Crown Tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54

Tråd: Crown Tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om det er mulig å sette opp delefilteret til båndpass?
    Vurderer innkjøp av 3stk xti til et sett med 3-veis selvbygg PA jeg har.
    Vil vel også holde med en xti1000 til diskanthornene?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Noen som vet om det er mulig å sette opp delefilteret til båndpass?
    Vurderer innkjøp av 3stk xti til et sett med 3-veis selvbygg PA jeg har.
    Vil vel også holde med en xti1000 til diskanthornene?
    Det skal gå fint.

Hvilket diskanthorn?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et par fra DYnabel, SM-107 med SH-360.
    Kom akkurat hjem nå etter å ha hentet en xti-1000.
    Tror egentlig det skal holde med en xti1000 til mid også, og en 4000 eller til nød en 2000 til bass.
    Mid er en 10" som spiller fra 500 til 3500Hz, og bassen en PA1880 fra Dynabel.

Newcomer IlPedro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidsforsinkelse i hjemmekinooppsett med DSP?

Vet noen av dere om det blir en tidsforsinkelse i forhold til resten av høyttalerne hvis en kjører en Crown med DSP til fronthøyttalerene i et hjemmekinooppsett?
    Jeg mener å ha hørt dette, men det kan selvsagt være feil...?

Har forsøkt å sende e-post til AV-Shop 2 ganger om dette, men av en eller annen grunn får jeg ikke svar... :?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IlPedro
    Vet noen av dere om det blir en tidsforsinkelse i forhold til resten av høyttalerne hvis en kjører en Crown med DSP til fronthøyttalerene i et hjemmekinooppsett?

Har forsøkt å sende e-post til AV-Shop 2 ganger om dette, men av en eller annen grunn får jeg ikke svar... :?
    Nei. Det skal ikke være det.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre tanker om Crown til JBL LS80?

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Nei. Det skal ikke være det.
    Takk! Har du noen tanker om å bruke en Crown DSi 1000 eller 2000 (Evt: XTi?) til mine JBL LS 80? Jeg er ute etter fin lyd og dynamikk, men skal egentlig ikke spille så voldsomt høyt. Jeg er fristet av DSP'en da jeg aldri hadde så bra lyd hjemme som med bruk av equalizer i "gamle dager". Eq er jo tabu i dagens Hi-Fi verden.
    Alternativet er en Hegel H200 som jo er et mer "renraset" alternativ....

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Har du noen tanker om på bruke en Crown DSi 1000 eller 2000 (Evt: XTi?) til mine JBL LS 80? Jeg er ute etter fin lyd og dynamikk, men skal egentlig ikke spille så voldsomt høyt. Jeg er fristet av DSP'en da jeg aldri hadde så bra lyd hjemme som med bruk av equalizer i "gamle dager". Eq er jo tabu i dagens Hi-Fi verden.
    Alternativet er en Hegel H200 som jo er et mer "renraset" alternativ....
    Både DSI og xti er gode til bruk til hifi. EQ er veldig greit for å justere problemområder i frekvensspekteret. Jeg ser ikke problemer med å bruke EQ. Er jo mange som bruker antimode etc for subber, så ser ikke problemet med å bruke det hjemme. Mange som bruker mange tusen på akustiske tiltak hjemme og. En EQ vil gjøre jobben lettere.

Hegel H200 har jeg ingen formening om, da jeg ikke har hørt modellen.

EDIT: Dersom du sliter med skrikete diskant kan du ta en måling av frekvensområde med radioshack, og se hvilke frekvenser som skiller seg ut. Og se om det er noen lave frekvenser du må booste eller kutte

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Både DSI og xti er gode til bruk til hifi. EQ er veldig greit for å justere problemområder i frekvensspekteret. Jeg ser ikke problemer med å bruke EQ. Er jo mange som bruker antimode etc for subber, så ser ikke problemet med å bruke det hjemme. Mange som bruker mange tusen på akustiske tiltak hjemme og. En EQ vil gjøre jobben lettere.

Hegel H200 har jeg ingen formening om, da jeg ikke har hørt modellen.

EDIT: Dersom du sliter med skrikete diskant kan du ta en måling av frekvensområde med radioshack, og se hvilke frekvenser som skiller seg ut. Og se om det er noen lave frekvenser du må booste eller kutte
    Takk igjen. Det frister å prøve en slik forsterker (som jo også er veldig rimelig!)før jeg eventuelt bruker det tredobbelte på f. eks. en Hegel.
    Det er forøvrig ikke diskanten jeg er mest opptatt av selv om den nok kan løftes litt i forhold til slik jeg har det i dag. JBL'ene er jo ikke harde i lyden slike mange sikkert tror. Jeg er svært fornøyd med disse.
    Det er bassen på normale lyttenivåer som kan trenge litt "tuning" i min stue. De to utmerkede 8-tommerene i hver kasse kan godt få beskjed om å gå litt lavere, men med en EQ kan en unngå at mellombassen samtidig følger med og blir for dominerende. Etc., etc,....... Takk igjen!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når man bruker DSP blir det tidsforsinkelse.
    Jeg prøvde XTi til bassene i fronthøyttalere mens en annen forsterker tok seg av mellomtone/diskant. Altså biamping. Og det gikk ikke p.g.a. tidforsinkelsen som ble introdusert. Da var ikke DSPen aktivert, men får forsinkelsen alikevel.

I et hjemmekinoanlegg ville jeg tro det automatiske romkorreksjonen retter opp for eventuelle tidsforsinkelser.

Crown ville jeg ikke ha valgt til fullrange bruk dersom man sliter med hard diskant.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Når man bruker DSP blir det tidsforsinkelse.
    Jeg prøvde XTi til bassene i fronthøyttalere mens en annen forsterker tok seg av mellomtone/diskant. Altså biamping. Og det gikk ikke p.g.a. tidforsinkelsen som ble introdusert. Da var ikke DSPen aktivert, men får forsinkelsen alikevel.

I et hjemmekinoanlegg ville jeg tro det automatiske romkorreksjonen retter opp for eventuelle tidsforsinkelser.

Crown ville jeg ikke ha valgt til fullrange bruk dersom man sliter med hard diskant.
    Jeg har ikke brukt crown sammen med andre forsterkere i biamp. Det er godt mulig du opplever delay ved biamp. Men ellers har jeg ikke opplevd det i forhold til aktive subber etc.

Når jeg tenker meg om, så har jeg brukt Crown sammen med reciver, og har ikke lagt merke til noe spesiell delay. Som du sier så er det nok romkoreksjonen som gjør dette?! God observasjon uansett.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ville ikke valgt Crown fullrange, punktum. Har prøvd/eid, XTi, K2, og iTech. Ingen av de er noe å skrive hjem om oppover. Studio Reference skal etter sigende skille seg ut, og fungere utmerket fullrange. Skal snart få hørt en

Orsos observasjoner om tidsforsinkelse er korrekte. Det blir delay selv om du kobler ut DSP. Grunnen er at signalet likevel går gjennom en AD/DA.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

crown xti 2000

hei ! skal kjøpe meg en crown xti 2000, noen som vet hvor jeg kan få tak i den ( kan være brukt ) til en bra pris ?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisx3
    hei ! skal kjøpe meg en crown xti 2000, noen som vet hvor jeg kan få tak i den ( kan være brukt ) til en bra pris ?
    Jeg har vurdert om jeg skal selge min etterhvert. Har litt lyst til å bytte til en klasse D forsterker for å få like bokser og mindre varmeutvikling. Men det finner jeg ikke ut av før om noen måneder. Du kan sjekke nettbutikker i USA eller e-bay.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert om jeg skal selge min etterhvert. Har litt lyst til å bytte til en klasse D forsterker for å få like bokser og mindre varmeutvikling. Men det finner jeg ikke ut av før om noen måneder. Du kan sjekke nettbutikker i USA eller e-bay.
    si ifra når du skal selge den da

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •