forsterker til cm9! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Slutt med dette evige tullet om at B&W og NAD er så god match...i mine ører låter det metallisk. B&W og NAD er ei myte... Klart de mest hardbarka NAD fansene vil fremdeles påstå dette, men det må i såfall være i mangel på å hørt noe annet eller at de ikke tar seg råd til bedre elektronikk. Istedet for NAD så kan du kjøpe Vincent som er mye bedre match enn hva NAD er.
    I dine ører som du sier Det å rakke ned på at "NAD folk" ikke tar seg råd til bedre elektronikk får du mene selv. Jeg vet at Veldig mange inne på forumet her har NAD og B&W, så er nok noe i det at det passer bra sammen for mange andre her inne. Personlig finner jeg min NAD 375 som en veldig god samarbeidspartner til B&W 685, skulle egentlig ha Cambridge 840 v.2 til dem, men det er en annen historie med HFK's ventetid på de. Jeg er ikke noen hardbanka fan av NAD som bare vil ha NAD, men jeg syns hvertfall jeg har en god match med anlegget mitt idag og det er det viktigste Det er vi nok alle enige om her :

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    I dine ører som du sier Det å rakke ned på at "NAD folk" ikke tar seg råd til bedre elektronikk får du mene selv. Jeg vet at Veldig mange inne på forumet her har NAD og B&W, så er nok noe i det at det passer bra sammen for mange andre her inne.
    Mine ører, helt korrekt observert. Det jeg er ute etter få opplest, spikret og vedtatt er denne evige NAD og B&W myten som har oppstått, som igjen veldig mange biter på, er ikke sann. Det finnes andre alternativer innenfor samme prisklasse som er bedre match enn NAD og B&W. Men som oftest drukner i disse NAD anbefalingene folk gjør nesten helt ukritisk, mest bare fordi dem har produktene selv tipper jeg. Jeg har aldri skjønt poenget med å bruke elektronikk som dreper lydsignaturen til høytalerne. Jeg personlig mener at B&W fortjener bedre elektronikk enn NAD og som ivaretar lydkvaliteten noe NAD ikke gjør. Av de effekttrinnene jeg har testet på DM683 så havner NAD nederst på listen, og jeg snakker da om C275.

Har NAD folket lagt merke til at HFK promoterer NAD og CV for tiden?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad & B&w

Hei

Må bare si meg enig med Zebby her, skjønner ikke folk som vil parre en høyttaler som CM9 med NAD. Synes NAD "dreper mye av musikaliteten" som høyttaleren bestitter, ja, NAD leverer godt med krefter og driver høyttalerne upåklagelig, men leverer ikke musikk slik det skal låte etter min mening.
    NAD passer etter mitt syn bedre med enkelte Dali og Cerwin Vega.
    Hadde jeg vært trådstarter ville jeg vurdert Cambridge eller Hegel.
    Var selv og fikk en demo på Hegel H100 idag, desverre ikke på CM9, men fikk dem koblet opp mot mye som skulle minne om CM9, og ble meget imponert av forsterkeren. Satser på å ta den på hjemlån iløpet av uken, den er også noe nedsatt i pris ut denne uken. NAD gir absolutt mye for pengene, men til B&W, i hovedsak B&W CM serie mener jeg de ikke passer inn.
    Uansett, lykke til med valget....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde Nad 218 på mine eks B&W 803 N,og det låt rett og slett helt ræva.Spiss,rotete lyd,lite bass,lite dypbass,alt for rocka.
    Det låt faktisk bedre når jeg brokobla receiveren,og det sier jo litt.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Følgende er min erfaring med b&w og diverse oppsett:
    Denon(reciver) -for lys i klangen og lite strømsterk selv med bi-amp.
    Nad(forsterker på lån -husker ikke modell) -litt grumsen lyd, men helt klart mye krefter.
    Vincent(forsterker på lån+shengya) -kan også bli litt spist men mer avtonet enn f.eks. denon.
    Rotel(effekt) - fin lyd men litt vel tørr i bassen
    Parasound(pre-amp)- litt vel mye utflytende bass igjen
    Marantz(integrert) -urolig musikalsk men litt skarp i toppen
    Lyngdorf oppsett(hørt på klubben) -gjeeeeesp!!! Fin lyd men utrolig kjedelig!

Roksan -helt absurd bra!!!! Hadde aldri solgt om det ikke var for oppgradering til rør i fortrinn.

Edit: Hegel har jeg også hørt på b&w hos min bror, det var ganske bra combo!

Vi bruker nå begge Unison Reserach på b&w, som needless to say: vi er fornøyde med!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her var det mye diskusjon morsomt og lese hva folk mener,om forskjellige produkter.. cambridge har jeg hørt på cm9,dette låt utrolig fint sammen... likte den klare og åpne lyden... MEN valget har blitt tatt det ble hegel h2a har ikke hørt den før men som jeg leser så skal lyden være meget bra i den.. bare og vente på pakke i posten nå så blir det nok en forforsterker etterhvert med home cinema inngang...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje en roksan kandy mk2(m/by-pass) på sikt

Grattis med et fornuftig valg og en bra forsterker hvertfall!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Eller kanskje en roksan kandy mk2(m/by-pass) på sikt

Grattis med et fornuftig valg og en bra forsterker hvertfall!
    takker fikk beskjed av sjefen at jeg måtte roe ned litt nå hehe... har blitt litt i det siste:P cm9 så denne hehe... driver tross alt og sparer til hus som jeg skal få mitt eget lyd rom

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    om de ikke liker den lave impedansen kan så være.

Fantastisk låter det iafall, og ser like pent ut.

mvh
    stian
    Fra PMA-2010AE:

DENON PMA-2010AE – spesielle begrensninger
    – ikke optimal til ekstremt strømkrevende høyttalere

PMA-2010AE

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Fra PMA-2010AE:

DENON PMA-2010AE – spesielle begrensninger
    – ikke optimal til ekstremt strømkrevende høyttalere

PMA-2010AE

CM9 er ikke ekstremt strømkrevende. B&W 683 er langt verre. Jeg spiller på CM9 i dette sekund på en NAD C355 og det låter veldig bra. 375 har selvsagt mye mer dybde. Jeg har testet CM9 med Denon, Cambridge og NAD i butikken og der låt de ikke så bra med NAD, men hjemme hos meg låter de konge. Heller mot at disse er ekstremt akustikk-følsomme. Særlig kombinasjonen NAD-CM9

Skal spille dem på min NAD 785HD imorgen. Rai rai.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •