koble hdmi til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

koble hdmi til forsterker

Hei!
    Jeg har ett lite problem. Jeg kjører hdmi:

Forsterker: H/K surroundreceiver avr 260
    Fra > Til
    Tv > Hdmi Out forsterker
    Ps3 > Hdmi in 2 forsterker
    Tvboks > Hdmi in 3 forsterker

..og på fjernkontrollen har man ulike valg. Sat/cable, Game, Tv, Radio osv osv. Men den eneste som virker er inngang 3, som er Game. Så nå må jeg drive å bytte hdmi-kabler mellom tvboks og ps3 alt etter hva jeg skal bruke. Noen som har ett raskt tips om hvordan jeg sjekker dette? Har byttet om alle inngangene og sjekket, men ingenting skjer.

Men viss jeg må begynne på den tjukke kokeboka av en bruksanvisning, så er det kanskje den eneste løsningen.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Demoversion
    Hei!

Fra > Til
    Tv > Hdmi Out forsterker

..og på fjernkontrollen har man ulike valg. Sat/cable, Game, Tv, Radio osv osv. Men den eneste som virker er inngang 3, som er Game. Så nå må jeg drive å bytte hdmi-kabler mellom tvboks og ps3 alt etter hva jeg skal bruke. Noen som har ett raskt tips om hvordan jeg sjekker dette? Har byttet om alle inngangene og sjekket, men ingenting skjer.

Men viss jeg må begynne på den tjukke kokeboka av en bruksanvisning, så er det kanskje den eneste løsningen.
    den reciveren der kan man velge hvilken inngang man vil ha til hvilke lyd programm. Du må bare inn i menyen å velge det.
    husker ikkje helt kordan eg gjorde det, er lenge siden eg gjorde det sist.
    men du finner det ganske greit egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trykk infoknappen på fjernkontrollen etter at du har valgt tv/game/osv Der kan du velge kilde for lyd og bilde

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Demoversion
    Hei!

Fra > Til
    Tv > Hdmi Out forsterker

Hvis du sjekker den tjukke kokeboka så finner du at den faktisk er på flere språk ca 8 og det står på forsida...men er du så smart/dum at du faktisk må bruke hue litt for å få det til å funke...så kan du jo dra/ringe dit du kjøpte den
    og spørre om hjelp....men genialt det...å bare bytte HDMI for det jeg vil se på...hvorfor har jeg ikke tenkt på det sjøl????????????????
    PS: SETUP knappen på fjernkontrollen er et lite tips 8) :???: :evil: :-| :| :? :cry: :-?

PPS: det var ikke vondt ment...HK har et veldig enkelt oppsett for å få lyd og bilde dit du vil...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvis du sjekker den tjukke kokeboka så finner du at den faktisk er på flere språk ca 8 og det står på forsida...men er du så smart/dum at du faktisk må bruke hue litt for å få det til å funke...så kan du jo dra/ringe dit du kjøpte den
    og spørre om hjelp....men genialt det...å bare bytte HDMI for det jeg vil se på...hvorfor har jeg ikke tenkt på det sjøl????????????????
    PS: SETUP knappen på fjernkontrollen er et lite tips 8) :???: :evil: :-| :| :? :cry: :-?

PPS: det var ikke vondt ment...HK har et veldig enkelt oppsett for å få lyd og bilde dit du vil...
    hehe, ja..følte meg litt lat og "dum" når jeg skrev innlegget. For det er jo egentlig ikke værre.. men fikk mye tips her da

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt innstillinger på tven og tvboksen? Det er egentlig bare nødvendig med boksen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •