Pioneer SC-LX82 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 104
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    LX 71/72 - 81/82 er heller ikke digitale!
    Det er analoge klasse-D forsterkere!!
    Siktet til at LX 71/82 - 81/82 benytter Bang & Olufsen ICEpower digital amplifier moduler.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet opp recieveren, og foretatt en mcacc kalibrering.
    jeg har koblet til effektforsterkeren som jeg var vant med, så jeg har ikke fått prøvd forsterker delen ennå, får ta det etterhvert..

For å ta det positive først, lydmessig ble dette meget bra til musikk, som også er det viktigste for min del, selv om jeg syntes den forige reciveren klarte seg veldig godt, virker lydbildet enda klarere nå :-)

Så det negative, jeg likte ikke fjærnkontrollen så godt, tall knappene er sjult under ett deksel og jeg må svitje over fra reciever til source for å bruke fjernkontrollen som erstatning for tv tuner fjernkontrollen..

en annet problem jeg sliter litt med er at jeg har koblet min mac mini til hdmi port 2, og siden jeg må bruke dvi/hdmi overgang fra denne bruker jeg optsik lydkabel til forsterkeren, jeg har da programert dvr porten til å velge hdmi 2 og optisk inngang. Når jeg nå velger dvr på fjernkontrollen får jeg frem pc bilde, men får ikke lyd, det merkelige er at dersom jeg trykker på "home menu" knappen så får jeg lyd, men pc bildet blir erstattet med pioneers setup bilde ??
    Jeg får også litt for stort pc bilde på mitt tv, noe som fungerte fint på min forige reciever..

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Så det negative, jeg likte ikke fjærnkontrollen så godt, tall knappene er sjult under ett deksel og jeg må svitje over fra reciever til source for å bruke fjernkontrollen som erstatning for tv tuner fjernkontrollen..
    Ett tips, Logitech Harmony One

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ett tips, Logitech Harmony One
    Jeg var heller ikke så begeistret for fjernkontrollen til Pioneer. Ihvertfall ikke hvis den skal styre flere enheter, da blir det litt "tynt". Den erstatter nok ikke alle man har.

Har prøvd Logitech Harmony One, og var heller ikke begeistret for den. For mye knoting med endeløse menyer (jeg har sikkert ikke prøvd nok tuning...). Har prøvd mange andre også, men ble tilslutt fornøyd med en Sony RM-VL610, med bare knapper og uten display.

Men jeg er sikkert litt gammeldags :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kansje det blir løsningen
    Siden sist har jeg nå koblet bort effektforsterkeren, og vil si det var herlig lyd i pioneer recieveren, var litt bekymret for at det skulle bli for skrikende i diskanten til mine høytallere, men lyden ble over all forventning :-)
    Jeg har ennå ikke bi-ampet forsterkeren, så effektforsterkeren blir nok overflødig med denne recieveren..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annet problem jeg sliter litt med er at jeg har koblet min mac mini til hdmi port 2, og siden jeg må bruke dvi/hdmi overgang fra denne bruker jeg optsik lydkabel til forsterkeren, jeg har da programert dvr porten til å velge hdmi 2 og optisk inngang. Når jeg nå velger dvr på fjernkontrollen får jeg frem pc bilde, men får ikke lyd, det merkelige er at dersom jeg trykker på "home menu" knappen så får jeg lyd, men pc bildet blir erstattet med pioneers setup bilde ??
    Jeg får også litt for stort pc bilde på mitt tv, noe som fungerte fint på min forige reciever..
    Det høres nesten ut som den mac'en din ikke sender ut optisk signal. På Blu-ray spillere må lyd-utsignal defineres. Er dette gjort på mac'en din? Evt. koble annet utstyr m/optisk utgang til forsterkeren, så du får det sjekket det ut, iallefall.

Angåeende mcacc, har du sjekket lydnivåetpå høyttalerne etter romkorrigeringen? mcacc legger som regel nivået litt lavt Det er best å justere høyeste nivå på høyttaler til 0 db og de andre høyttalerne innbyrdes etter dette, så får du litt mer gain :-D

X- kurve bør ligge på ca -1,5 til - 2 ellers kan det hende den blir litt hard i toppen på diskanten. Prøv deg fram under musikkavspilling.

Ellers kjønner jeg ikke at folk gidder å vektlegge fjernkontrollene Bruker Logitech 885 og har lagt vekk alle andre fjernkontroller.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke bi-ampet forsterkeren, så effektforsterkeren blir nok overflødig med denne recieveren..
    Heisann :-)

Kan du forklare litt hva du mener her, jeg er ikke helt med tror jeg :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ellers kjønner jeg ikke at folk gidder å vektlegge fjernkontrollene Bruker Logitech 885 og har lagt vekk alle andre fjernkontroller.
    Klarer du deg med en ????

Tror jeg må invitere deg på besøk og sette opp EN fjernkontroll for meg :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Klarer du deg med en ????

Tror jeg må invitere deg på besøk og sette opp EN fjernkontroll for meg :-)

Holder lenge med én ja - til daglig bruk

Det er klart, skal man i hovedsak sitte å tweake, så hender det jeg tar fram fjernkontroll til receiver. Men man henter jo også fram de mest vanlige funksjonene under "device" på multifjernkontrollen. Eller er det jo bare å tilpasse Logitechen i vilden sky - etter som man ønsker.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det høres nesten ut som den mac'en din ikke sender ut optisk signal. På Blu-ray spillere må lyd-utsignal defineres. Er dette gjort på mac'en din? Evt. koble annet utstyr m/optisk utgang til forsterkeren, så du får det sjekket det ut, iallefall.
    .
    Joda macèn sender ut optisk signal, problemet er når jeg velger "DVR"
    på fjernkontrollen, så prioriterer reciveren hdmi2, som er porten som macèn er tilkoblet, men jeg får ikke lyd som er tilkoblet optisk port 2, men når trykker på home menu knappen, da går tar recieveren og overstyrer hdmi 2 porten, og da får da lyd fra macèn
    Etter litt mer jobb med fjernkontrollen har jeg nå fått programert "tv control", samt hoved joystikken (enter) og knappene rund, så nå skal jeg klare meg fint, måtte bare sette 3 svitsj bryteren over til tv

Redigert:
    Under lokket "knapp 1" signal select" sto til auto, setter jeg denne til digital, får jeg både lyd og bilde :-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Heisann :-)

Kan du forklare litt hva du mener her, jeg er ikke helt med tror jeg :?
    Jeg syntes recieveren spiller like bra uten effektforsterkeren, så da ser jeg ikke behovet med å bruke effektforsterkeren lengre, jeg kommer trolig til å bi-ampe recieveren i morgen, må bare finne frem litt mer høytaller kabler først..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde jeg får fra macen når jeg sender signalet igjennom recieveren er også litt merkelig bilde jeg får frem på tv er bortimot korrekt, dvs bilde har rett høyde og i bredden på høre side er riktig, mens på venstre side av bilde mangler jeg noe av blide, jeg får en sort kant på denne siden som dekker over eple ikonet oppe til venstre , jeg når bort der med musen, men ser da ikke musepekeren lengre..

Redigert:
    Etter mye knoting fikk jeg det til, måtte fjerne valg av full pixel på tv, og ta bort overscan på macèn
    så da er jeg snart i mål :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes recieveren spiller like bra uten effektforsterkeren, så da ser jeg ikke behovet med å bruke effektforsterkeren lengre, jeg kommer trolig til å bi-ampe recieveren i morgen, må bare finne frem litt mer høytaller kabler først..
    Jeg var kanskje litt vag, jeg bruker effektrinn (Doxa) på frontene mine. Trodde derfor at LX82´s frontforsterkere var "ledig", og kunne brukes som ekstra power til feks senterthøyttaler.....er jeg helt på jordet ??

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går nok ikke, men med egen effekt forsterkerer så belaster du ikke recieverens strømforsyning like mye, så senter kanalen din får dermed rikelig med kraft..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda macèn sender ut optisk signal, problemet er når jeg velger "DVR"
    på fjernkontrollen, så prioriterer reciveren hdmi2, som er porten som macèn er tilkoblet, men jeg får ikke lyd som er tilkoblet optisk port 2, men når trykker på home menu knappen, da går tar recieveren og overstyrer hdmi 2 porten, og da får da lyd fra macèn
    Etter litt mer jobb med fjernkontrollen har jeg nå fått programert "tv control", samt hoved joystikken (enter) og knappene rund, så nå skal jeg klare meg fint, måtte bare sette 3 svitsj bryteren over til tv

Redigert:
    Under lokket "knapp 1" signal select" sto til auto, setter jeg denne til digital, får jeg både lyd og bilde :-)
    Heisann
    Etterhvert som jeg leste,så tenkte jeg å tipse deg ang den "signal select" knappen, men ser nå at du fant ut av det selv
    Godt å høre at du begynner å komme i mål med recieveren,og at du er fornøyd!
    Ja det er en del å sette seg inn i med disse recieverne,men det er jo litt moro også da med alle disse tweakemulighetene!
    Jeg har prøvd meg frem med ganske mange forskjellige kalibreringer,plus en del manuelle etterjusteringer!
    Synes selv det er greit å ta utganspunkt i "all channel adjust" - så kopiere denne til en ledig memory,og deretter justere litt i eq på denne manuelt!
    Da kan man etterpå bytte lettvint frem og tilbake mellom memoryene for å høre forskjellene!
    Jeg synes også den "sound retriver" funksjonen gjør såpass bra jobb at den bør vere aktivert
    Du kan også lese litt mer i http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html hvis du ikke allerede har gjort det!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset Toroland, jeg har ikke lest mcacc tråden ennå, men skal ta meg til å lese igjennom den etterhvert..
    Jeg vil igjen si at jeg er forbauset over hvor god denne recieveren er på musikk, nå har jeg biampet den, og den spiller klart bedre, enn når jeg hadde effektforsterkeren tilkoblet, recieveren har tydelig mer kontroll på basselementene, så musikken blir mer dynamisk
    Det rare er at jeg stort sett liker best pure direct, slik var det ikke med min forige pioneer reciver, og heller ikke onkyo recieveren jeg hadde ett par uker..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset Toroland, jeg har ikke lest mcacc tråden ennå, men skal ta meg til å lese igjennom den etterhvert..
    Jeg vil igjen si at jeg er forbauset over hvor god denne recieveren er på musikk, nå har jeg biampet den, og den spiller klart bedre, enn når jeg hadde effektforsterkeren tilkoblet, recieveren har tydelig mer kontroll på basselementene, så musikken blir mer dynamisk
    Det rare er at jeg stort sett liker best pure direct, slik var det ikke med min forige pioneer reciver, og heller ikke onkyo recieveren jeg hadde ett par uker..
    Ja at disse recieverne gjør det bra på musikk,er det ingen tvil om!
    Så du synes biampingen ga et merkbart løft altså?
    Når det gjelder hva som låter best av stereo og pure direct,så kommer varierer nok dette en god del fra rom til rom,og på hva slags kilde man bruker også!
    Her hos meg,med noe "malplasserte" høytalere (den ene i et hjørne),så synes jeg det blir best med stereo!
    Har man en sub som skal vere med på musikk også,så får man jo ikke den med på laget i pure direct!
    Nå klarer vel dine RF 82 seg rimelig bra uten sub til musikk vil jeg tro
    Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man liker best
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så du synes biampingen ga et merkbart løft altså?
    Det kan jeg ikke svare på, testet den ikke noe særlig uten biamp..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question True HD & DTS HD MASTER Problemer

Hei, jeg har nå byttet ut min Denon AVR 3806 mot Pioneer sin LX 82 og har møtt på problem.*
    I følge manualen så skal reciveren vise (når den motar riktig signal) DTS HD MASTER eller DOLBY TRUE HD. dette skal vises i rødt ved siden av der som alle kanaler i drift vises.*

Jeg får ikke dette opp noen gang.*
    Jeg har en PS3 og en LG BR spiller. Har ringt SoundGarden men di hevder at den kun skal vise PCM og at det er det riktige formatet for HD LYD.*

Jeg har prøvd alle mulige innstillinger på spillere (bitstream og PCM) men får dette ikke til. Jeg har lyd i alle kanaler riktignok MEN står det Doly TRUE HD når Dere spiller en plate med dette format?

Hos meg er det enten PCM + pro log2x eller Dolby + pro log2x

Det kan være at jeg må ha en ny BD spiller men har ikke råd til å kjøpe dette hvis LX82 ikke viser f.eks DOLBY TRUE HD & DTS HD MASTER.*

Håper Dere kan hjelpe meg med å fortelle hva som står i Deres display på forsterkeren.*

Med hilsen Tor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ikkenostress
    Hei, jeg har nå byttet ut min Denon AVR 3806 mot Pioneer sin LX 82 og har møtt på problem.*
    I følge manualen så skal reciveren vise (når den motar riktig signal) DTS HD MASTER eller DOLBY TRUE HD. dette skal vises i rødt ved siden av der som alle kanaler i drift vises.*

Jeg får ikke dette opp noen gang.*
    Jeg har en PS3 og en LG BR spiller. Har ringt SoundGarden men di hevder at den kun skal vise PCM og at det er det riktige formatet for HD LYD.*

Jeg har prøvd alle mulige innstillinger på spillere (bitstream og PCM) men får dette ikke til. Jeg har lyd i alle kanaler riktignok MEN står det Doly TRUE HD når Dere spiller en plate med dette format?

Hos meg er det enten PCM + pro log2x eller Dolby + pro log2x

Det kan være at jeg må ha en ny BD spiller men har ikke råd til å kjøpe dette hvis LX82 ikke viser f.eks DOLBY TRUE HD & DTS HD MASTER.*

Håper Dere kan hjelpe meg med å fortelle hva som står i Deres display på forsterkeren.*

Med hilsen Tor
    Har samme receiver og Dolby True HD og DTS HD Master vises når jeg spiller filmer som støtter dette.
    Må nesten spørre om Blu Ray spilleren din støtter disse formater?
    Vilken tilkobling bruker du mellom receiver og BR spiller? Regner med du bruker HDMI?
    Når det gjelder PS3 så er jeg usikker.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •