Spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål

Hei jeg er en som er helt "grøn" på dette området. Så da får jeg spøre noen som har peiling Jeg har et anleg som jeg ikke er helt fornøyd med surround lyden. Det består av:

pioneer vsx-515
    to Dynavoice F-6 EX
    to Dynavoice S-4 EX
    psb alpha intro clr
    en psb alpha sub
    panasonic dmp-bd60 bluray spiller

Jeg bruker anleget nesten kun til film. Jeg vurderer å bytte ut receiveren. Har drevet å kikka litt å har set lit på Yamaha RX-V665 receiver. Lurer på om dette er noe for meg. Er den lett å sette opp? for jeg har ikke peiling på å sette den opp. Kommer nok også å bytte ut centeren med en Dynavoice Magic C-4 EX og suben med en Dynavoice Magic Sub 8". Blir det da ett brukbart anlegg til å se film med? Eller har dere noen inspil? På forhånd takk

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdiseth
    Hei jeg er en som er helt "grøn" på dette området. Så da får jeg spøre noen som har peiling Jeg har et anleg som jeg ikke er helt fornøyd med surround lyden. Det består av:

pioneer vsx-515
    to Dynavoice F-6 EX
    to Dynavoice S-4 EX
    psb alpha intro clr
    en psb alpha sub
    panasonic dmp-bd60 bluray spiller

Jeg bruker anleget nesten kun til film. Jeg vurderer å bytte ut receiveren. Har drevet å kikka litt å har set lit på Yamaha RX-V665 receiver. Lurer på om dette er noe for meg. Er den lett å sette opp? for jeg har ikke peiling på å sette den opp. Kommer nok også å bytte ut centeren med en Dynavoice Magic C-4 EX og suben med en Dynavoice Magic Sub 8". Blir det da ett brukbart anlegg til å se film med? Eller har dere noen inspil? På forhånd takk
    Recieveren er nok veldig bra den i sin prisklasse - Yamaha er alltid et sikkert valg!
    Når det gjelder sub så ville jeg mye heller gått for en XTZ 10 el 12 tommer!
    Den drøye 1000 lappen du må ut med ekstra,gir deg veldig mye ekstra både til film og musikk!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret. Vil det med dette anlege bli bra i mitt ca 20 m2? Ja da skal jeg vurdere den suben i stede Et siste spørsmål foreløbi, hva er en Y-splitt-kabel for å koble suben sammen med reciver?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke er fornøyd med surroundlyden pr i dag må du forsikkre deg om at du virkelig får det beste ut av lyd du har mulighet til

dvs bruker du optisk / coax mellom spiller må du passe på at spilleren bitstreamer lyden til reciver når du avspiller DVD/BD disc
    (altså ikke sett PCM som lydinnstillinger i BD spiller , ikke sett noen mix innstillinger i spilleren)

Hjelper jo ikke med bytte av den ene eller andre høytaler om kanskje ikke innstillinger er riktig både i spiller men også reciver

HD lyd med ditt anlegg du har nå får du ikke (HD lyd fra Blu Ray)
    (spilleren din støtter HD lyd ut digitalt (HDMI) men reciveren støtter ikke HD lyd digitalt inn(mangler HDMI) men reciver støtter HD lyd multichannel analog inn.......men spilleren støtter ikke multichannel analog ut)

Hva det er du ikke er fornøyd med ang lyd vil jo kunne hjelpe til hva man bør gjøre av tiltak
    (få seg HD lyd mulighet med ny reciver , kanskje innstillinger spiller/reciver retter endel , valg av bytte av høytalere kan hjelpe , plassering av høytalere er jo viktig osv)

Nå gjør av brukere mye rart men digitalt sender du vel i det minste .......lyden direkte fra spiller til reciver med optisk eller coax kabel ? (vet ikke hvem utgang BMP BD60 har om det er en av mulighetene eller begge)

(å ikke bruker RCA phono kabler til å kople mellom spiller reciver for da er du dømt til elendig surround)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret. Vil det med dette anlege bli bra i mitt ca 20 m2? Ja da skal jeg vurdere den suben i stede Et siste spørsmål foreløbi, hva er en Y-splitt-kabel for å koble suben sammen med reciver?
    Det vil nok kunne spille ganske bra det ja - men som det skriver over her,så er det viktig at du kobler på riktig måte,for å utnytte det best mulig!
    Dette med y-splitt trenger du ikke så lenge du kun skal bruke en sub!
    På surround.no sier dem at du bør bruke y-inn på sub for å få 3 db ekstra,men det har ingenting for seg - det er bare å skru volumkontroll på sub et hakk høyere - det gjør samme nytten!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for responsen. Her var det mye "gresk" for meg jeg har kobla optisk fra Blu Ray og inpå resiveren. Men alt det andre der skjønte jeg ikke. Går det an å forklare en som er helt "grøn" lit tydeligere?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for responsen. Her var det mye "gresk" for meg jeg har kobla optisk fra Blu Ray og inpå resiveren. Men alt det andre der skjønte jeg ikke. Går det an å forklare en som er helt "grøn" lit tydeligere?
    Med ditt anlegg får du ikke glede av HD-lyd. Du har kun ordinær digital surround-lyd. Dette behøver ikke være verdens undergang, men du har altså oppgraderingsmuligheten der. RX-V665 vil gi deg dette, men ikke så veldig mye mer.

Enig med de over om valg av sub. Velg heller en XTZ. Mer godlyd for pengene.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hovedsak med kabel du bruker i dag er at DD 5.1 og DTS bitstreames
    det vil si at decoderen din decoder lyden og det vil vises i display reciver at du motar lyden

Bitstreamer du ikke sender du stereo og stereo simmulert til surround i reciver blir ikke det samme som bitstream

Helt vanlig feil at man sender/motar feil lyd om man ikke er kjent med hva man driver med
    (du kan jo ha riktig lyd så jeg bare nevnte det som mulighet til dårlig lyd)

Er jo billig RX-V665 + fri frakt på elkj om dagen om du skal kjøpe en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •