Yamaha RX-V665 kraftig nok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V665 kraftig nok?

Jeg har netopp fått min RX-V665 som jeg spontan kjøpte i halvfylla her for ei uke siden og til min store forbauselse har jeg faktisk ikke tenkt på høytalere helt enda...

Jeg ble anbefalt dette høytalersettet av en bekjent så det blir nå bestilt.. Om det ikke skulle vise seg at RX-V665-en ikke er kraftig nok..

Kunne sikkert ha lest meg fram til det selv men jeg har det med å ikke stole helt på produsent spesifikasjoner og slikt så jeg spør heller mannen i gata som forhåpentligvis har mere peiling..

Så altså..

Vil RX-V665-en klare å drive dette høytalersettet på en tilfredsstillende måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke den kraftigste forsterkeren i nabolaget, men at Surround.no selger akkurat det høyttalersettet bundlet med lillebroren RX-V465 som skal ha samme effektleddet som RX-V665 bør vel kanskje være en indikasjon på at det går greit.

Hva med å sende dem en mail eller ringe og høre om dette er en kombinasjon de står inne for?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, det går bra! Det er kun frontene, center og surrround som skal drives. Subwoofer har egen forsterker innebygget.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Dynavoice settet' går finfint på den forsterkern. 630watt strømtrekk og 7x90w oppgitt pr kanal er sånn ca normalt i den prisklassen. Selvsagt med litt slingringsmonn nedover i 100% reell effekt. Jeg kjørte de frontene der uten problem på en billig Pioneer 5x"100watt" surroundreceiver uten problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Det Dynavoice settet' går finfint på den forsterkern. 630watt strømtrekk og 7x90w oppgitt pr kanal er sånn ca normalt i den prisklassen.
    RX-V665 er en god del veikere enn prisklassen (ved lansering) skulle tilsi (t.d. sammenliknet med Onkyo TX-SR607) og den reelle effekten er ikke i nærheten av 630W. Den når kun opp til sitt spesifiserte 90W målt ved 1 kHz, 0.9% THD, 6 Ω (i motsetning til RX-V663 og RX-V667), og det er vel ved last på maks to kanaler av gangen. Dette tydeliggjøres ved at RX-V665 har en strømforsyning på beskjedne 270W.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah qwert... ser nå at det er såkallt "total effekt" den kan levere gjennom høyttalerne. Da kan TS se vekk fra mitt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okeeeeeei... Så panelet kommer fram til at jeg bare kan glemme å drive disse høytalerne med recieveren sånn høvelig tilfredsstillende eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Selv har jeg ikke hørt den med noe tyngre enn dette (bra småtasser til en fin pris, forresten), men de Dynavoicene virket ganske lettdrevne ut fra specs. Tipper det skal gå greit. Også fordi jeg liker å tro at folk ikke er så uprofesjonelle at de pusher pakkeløsninger med ting som absolutt ikke passer sammen. Men, som sagt, du kan jo spørre dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er recieveren og høytalerpakken kjøpt hver for seg så det er ikke en pakke på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente siden de selger denne pakken. Klarer RX-V465 å drive dem, så klarer RX-V665 det også siden de har samme effektdel.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ztaale
    okeeeeeei... Så panelet kommer fram til at jeg bare kan glemme å drive disse høytalerne med recieveren sånn høvelig tilfredsstillende eller?
    Nei, noen i panelet mener du absolutt kan drive F/C/S med denne receiveren

Høyttalerne er lettdrevne. Se detaljer Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den receiveren går det bra å drive de høyttalerne. Iallefall så lenge du ikke har planer om å bli med i noe dB-drag, eler har en stue på 80kvm du skal fylle med lyd.
    Ville uansett satt alle høyttalere som small, og da tar suben seg av det frekvensområdet som krever effekt og da er det ikke noe problem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, jeg er ganske ny i dette "gamet" så da tar jeg dere's ord for god fisk

Fikk netopp mail fra surround.no også, de sa det skulle gå helt fint så nå gleder jeg meg til å faktisk ha litt lyd i stua (som forøvrig er godt under 80 kvadrat stor)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir null problemer og dra de med den forsterkeren.
    Jeg hadde samme fronter og en mindre yamaha forsterker for ett par år siden og det fungerte helt finfint i stua mi hvertfall.Men du vinner ikke db drag som noen andre nevnte før her.
    Men bare du får begynt med dette anlegget skal du se at oppgraderingsspøkelset snart kommer på besøk
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke noe problem om lyden blir litt slapp. Da kjøper du effektrinn senere og kobler på pre-out. Det bør man uansett ha når man kjøper receiver i budsjett klassen. Skal jeg tippe, så leverer RX-V665 ikke noe særlig mer enn kontinuerlige 20W i hver kanal.
    Fungerer det på lettdrevne høyttalere? Ja
    Blir det bedre med effektrinn? Ja!

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rx.v765

Jeg har modellen over (765) og den har jeg ett sett med cerwin vega cls 215 som den driver ok,men over +5db på volumet slår den seg av.. men den er helt ok på de høytt. men driver de jo sikkert bare 1/3.Men er bra lyd med de wattene den har.
    bruker denne bare pga eff forsterkeren er på verksted pga lyn..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 663 og den spilte helt greit med mine STS SBS-01 som ikke er særlig lettdrevne. Det begrenser seg jo på volum, men stort sett så ble det høyt nok.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver dobble 6,5" fronter og center uten problemer med RX-V663. Bor mye krefter i den forsterkeren om du ikke handler veldig krevende høyttalere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    663'en er målt til i området 7x32watt og jeg regner med at 665'en er i samme liga så den bør matches med passe lettdrevne høyttalere hvis du skal spille veldig høyt. Klipsch RF52/62 kanskje?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg disse målingene?