Bruktpris på Thule IA60B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktpris på Thule IA60B

Har en Thule IA60B jeg vurderer solgt. Forsterkeren er uten riper, hakk eller andre skjønnhetsfeil. Ser egentlig helt ny ut.
    Det eneste er at en av linje-inngangene på baksiden av forsterkeren er noe bøyd.

Det følger også med fjernkontroll. Forsterkeren har videre pre-out, og er balansert. Tror den er fem/seks år gammel.

Hvor mye kan en forvente å få solgt denne for på brukten?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dessverre ikke mer enn 1500kr.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, 1500 er nå penger det også...

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er muligens interisert i den om den ikke har noe trafobrom og ellers funker bra

mvh
    stian

Newcomer GreenRay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt interessert i denne, brukte du denne på B&W 602 en gang før? (leste en av de andre postene dine)
    Jeg fikk nettopp ett par B&W 602, og trenger forsterker:-D
    BTW: Bor veldig nær Trondheim (Melhus)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    jeg er muligens interisert i den om den ikke har noe trafobrom og ellers funker bra

mvh
    stian
    Den har fungert helt topp så lenge jeg har hatt den. Ikke noe brumming fra trafoen heller. Det eneste er, som jeg har nevnt over, at to av kontaktene på den ene av linjeinngangene er noe bøyd. Ellers så er den i tipp topp stand!

Sitat Opprinnelig postet av GreenRay
    Jeg er også litt interessert i denne, brukte du denne på B&W 602 en gang før? (leste en av de andre postene dine)
    Jeg fikk nettopp ett par B&W 602, og trenger forsterker
    BTW: Bor veldig nær Trondheim (Melhus)
    Jeg var veldig fornøyd med lyden som kobinasjonen thule/b&w602 leverte. Stram og fin bass, klar og fin lyd. Angra nesten litt når jeg solgte 602ene og kjøpte b&w685. Da ble lyden litt for varm/mørk.

Jeg er tilbake i Trondheim rundt 15. august. Så hvis dere er interessert i å kjøpe så kan dere jo slenge ut en post her i tråden eller sende meg en pm.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil hevde at 1500 kroner er svært billig for denne forsterkeren, og at det ikke burde være et problem å finne en kjøper til 2000-2500 kroner. Den kostet tross alt 5-6000 ny, var svært god og er unik på markedet siden Thule er konkurs.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg vil hevde at 1500 kroner er svært billig for denne forsterkeren, og at det ikke burde være et problem å finne en kjøper til 2000-2500 kroner. Den kostet tross alt 5-6000 ny, var svært god og er unik på markedet siden Thule er konkurs.
    Ja hvordan den klarer seg mot tilsvarende som feks. Xindak 6950 og Abrahamsens skal jeg ikke synse om...
    Fordelen her er at den ikke er så gammel slik at sjansen for feil er liten. Pent brukt er alltids ett pluss! 30% av nypris burde det være for en forsterker av en slik kvalitet! Mener det var noen som kalte den for en "budsjett-krell" pga. lyd/pris/kvalitet?? (Fidelity/Audio?)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja hvordan den klarer seg mot tilsvarende som feks. Xindak 6950 og Abrahamsens skal jeg ikke synse om...
    Fordelen her er at den ikke er så gammel slik at sjansen for feil er liten. Pent brukt er alltids ett pluss! 30% av nypris burde det være for en forsterker av en slik kvalitet! Mener det var noen som kalte den for en "budsjett-krell" pga. lyd/pris/kvalitet?? (Fidelity/Audio?)
    Det visste jeg ikke. Artig! Har funnet lite tester og annet info om akkurat denne forsterkeren. (Den tilsvarende 100watteren, den finnes det derimot adskillig mer lesestoff om og rundt.)

Har planer om å selge thulen da jeg har kommet over et par rimelige CM7 som nå er på vei i posten. Mistenker at thulen kansje blir litt puslete, og litt for mørk i klangen til disse høyttalerne. Tenkte jeg måtte høre om bruksverdien er høyere enn markedsverdien (eller vice verca) før jeg ev. legger den ut for salg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan være at jeg forveksler 60 og 100 watteren??
    Har den pre-out?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja kan være at jeg forveksler 60 og 100 watteren??
    Har den pre-out?
    Den har pre-out ja, og er i tillegg balansert.

Eneste forskjellen mellom de to er 40 watt og en kilo. Så sitter nok en noe større strømforsyning i 100 watteren.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det IA 60B SE du har? Det må det være, siden den er balansert. Da må du ikke finne på å selge den for 1500 kroner.

Se her:
    | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå bør det dog nevnes at thule forsterkere har notorisk dårlig pålitelighet.
    har selv opplevd at en 5 år gammel ia150b tok kvelden like etter at jeg solgte den.
    "heldigvis" var det bare kondensatorene som var tørket ut, men har hørt at mange må bytte ut hele hovedkortet på grunn av varmeskader.

selv ville jeg ikke gitt mer en 2000,- for en ia60 i god stand.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv
    nå bør det dog nevnes at thule forsterkere har notorisk dårlig pålitelighet.
    har selv opplevd at en 5 år gammel ia150b tok kvelden like etter at jeg solgte den.
    "heldigvis" var det bare kondensatorene som var tørket ut, men har hørt at mange må bytte ut hele hovedkortet på grunn av varmeskader.

selv ville jeg ikke gitt mer en 2000,- for en ia60 i god stand.
    Akkurat det kan vel skyldes at du har vært uheldig, og er vel ikke et generelt problem med thule. For mitt eget vedkommende så har jeg aldri kommet over litteratur vedrørende thule som bekrefter at dette er et problem. Er vel snarere et generelt, og noe tilfeldig, problem som rammer eldre forsterkere uavhengig av produsent.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Er det IA 60B SE du har? Det må det være, siden den er balansert. Da må du ikke finne på å selge den for 1500 kroner.

Se her:
    | Hi-Fi Klubben
    Ia60b er balansert. SE versjonen ble vel lansert, dog med noen forbedringer, for å øke salgstallene regner jeg med.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eneste gjengangerproblemet jeg har hørt om ang Thule er trafostøy, som regel er det bare å stramme skruen som holder fast trafoen.

jeg har selv hatt ia60b tidligere og kjenner flere som har hatt samme forsterker, mange har slitt med samme feil.

men som sagt er det ofte enkelt å få den iorden igjen.

mvh
    stian

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OriginalRed
    Ia60b er balansert. SE versjonen ble vel lansert, dog med noen forbedringer, for å øke salgstallene regner jeg med.
    Ah. Det er jeg som blander litt, ja. IA60 (ikke balansert) ble solgt helt til slutten, mens IA60B gikk ut av produksjon tidligere. Hadde selv IA60, og var veldig, veldig fornøyd med lyden på et par stativhøyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •