Lite romfrekk forsterker til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite romfrekk forsterker til hjemmekino

Hei,

Er det noen som kan anbefale en surrond forsterker som er liten i størrelse, men fremdeles er oppegående på funksjoner og styrke.

Mimrer om at Harmon Kardon DPR 2005 som var en digital forsterker og derfor liten av størrelse samtidig som kraftig og godt utstyrt funksjonsmessig.

Jeg har i dag begrenset plass i dybden og høyden til hvor jeg skal ha forsterkeren.

Høyttalerene den skal drive er Acoustic Research sine AR1, AR2C og AR15. Fronthøyttalerene har som kjent aktive basselementer.

Jeg er litt opptatt av at når jeg nå først skal bytte ut det meste i systemet (bortsett fra høyttalerene) vil jeg ha noe som er kompatibelt med nye standarder. Det er da absolutt et pluss om forstereken har støtte for HD-lyd, HDMI 1.4 inngang og da støtte for 3D.

Dette er gjerne litt mye å be om ettersom det ikke er kommet så mange forsterkere med støtte for 1.4 enda.

Noen forslag om hvor jeg skal leite? Har ikke tenkt å sette noe antatt pris ettersom jeg er villig til å strekke meg jo mer et alternativ passer inn etter ønske.

Om det ikke finnes noe som passer inn på plassen jeg har satt av må jeg vurdere muligheter for å gjemme forsterkeren på kryploftet ovenfor, men dette er ikke ønskelig grunnet både tilgjengelighet og kabelstrekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapt tilbakemelding fra meg selv.

Det hadde gjerne passet best å stue vekk forsterkeren på loftet ettersom jeg også mangler plass til blue ray spiller. Har lite plass når det er estetisk best å ha tv stående på benken og deretter senterhøyttaleren inne i benken hvor forsterkeren normalt burde stått.

Om jeg nå skal stue vekk forsterkeren så kan det bli knotete å ha mange justeringer på forsterkeren som jeg da ikke ser noe til. Er det en løsning å ha en effektforsterker på loftet og en mindre surroundprosessor i benken. Finnes det kombinerte prosessorer og blue ray spillere? (Den var kanskje litt drøy å håpe på).

Er det levelig å bruke preout fra blue ray spiller og rett i effektforsterker. Blir dette bra lydmessig? HD-lyd osv.. Hvordan blir det da med mine andre lydkilder? PC, TV m/innebygget dekoder (disse kjøres normalt bare i stereo og trenger ikke noe prosessering)...

PC og TV skal også bli byttet ut og jeg hadde vel i begynnelsen å kunne lage et nettverk med HDMI 1.4 standarden, men det kan kanskje bli vanskelig om jeg ikke har en fullgod multimedia surroundprosessor..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon S-5BD kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyrus har jo små produkter, men vet ikke om de har noe surround utstyr

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du trenger en pre med innganger for alt utstyret i tillegg til bluray-spiller. Effektforsterker kan jo fint stå på loftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd seg på en HTPC som midtpunkt i systemet? Får jo preout fra PCen som kan kjøres rett i en effektforsterker. Da må jeg ha hdmi ut til skjerm og få maskinen til å styre surround ut til effektforsterkeren. Hvordan vil dette bli med tanke på HD-lyd osv.
    Noen erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjommp
    Noen som har prøvd seg på en HTPC som midtpunkt i systemet? Får jo preout fra PCen som kan kjøres rett i en effektforsterker. Da må jeg ha hdmi ut til skjerm og få maskinen til å styre surround ut til effektforsterkeren. Hvordan vil dette bli med tanke på HD-lyd osv.
    Noen erfaringer?
    Da trenger du i alle fall et lydkort som kan sende HD-lyd ut av 3 stk minijack-utganger for å HD-lyd i 5.1, i tillegg til et Blu-Ray drev i pcen.. Ikke sikker på om det er noen begrensninger på hva de forskjellige drevene kan lese av jeg.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Da trenger du i alle fall et lydkort som kan sende HD-lyd ut av 3 stk minijack-utganger for å HD-lyd i 5.1, i tillegg til et Blu-Ray drev i pcen.. Ikke sikker på om det er noen begrensninger på hva de forskjellige drevene kan lese av jeg.
    Ikke minst en relativt kjapp maskin som også må ha minimalt med viftestøy.. Da snakker vi fort mer penger enn og lage hull i golvet og lage hemmelig skuffe til ampen

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ASRock 330 HT BD. Den har HDMI-inngang og kan sende signalet til min receiver som ordner dekoding. Regner med at det er kommet bedre modeller enn denne senere. Du må kanskje finne et eksternt nettverkskort med pre-outs for å kunne koble rett til effektforsterker.

http://avforum.no/forum/komplette-ht...ndows-7-a.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •