Ny receiver: plisklasse 10 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver: plisklasse 10 000

har nå kommet fram til å kjøpe Første del av nye Hjemmekinoen.

Dilemmaet. jeg har holdt av en pioneer SC LX-72 på soundgarden. kan hentes imorgen.

men så er jeg skeptisk på om jeg burde ha hdmi 1,4 istede? da tenkte jeg evt på denne : Onkyo TX-NR808B hjemmekinoreceiver

hvem er i bunn og grunn best?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen kjennskap til de receiverne du nevner her men jeg anbefaler deg og sjekke Yamaha.De har receivere i den prisklassen og de får veldig god kritikk, veldig ofte testvinnere.
    Hvis du kontakter Alan hos X3MHC - HiFi & Hjemmekino og oppgir nicket ditt her på avforum så bruker han og gi en veldig god pris og en kundeservice du ikke finner hos andre.
    Anbefaler deg hvertfall og sjekke ut Yamaha sine produkter før du handler!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen hjertelig takk for svar. skal ringe med det samme nå jeg å høre med han.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel først og fremst handlet høytalere, for så og matche de med rette elektronikken bare et tips

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sxt200:har du fått noe pris av ham enda?
    elduce:ja det er ikke sikkert det hadde vært dumt det heller men han må jo ha en forsterker og teste høyttalere med da
    Men jeg har inntrykk av at yamaha passer godt med veldig mange merker.Og litt av morroa med denne syken er jo og bytte ut litt av og til

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    elduce:ja det er ikke sikkert det hadde vært dumt det heller men han må jo ha en forsterker og teste høyttalere med da
    Men jeg har inntrykk av at yamaha passer godt med veldig mange merker.Og litt av morroa med denne syken er jo og bytte ut litt av og til
    Sant nok, MEN han kan jo alltids teste litt i butikk før kjøp og
    Eller bare go Klipsch med en gang

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sxt200
    har nå kommet fram til å kjøpe Første del av nye Hjemmekinoen.

Dilemmaet. jeg har holdt av en pioneer SC LX-72 på soundgarden. kan hentes imorgen.

men så er jeg skeptisk på om jeg burde ha hdmi 1,4 istede? da tenkte jeg evt på denne : Onkyo TX-NR808B hjemmekinoreceiver

hvem er i bunn og grunn best?
    Hvis vi snakker nypris,så tror jeg du skal lete litt for å finne noen som er noe særlig bedre enn LX 72 til 10k!
    Men som sagt over her,så kommer det jo litt an hvilke høytalere du skal bruke da!
    Og selvsagt om du er opptatt av mulighetene vedr. Hdmi 1.4!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. takker for alle svar.

skulle nok helst hatt høytallerene først. men det som blir er hvertfall nå:

pioneer lx72/ yamaha rxv2065 eller onkyo TX-nr808b

fronthøytallene blir mest sansynlig om par uker: dynabel euforia koblet opp mot effektforsterker på pre-out

Bakhøytallerene blir: Focal JMLab db19. drevet av recevier.

senter, sub og side blir å ta som det kommer framover å prøve å matche bra. grunnet nybilkjøp så er ikke akk rik nå så får ikke tatt alt samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong

Pratet med han ja. og han anbefalte Yamaha RX-V2065. kunne jeg få til 9950,
    men som han sa så ble det vanskelig å matche opp mot pioneeren. for de hadde en LX-82 i demorommet sitt og han var igrunn veldig fornøyd med den oxo.

men litt varmere lyd ville det blitt om jeg valgte Yamaha da, mente han.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sxt200
    Pratet med han ja. og han anbefalte Yamaha RX-V2065. kunne jeg få til 9950,
    men som han sa så ble det vanskelig å matche opp mot pioneeren. for de hadde en LX-82 i demorommet sitt og han var igrunn veldig fornøyd med den oxo.

men litt varmere lyd ville det blitt om jeg valgte Yamaha da, mente han.
    Kommer igjen an på hvilke ht'ere du matcher den evt receiveren med da... Som sagt over, så er det nok vanskelig og finne noe stort bedre en Pioneer til 10 lapper, men Yamaha er uten tvil et godt valg, og har kanskje en litt mer generell ht tilpasning en hva Pioneer har.

Igjen, skal du kjøre via effekter så er ikke receiver de viktigste igjen, men sammen hengen mellom receiver -> effekt -> ht'ere, og trenger ikke nødvendigvis legge så mye i receiveren. Da som teller e jo pre-out, og att den har alt du ønsker. Watt og hvor strømsterk den er kommer da i andre rekke.

Vet ikke om bakhøytalerne dine er noen god match med Pioneer, da er nok Yamaha'n myyye bedre

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på Yamaha sin nye 767 om du skal kjøre effekt. jeg sitter litt i samme båt som deg. skal ha ny reciver men vet ikke hvilken enda... Rakk ikke kjøpr Pioneer sin LX-52 når den var på tilbud til 6500.- :S

EDIT: Pioneer VSX-LX52 koster nå 6000.- på soundgarden! Jeg kjøper min imorra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for yamaha eller onkyo, sån som jeg ser det er pioneer kjempe bra (hatt deg selv før onkyo nå) men de matcher ikke de 2 andre på nyere elektronikk og er ikke nok fremtidsrettet. men om du ikke er ute etter biamp, høyde kanaler og alt slikt så er kanskje pioneer det beste, men kun om den har air studios merke etter min mening. mange her er nok bedre kvalifisert en meg til å svare, men jeg har prøvd noe a samme ulla i 10k klassen fra de fleste nå og jeg er mest fornøyd med onkyo (som jeg har nå) og yamaha

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter i den samme balja jeg å gitt
    Men etter mye lesing virker det som yamaha er det beste !:-D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnemmm
    jeg ville gått for yamaha eller onkyo, sån som jeg ser det er pioneer kjempe bra (hatt deg selv før onkyo nå) men de matcher ikke de 2 andre på nyere elektronikk og er ikke nok fremtidsrettet. men om du ikke er ute etter biamp, høyde kanaler og alt slikt så er kanskje pioneer det beste, men kun om den har air studios merke etter min mening. mange her er nok bedre kvalifisert en meg til å svare, men jeg har prøvd noe a samme ulla i 10k klassen fra de fleste nå og jeg er mest fornøyd med onkyo (som jeg har nå) og yamaha
    Riktig at Pioneer mangler høydekanaler,men hvor har du det fra,at Pio ikke kan biampes?
    Bortsett fra høydekanalene og hdmi 1.4,så er vel Pio LX 72 like velutstyrt som de fleste andre merkene!
    Skal man ha hdmi 1.4,så må man på 2010 modellene (LX73) som er rett rundt hjørnet,men den får man nok ikke for 10k!
    Så man må jo selv vurdere viktigheten av sånt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Hva med å vente til Yamaha 2067 kommer, den har hdmi 1.4? Skal vel være på plass til høsten og er nok verdt vente på. Selv akkurat kjøpt onkyo 608. Fornøyd med den, ikke misforstå men inser at æ treng litt mer power til høytallerne......så 608 kjem til å byttes ut så fort 2067 er på markedet.
    Det kommer mye nytt både fra Onkyo og Yamaha, samt pioneer i tiden fremover så hvis du ikke har tidspress og vil ha hdmi 1.4 ville jeg ventet litt, men når disse er på plass vil vel de gamle modellene falle i pris og varp kan gjøres.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •