NAD C372 - Problemforsterker ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C372 - Problemforsterker ?

Jeg har planer om å gå til innkjøp av B&W DM683. Til disse høyttalerne har jeg kommet over en NAD C372 forsterker. Spesifikasjonene virker i-og-for seg greie nok, men når jeg har lest gjennom en del reviews, og tester, så ser det ut som mange har hatt problemer med denne forsterkermodellen..

Noen som har noen gode / dårlige erfaringer med denne modellen ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kever godt med luft rundt seg for å unngå overoppheting. Disse og 272 som er effektforsterkermodellen har blåst noen kondiser pga dårlig kjøling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tweaks?

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    De kever godt med luft rundt seg for å unngå overoppheting. Disse og 272 som er effektforsterkermodellen har blåst noen kondiser pga dårlig kjøling.
    Vet noen om det er noen greie måter å forbedre kjølingen på en Nad c372? Er i ferd med å skaffe meg en slik, og liker ikke tanken på å blåse hele forsterkeren pga. varme! Kan man f.eks montere vifter eller extra kjøleribber for å bedre kjølingen? Hva med å rett og slett kutte hull i toppdekslet og montere en eller to små vifter? Eller er dette fyfy i forhold til forstyrrelser etc? Gjør meg ingenting om forsterkeren blir seende litt "annerledes" ut, bare den yter max uten å være kapabel til å explodere.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har nok luft rundt dem, så er det null problem! Har en kompis med samme amp på sine Concept 8, det spiller hinsides høyt når vi har litt innabords .

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var vel egentlig at de første par batchene med 372 og 272 hadde en designfeil, og NAD tilbakekalte alle for å bytte et par kondensatorer. Om disse kondensatorene ikke byttes, utgjør 372 og 272 en brannrisiko. Men det gjelder bare forsterkere under et visst serienummer.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet oppståd vel også bare hvis de hadde mindre kjøling enn anbefalt, dvs hvis de står trangt etc.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Problemet oppståd vel også bare hvis de hadde mindre kjøling enn anbefalt, dvs hvis de står trangt etc.
    Erfarings messig for min del har de kun gått i protect om de har gått for varme...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •