Biamp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Biamp?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Biamp?

Har en Roksan Kandy K2 og B&W DM603.. Det jeg lurer på om jeg kan koble på et effekttrinn på pre-out og la denne ta seg av bassen og bruke de interne forsterkerene i Roksan'en til å ta seg av diskant/mellomtone? Eller blir det bare bøs?

Mulig dette er et elendig spørsmål, men jeg har rett og slett null erfaring med biamping :P

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Har en Roksan Kandy K2 og B&W DM603.. Det jeg lurer på om jeg kan koble på et effekttrinn på pre-out og la denne ta seg av bassen og bruke de interne forsterkerene i Roksan'en til å ta seg av diskant/mellomtone? Eller blir det bare bøs?

Mulig dette er et elendig spørsmål, men jeg har rett og slett null erfaring med biamping :P
    Det kan du,men det beste da er vel hvis Roksan har et effekttrinn som er lik den integrerte du har,bortsett fra at den er et rent effekttrinn!

Det kan nok fungere bra med andre kombinasjoner også,men det er ingen selfølge pga. forskjellig gain osv....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvis du skal bruke noe i bassen så er det ikke så veldig nøye med kvaliteten som feks. i diskant/mellomtonen, men krefter er bra.
    PA-forsterkere og Parasound bla. har justerbar gain/inngangsimpedanse, og kan brukes i ett slikt oppsett. Men her er det litt matching som må til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan har kommet med effektforsterker som K2 også,den koster 7.500.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, den har jeg ikke sett før Da blir det nok bestilling av en sånn, takker for tips Får nesten ringe Soundplanet og høre om de har den på lager i sølv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Wow, den har jeg ikke sett før Da blir det nok bestilling av en sånn, takker for tips Får nesten ringe Soundplanet og høre om de har den på lager i sølv
    Hvis du har 2 så kan du også prøve å kjøre mono kobling...(hvis den støtte det)
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •