Rotel i sammen med B&W 804s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel i sammen med B&W 804s

Hei alle sammen!

Jeg sitter midt oppi en forvirringsfase hehe jeg skal ha ny forsterker til mine B&W 804s jeg har snuset veldig på Rotel, men det er jo like mange meninger som det er folk når det kommer til om dette er bra eller dårlige saker. Jeg har mine tvil når jeg hører folk sier det er noen elendige produkter, men vil gjerne høre deres meninger rundt dette. Komponentene jeg titter på er som følgende

Rotel RSP 1570
    Rotel RB 1582
    Rotel RMB 1565

Som dere sikkert da ser så er det hjemmekino som er tingen, jeg har B&W DM 685 som bakhøytalere, og så fort jeg får tak i HTM3s så er dette senteren.

Ha en fortsatt flott sommer, gleder meg til og høre i fra dere

Mvh
    Øystein G

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gode erfaringer med 1582 på DM683, en lyd jeg absolutt kunne ha levd med. Tilbakelendt lyd med godt fundament, diskanten kan beskrives som fraværende men samtidig var det veldig klart og detaljert...vanskelig å beskrive.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som rakker ned på Rotel (mulig det er in hos enkelte), men jeg har ennå til gode å lese en eneste negativ omtale om noen av produktene deres. Rotel er en del av B&W Group som består av Rotel, B&W og Classé så så veldig dårlig er nok Rotel ikke.

B&W Group Extranet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye av det samme jeg sitter og føler, får nesten kjeft når en går inn i en hifibutikk og spør om rotel hehe mulig de tjener for lite penger på de hehe. Men veldig spent på om noen har noen erfaringer med surround prosessoren siden det er den de klager mest på. Fikk for eks høre at Yamaha sin var BETRAKTELIG bedre enn Rotel sin

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg har misset siden det snakkes om så mye negativ omtale om Rotel? Det var nå hvertfall ren utklassing av Rotel når jeg sammenlignet 1582 med C275 til NAD.

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad

trur jeg ville prøvd meg på den nye nad m2 sammen med 804 s/d

er satt ned 5.000 på klubben.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Rotel i 6år, og har ikkje følt behov for å bytte over til andre merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Rotel rene kremen på B&W (hadde 803N før) da?Jeg vurderer STERKT Rotel Classic 200 watteren.Men om den er bedre enn 250w klasse D forsterkeren er jeg ikke ferdig med å forske på enda :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    trur jeg ville prøvd meg på den nye nad m2 sammen med 804 s/d

er satt ned 5.000 på klubben.
    Fortsatt lite for pengene etter mi meining

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supafly79
    Det er mye av det samme jeg sitter og føler, får nesten kjeft når en går inn i en hifibutikk og spør om rotel hehe mulig de tjener for lite penger på de hehe. Men veldig spent på om noen har noen erfaringer med surround prosessoren siden det er den de klager mest på. Fikk for eks høre at Yamaha sin var BETRAKTELIG bedre enn Rotel sin
    Byttet ut en Yamaha rxv-1800 til fordel for RSP-1570 i september og har ikke angret et eneste sekund. RSP-1570 er veldig basic som prosessor da den ikke har romkorreksjon, automatisk oppsett en haug av DSP programmer osv. Men på ren lydkvalitet var det et stort løft å gå fra Yamaha til Rotel. Mye bedre sammenheng i lydbildet, flere detaljer, mer "punch" og spesielt senterkanalen fremstår som langt mer oppløst enn den gjorde på Yamaha.

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wtf

Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Fortsatt lite for pengene etter mi meining
    nad er kjent for å gi mye for pengene...

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    nad er kjent for å gi mye for pengene...
    Formålet her er nok å drive basselementene i frontrekka, så det er nok lite vits i å legge 40 000kr i det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt nok en runde i div hifibutikker, og har endelig fått noe svar på HVORFOR de ikke vil anbefale Rotel til B&W. Etter det de sier så har rotel en veldig "varm" og "rund" (nesten en liten følse av at vi snakker om rødvin her!!) i lyden, det samme er 804's og det stemmer jo. Det som vistnok skjer er at 804s mister mye av mellomtonen sin, så mye at det vistnok høres ut som om det er noe feil.

Det som vistnok skulle være veldig bra med B&W var Lyngdorf eller Parasound, problemet her er jo da at ingen av de driver med surround så jeg er like langt... Men jeg kan jo høre litt med dere hva dere mener er en ok surround forsterker med en prislapp i mellom 30k - 40k.

Igjen takk for alle tilbakemeldingen :-)

Ø

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supafly79
    Da har jeg hatt nok en runde i div hifibutikker, og har endelig fått noe svar på HVORFOR de ikke vil anbefale Rotel til B&W. Etter det de sier så har rotel en veldig "varm" og "rund" (nesten en liten følse av at vi snakker om rødvin her!!) i lyden, det samme er 804's og det stemmer jo. Det som vistnok skjer er at 804s mister mye av mellomtonen sin, så mye at det vistnok høres ut som om det er noe feil.

Det som vistnok skulle være veldig bra med B&W var Lyngdorf eller Parasound, problemet her er jo da at ingen av de driver med surround så jeg er like langt... Men jeg kan jo høre litt med dere hva dere mener er en ok surround forsterker med en prislapp i mellom 30k - 40k.

Igjen takk for alle tilbakemeldingen :-)

Ø
    Parasound driver med surround jo.http://www.hifishop.no/main.php3?PI=list&MG=3&SG=8

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve med Rotel klasse D sluttrinn. 10-serien er litt lysere enn 15-serien etter hva jeg har lest i tester, men 15-serien skal visstnok låte bedre. Eventuelt så finnes det jo andre klasse D forsterkere på markedet. Brukte Oberon 6.1 kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •