NAD T747 vs. Denon AVR 2311

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T747 vs. Denon AVR 2311

Jeg har begynt å titte litt på sorround-receiver (min første) og fra Hi Fi klubben kan det se ut til at NAD T747 og Denon AV2311 er foreløpige alternativer selvom de er i øvre sjiketet av hva jeg tenkte i pris. De som er rimeligere på hfk synes jeg har for lite hdmi-innganger f.eks.

Er ganske usikker på om jeg har behov for HDMI 1.4.. Har iallefall ikke behov nå, så vrient om man plutselig får behovet (ny tv/spiller) før man uansett vil bytte receiver.

Hvis det blir kjøp blir det ikke noe voldsomt heftig hjemmekino i første omgang pga liten plass i stua. Men om man flytter om et par år blir det kanskje større plass og jeg tenker da at det jeg kjøper fortsatt skal være brukbart..

Hva er det viktigste skillet mellom disse to?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å henta en Denon avr-2311 her om dagen, og den kan jeg i allefall anbefale! Jeg har heller ikke behov for hdmi 1.4, men da er jo recieveren klar for det i allefall om jeg skulle ha behov for det en dag. Det er vel noe som følger med på de aller fleste helt nye recievere i dag, og jeg tror ikke det hever prisen noe veldig. Ønsker du noen billigere modeller må du være klar over at denon ikke gir deg 7.1 preout på de billigere modellene, og dette må du ha til evetuelle effektforsterkere.

Nad har jeg lite peiling på, men jeg lurer litt på hva slags romkorrigering den har? Hos HFK står det bare "automatisk oppsett", og audyssey'n som Denon 2311 er utstyrt med gjør i allefall mer enn å sette det opp automatisk for deg. Dette er noe jeg verdsetter i allefall, for det gir en drastisk bedring i lyden.
    Videre oppskalerer 2311 alt av video den får inn til 1080p, og sender det ut via hdmi. Funker veldig kjekt for meg i allefall da jeg bruker både rca, component, og hdmi inn, og får alt ut til tven via en kabel i full hd.

Kan altså anbefale Denon avr-2311 til deg uten problemer! Tror det er en reciever du kan ha ganske lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,hadde denon 2309 som røk tre ganger på rad (hovedstrømforyning eller noe sånt) endte opp med en nad 747 etter passelig humørfylt oppgjør med hi-fi klubben, denne kom med defekt front som oxo ble rettet opp.

Om det ær noe posetivt i dette ? vel kraftreserver i massevis i NAD`en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt fornøyd med min t747. men skal over i stereo.

så da kan du kjøpe min pent brukte nad t747 for 5000kr.
    11 mnd gammel, kjøpt ny i bergen på hifi klubben.
    send pm om intr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •