Pioneer SC-LX82 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 104
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Hmm fant noe intressant på nettet, kansje det er mulig å oppgradere lx72/lx82 til å håndtere 3d signaler, noen tanker om dette?
    Står noe om 3d graphic, men det er vel trolig noe annet

http://www.pioneer.eu/files/support/...A.En.01.36.pdf 3d
    Interessant, men må vente med å lese det til imorgen :-)

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dessverre ut til at det bare er mcacc parameterene som kan vises i 3d

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan velge mellom canal digital dekoder som er koblet til reciveren ved bruk av hdmi kabel, eller bruke cam modul rett i TV, hva anbefaler dere her sammen med LX82, som kan skalere bildet opp til 1080p, noe som tvèn sikkert ikke klarer like bra, men mener å ha lest at pioneer lx82 ikke har lyd forsinkelse, og at lyd og bilde dermed kan komme ut av sync..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan velge mellom canal digital dekoder som er koblet til reciveren ved bruk av hdmi kabel, eller bruke cam modul rett i TV, hva anbefaler dere her sammen med LX82, som kan skalere bildet opp til 1080p, noe som tvèn sikkert ikke klarer like bra, men mener å ha lest at pioneer lx82 ikke har lyd forsinkelse, og at lyd og bilde dermed kan komme ut av sync..
    Pioneer SC LX 72/82 skalerer ikke opp signal fra HDMI (HDMI through), kun komponent og evt. andre SD kilder.

Og hva er egentlig hensikten? Enten lar man avspiller, dekoder eller TV gjøre jobben. Er det en HD dekoder må den i alle fall være innstilt på 720p eller 1080i for å sende ut HD signal.

Evt forsøk med komponent i fra dekoder. Men den sender så vidt jeg vet ikke ut 575i ut iallefall, og da er jo hensikten borte, tror jeg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX82 og pris

Soundgarden har nå ryddesalg :

Pioneer SC-LX82 Surroundreceiver | Soundgarden

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake, har jeg bestemt meg for lx82, henter den i morgen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake, har jeg bestemt meg for lx82, henter den i morgen :-)
    Gratulerer :-)

Jeg var først veldig i stuss på om jeg heller skulle kjøpe LX83 eller tilsvarende, men fant fort ut at 3D ikke er aktuelt for meg nå. Jeg synes da LX82 til den prisen nærmest er et kupp.

Og i tillegg er jeg strålende fornøyd så langt. Har langt fra satt meg inn i alt, og vil tro jeg kan få enda mer godlyd ut av denne.

Gled deg :-D

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er i gang med Pioneer her
    Er det noen som vet hvordan for-forsterker delene er på LX-52 kontra LX-72 og LX-82? Jeg lurer uansett på og kjøpe effekt til front etterhvert så får jeg en billig receiver med en god pre og pre-out så spørs det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Er det noen som vet hvordan for-forsterker delene er på LX-52 kontra LX-72 og LX-82? Jeg lurer uansett på og kjøpe effekt til front etterhvert så får jeg en billig receiver med en god pre og pre-out så spørs det...
    Jeg vil vel tro det er forskjell, men har kun erfaring med LX82. Bruker også effektrinn på frontene, derfor vurderte jeg LX72 først, men etterhvert som LX82 gikk ned i pris slo jeg til på denne. og idag er det vel bare et par tusen i prisforskjell...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Jeg vil vel tro det er forskjell, men har kun erfaring med LX82. Bruker også effektrinn på frontene, derfor vurderte jeg LX72 først, men etterhvert som LX82 gikk ned i pris slo jeg til på denne. og idag er det vel bare et par tusen i prisforskjell...
    Ja, det er et par tusenlapper forskjell på LX72 og LX82, men litt mer ned til LX52 igjen. Ser at noen butikker selger utstillingsmodellen av LX52 for 6k. Spørsmålet er om jeg hører forskjell på forforsterkerdelen, hehe Trolig bedre en hva jeg har i dag uansett, hmm, ble veldig fristet av dette.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Mulig jeg er på gyngende grunn her, men leste i en annen tråd at forforsterker delen er den samme i disse 3 recieverene, men at man i lx82 recieveren har ett bedre verktøy for å kalibrere eq og fase, lx82 har blandt annet symetrisk eq og fullbånds fasekontroll

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er på gyngende grunn her, men leste i en annen tråd at forforsterker delen er den samme i disse 3 recieverene, men at man i lx82 recieveren har ett bedre verktøy for å kalibrere eq og fase, lx82 har blandt annet symetrisk eq og fullbånds fasekontroll
    Ok, for da hadde det ihvertfall ikke vært noe og lure på for min del. Skal ta en runde på google også for sikkerhets skyld + at jeg ringer butikken i morra og tar en prat (noen en ofte kommer langt med ).

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om forforsterkerdelen er helt lik skal jeg ikke uttale meg for mye om!
    Symmetrisk EQ har hvertfall alle - både "symmetry,Al channel Adj,og Front Align"!
    Det er to timg som er unikt med LX 82,og det er SRC (samplingsrateconverter) og "presisjon distance"!
    SRC er en ekstra oppsamplingsfunksjon som gjøres ved all digatal tilkobling,så det har vel rett og slett med Dac'en å gjøre virker det som!
    Presisjon distance,er en funksjon som tillater mm justering av selve høytalerne,før videre kalibrering!
    Plus en noe bedre fjernkontroll!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir spennende å se hvilke resultater du får med/uten effektforsterkeren din, jeg bruker min eldre pioneer reciever som forforsterker, og sammenlignet den med/uten min effektforsterker, resultatet blir som natt og dag, min reciever er rett og slett elendig dersom jeg bruker effekdelen til å drive mine fronthøytallere, men som forforsterker fungerer den meget bra, hadde også planer om å kjøpe meg en lx82, som nå selges meget rimelig, men får snart ett 3d tv i hus og kjøper etter all sansynlighet lx73 om ett par dager istedenfor..
    Tror nok du skal kunne riste bra liv i dine RF 82 høytalere med denne recieveren - og særlig om du biamper!

Men nå ser jeg,du har bestilt LX 82,så da finner du det vel ut etterhvert!
    Du får prøve både med og uten,og poste hva du synes her!

Gratulere med ny forsterker forresten:-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX 52 er ikke digitalforsterker og har vesentlig mindre effekt enn LX 82/72 (tidl. 71/81)

71/72 har samme forsterkermoduler og både symmetrisk eq - og fullbånds fasekontroll som 81/82. Hva forskjellen mellom 72 og 82 består i, har jeg ikke oversikt over. Noen kanskje vet?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På pioneer sin hjemmeside kan man hake av for hvike recievere man vil sammenligne spesifikasjonene på , men da er jo de opplysninger helt klart mangelfuld..
    Biamp av forsterkeren har jeg ikke prøvd før, da må jeg vel ha ett sett med høytallerkabler til og fjerne biwire laskene på høytallerene, er det foresten mulig å bruke effektforsterkeren jeg bruker i dag til å drive mellomtone/diskant på fronthøytallerene, mens jeg lar recieveren drive bassene på høytallerene?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På pioneer sin hjemmeside kan man hake av for hvike recievere man vil sammenligne spesifikasjonene på , men da er jo de opplysninger helt klart mangelfuld..
    Biamp av forsterkeren har jeg ikke prøvd før, da må jeg vel ha ett sett med høytallerkabler til og fjerne biwire laskene på høytallerene, er det foresten mulig å bruke effektforsterkeren jeg bruker i dag til å drive mellomtone/diskant på fronthøytallerene, mens jeg lar recieveren drive bassene på høytallerene?
    Enig i at disse sammenligningene er mangelfulle!

Det sier om biamping er riktig ja!

Det kan hende at det fungere bra å biampe med to forskjellige forsterkere,men det er ingen selvfølge!
    I så fall,så er det vel best å bruke den kraftigste i bassen,og den andre på mellomtone/diskant!

Men hvis det er litt forskjeller i gain på forsterkerne,så kan det bli helt feil nivå i bassen f.eks!

Har biampet mine GS 20 med LX 82 på mellomtone/diskant,og Abrahamsen på bass,og fungerer veldig fint - men som sagt ikke alltid dette vil bli bra!
    Hva slags effekttrinn har du?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    LX 52 er ikke digitalforsterker og har vesentlig mindre effekt enn LX 82/72 (tidl. 71/81)

71/72 har samme forsterkermoduler og både symmetrisk eq - og fullbånds fasekontroll som 81/82. Hva forskjellen mellom 72 og 82 består i, har jeg ikke oversikt over. Noen kanskje vet?
    LX 71/72 - 81/82 er heller ikke digitale!
    Det er analoge klasse-D forsterkere!!

Det er to timg som er unikt med LX 82,og det er SRC (samplingsrateconverter) og "presisjon distance"!
    SRC er en ekstra oppsamplingsfunksjon som gjøres ved all digatal tilkobling,så det har vel rett og slett med Dac'en å gjøre virker det som!
    Presisjon distance,er en funksjon som tillater mm justering av selve høytalerne,før videre kalibrering!
    Plus en noe bedre fjernkontroll!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Enig i at disse sammenligningene er mangelfulle!

Det sier om biamping er riktig ja!

Det kan hende at det fungere bra å biampe med to forskjellige forsterkere,men det er ingen selvfølge!
    I så fall,så er det vel best å bruke den kraftigste i bassen,og den andre på mellomtone/diskant!

Men hvis det er litt forskjeller i gain på forsterkerne,så kan det bli helt feil nivå i bassen f.eks!

Har biampet mine GS 20 med LX 82 på mellomtone/diskant,og Abrahamsen på bass,og fungerer veldig fint - men som sagt ikke alltid dette vil bli bra!
    Hva slags effekttrinn har du?
    Jeg bruker nakamichi pa5II effektforsterker, denne er jeg veldig fornøyd med, mellomtone og diskant blir veldig bra med denne forsterkeren, det sises at svakheten til nakamichi pa5II og Pa7II er en litt upresis bass, jeg klarte ikke høre forskjell på de to effekt forsterkerene og beholdt den minste, bassen klarer trolig iec modulene i pioneer recieverene bedre..
    Skal se om jeg får testet litt de neste dagene..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker nakamichi p5II effektforsterker, denne er jeg veldig fornøyd med, mellomtone og diskant blir veldig bra med denne forsterkeren, det sises at svakheten til nakamichi p5II og P7II er en litt upresis bass, jeg klarte ikke høre forskjell på de to effekt forsterkerene og beholdt den minste, bassen klarer trolig iec modulene i pioneer recieverene bedre..
    Skal se om jeg får testet litt de neste dagene..
    Ok - ja du får bare prøve deg fram ang hva som blir best!
    Og hvis det ikke fungerer,så viser vel dette når du kjører MCACC!

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •