pre-amp i reciever, stor forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pre-amp i reciever, stor forskjell?

Skulle gjerne vite hva dere mener, som har prøvd forskjellen på pre-amp delen i rimelige, kontra dyre recievere, kunne jo spart noen høvdinger dersom forskjellene ikke er merkbart store, syntes den nye recieveren til onkyo tx-sr708/808 virker spennende, og jeg har ikke brukt for den innebygde effekt delen til annet en noen små bakhøytallere.
    Ser også ut til at disse rimelige recieverene også har audyssey dsx høytaller kalibrering..

Ønsker ikke synsing, men erfaringer fra dere som har testet ut dette

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er noen tråder litt lengere nede her der belyser dette emnet noe, her er en av de: http://avforum.no/forum/receivere-fo...jemmekino.html
    Det er ikke sånn at romkorreksjon kan oppveie en dårlig preamp...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke på jagt ettet en surround pre-amp, syntes de er for dyre , man får vel mer for pengende ved å kjøpe en masseprodusert surround reciever..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer for pengene? Det tror jeg egentlig ikke, men mange andre synes sikkert det jo. En sånn middels surround sak til 6000,- koster nok ikke mer enn 800,- å produsere og den er fylt med alt mulig ting og tang.
    En effektforsterker til drive f.eks. bakkanaler kan man jo finde for ingen penge på finn.no.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Mer for pengene? Det tror jeg egentlig ikke, men mange andre synes sikkert det jo. En sånn middels surround sak til 6000,- koster nok ikke mer enn 800,- å produsere og den er fylt med alt mulig ting og tang.
    Hadde det enda vert laget rene prosessorer i den prisklassen så!
    Skulle jo tro det gikk an å lage en ren pre som overgikk kombi-løsningene en høy gang til ca samme pris?

Hadde nok fått solgt masse sånne her inne hvertfall, siden det er så mange som bruker effekttrinn uansett!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ett godt tilbud på Onkyo 707B for 3995kr ink frakt, så jeg bestilte denne..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Fant ett godt tilbud på Onkyo 707B for 3995kr ink frakt, så jeg bestilte denne..
    Er et knallgodt kjøp det - ingen tvil om det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du har rett :-)
    Er spendt på om jeg blir mer fornøyd med denne, en pioneer reciveren jeg har nå..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •