har prøvd alt tror jeg. Men jeg har 7 høytalere koblet til pluss subb. Kan det ha noe å si? Skal det kun være 5.1 for å få disse formatene?
    Det er svært få filmer som er laget for annet enn 5.1. Receiver fikser dette selv og registrerer hvor mange høyttalere du har under kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har BDP-LX52 til 2995,-
    Kan det være en noe?
    Jo det hadde vært noe MEN, siden jeg var på telefon til SoundGarden med mitt problem(siden jeg kjøpe recivern der) og di testet nettopp denne spillern du nevner. Og di IKKE fikk opp TRUE HD ELLER DTS HD osv. Så blir jeg litt usikker. Også siden di hevdet at spiller skulle stå på linjær pcm og ikke bitstream?? Men det kan vel hende jeg kan få lov til å prøve hjemme før jeg kjøper :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er innstillingene i spilleren feil.
    Den skal ikke stå på PCM, men bitstream. Så der tar de feil, og det kan du få lov til å fortelle de
    Hvilken butikk er dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det hadde vært noe MEN, siden jeg var på telefon til SoundGarden med mitt problem(siden jeg kjøpe recivern der) og di testet nettopp denne spillern du nevner. Og di IKKE fikk opp TRUE HD ELLER DTS HD osv. Så blir jeg litt usikker. Også siden di hevdet at spiller skulle stå på linjær pcm og ikke bitstream?? Men det kan vel hende jeg kan få lov til å prøve hjemme før jeg kjøper :-)
    Det må være noen der som ikke kan leksa si.
    Et hjemmelån må vel gå greit.
    Sjekk med de.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lx52 er forøvrig et glimrende valg av spiller sammen med Lx82. Ok pris også, selv om det nok er mulig å få like god spiller til mindre penger også.
    Pioneer virker forøvrig solide og gjenomførte, og så lenge den kan oppdateres over internett er det fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nå byttet ut min Denon AVR 3806 mot Pioneer sin LX 82 og har møtt på problem.*
    I følge manualen så skal reciveren vise (når den motar riktig signal) DTS HD MASTER eller DOLBY TRUE HD. dette skal vises i rødt ved siden av der som alle kanaler i drift vises.*

Jeg får ikke dette opp noen gang.*
    Jeg har en PS3 og en LG BR spiller. Har ringt SoundGarden men di hevder at den kun skal vise PCM og at det er det riktige formatet for HD LYD.*

Jeg har prøvd alle mulige innstillinger på spillere (bitstream og PCM) men får dette ikke til. Jeg har lyd i alle kanaler riktignok MEN står det Doly TRUE HD når Dere spiller en plate med dette format?

Hos meg er det enten PCM + pro log2x eller Dolby + pro log2x

Det kan være at jeg må ha en ny BD spiller men har ikke råd til å kjøpe dette hvis LX82 ikke viser f.eks DOLBY TRUE HD & DTS HD MASTER.*

Håper Dere kan hjelpe meg med å fortelle hva som står i Deres display på forsterkeren.*

Med hilsen Tor
    Jeg opplevde akkurat det samme da jeg kjøpte min LX82. I min iver etter å teste, "glemte" jeg at jeg måtte endre oppsettet både i PS3´en og BR-spilleren. De sto ikke med HDMI som tilkopling, men optisk.

Sjekk hvordan du har satt opp dine spillere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Da er innstillingene i spilleren feil.
    Den skal ikke stå på PCM, men bitstream. Så der tar de feil, og det kan du få lov til å fortelle de
    Hvilken butikk er dette da?
    Dette er Tønsberg. Og ja nå har jeg mer å slå i bordet med hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Jeg opplevde akkurat det samme da jeg kjøpte min LX82. I min iver etter å teste, "glemte" jeg at jeg måtte endre oppsettet både i PS3´en og BR-spilleren. De sto ikke med HDMI som tilkopling, men optisk.

Sjekk hvordan du har satt opp dine spillere :-)
    Min står på HDMI med bitstream ut. Har også valgt Alle lydvalg i menyen. Men som det blir sakt lenger opp så er den gammle PS3 ikke istand til å sende ut di riktige signaler. Selv om jeg og har valget på min å sette enten til direkte bitstream eller linjær pcm.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet å sende 3d signaler igjenom denne recieveren?
    Jeg har googlet litt, men har ikke funnet noe matnyttig..
    Selv har jeg en ps3, denne takler for øyeblikket 3d spill i 720p/60hz,
    jeg har prøvd ett 3d spill som går igjennom recieveren med/uten hdmi passthrough, og hdmi kabelen rett fra ps3 til tv uten å ha merket noe forskjeller, men når det er sagt så har jeg ikke testet så mye, og jeg var heller ikke overbevist av 3d effekten i spillet motorstorm..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som ps3 firmware 3.50 har kommet med 3D til film, fikk jeg bekreftelse på at recieveren ikke takler 3D film signalet, Hdmi lyset på recieveren blinker og den slipper ikke igjennom blidet..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Nå som ps3 firmware 3.50 har kommet med 3D til film, fikk jeg bekreftelse på at recieveren ikke takler 3D film signalet, Hdmi lyset på recieveren blinker og den slipper ikke igjennom blidet..
    Det var vel som forventet :?:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det var som forventet, men LX82 klarer fint 3d-spill som har oppløsning 720p 60hz
    Var derfor spendt på 3d film fra ps3 som etter hva jeg har lest bruker 1080p 24hz eller 1080i 24hz..
    Andre 3d bluray spillere kjører vist 1080p 60hz..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PCM eller bitstream?

Er det noen som vet om det er forskjell på å sende PCM eller bitstream til LX82? Jeg har en Lx 53 blu ray spiller, og PQLS fungerer kun om jeg sender lyden som PCM...

Skjønner ikke helt forskjellen mellom disse. Og det er vanskelig å vite hva slags lydformat en bruker når en sender lyden som PCM - da står det jo kun "PCM" i displayet til receiveren...

Noen som kan hjelpe?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av william
    Er det noen som vet om det er forskjell på å sende PCM eller bitstream til LX82? Jeg har en Lx 53 blu ray spiller, og PQLS fungerer kun om jeg sender lyden som PCM...

Skjønner ikke helt forskjellen mellom disse. Og det er vanskelig å vite hva slags lydformat en bruker når en sender lyden som PCM - da står det jo kun "PCM" i displayet til receiveren...

Noen som kan hjelpe?
    Trodde ikke at PQLS virket kun som PCM da men?

Det gjør ikke det på min BD 320,men så virker kun PQLS funksjonen kun i stereo på denne - ikke flerkanals,så jeg vet ikke om det er noen forskjell på dette!
    Hvor har du lest dette?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •