Nad T775 vs Pioneer LX-72 vs Denon 4310 ? (Til B&W CM - serie)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad T775 vs Pioneer LX-72 vs Denon 4310 ? (Til B&W CM - serie)

Skal ha meg ny hjemmekino og lurte på hvilken av disse folket ville satset på ?

De kommer nok til å bli kjørt med B&W CM9 og resten av B&W sin CM serie!

Takker masse for svar!

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper NADen vil gi deg bedre lyd (hvordan man enn skal definere dette) mens LX82 vil gi deg økt funksjonalitet. Du bør forøvrig ha HD-utgaven av T775.

Har T775 selv, fin sak dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Tipper NADen vil gi deg bedre lyd (hvordan man enn skal definere dette) mens LX82 vil gi deg økt funksjonalitet. Du bør forøvrig ha HD-utgaven av T775.

Har T775 selv, fin sak dette.
    Okey, jeg er en ganske enkel sjel når det kommer til funksjonalitet. Altså jeg har ikke peiling Så blir nok kun de enkleste funksjonene som blir brukt. Så da er lydkvaliteten det viktigste for meg Takker så mye !

Var forøvrig snakk om LX-72 og ikke LX-82 som du nevner, så da er vel NAD enda noen hakk foran ?

Noen flere meninger ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX72/82 er 99% samme reciver. Samme ICE moduler, men LX83 har bedre fjernkontroll og samplingskonverter som skal gi ørliten bedre lyd på stereo.

NAD kjernner jeg ikke tli men siden denne har modul basert oppbygging så går det vel å få HDMI 1.4 men ser ut som meg at du må på T785 HD for å få dette?

Isåfall vil NAD være med HDMI 1.3 og samme som LX71/81 som selges meget billig om dagen pga utgående HDMI standard.

LX71/81/72/82 leverer ganske ok effekt. 2*200Watt i stereo 8 ohm og ca 7*130 7 kanaler drevet 1% THD 8ohm.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjers
    Skal ha meg ny hjemmekino og lurte på hvilken av disse folket ville satset på ?

De kommer nok til å bli kjørt med B&W CM9 og resten av B&W sin CM serie!

Takker masse for svar!

Hørte på denne NAD'en sammen med CM9 på Hifi-klubben, før jeg gikk til innkjøp av høyttalerne. Min mening er at det låter en god del bedre med Pioneer sc lx72 enn med denne NAD-receiveren, forutsatt at man ikke kødder det til med dårlige innstillinger på Pioneer. Det er lett å gå seg helt bort med denne receiveren.

Først og fremst går det på detaljeringsgrad og og klang. Pioneer har en nøytral klang (hverken lys eller mørk) og det står seg bedre til CM9enes noe varme klang enn NAD, som også heller mot det mørke.

Faktisk tror jeg ikke B&W og NAD er noen spesielt god match. Pioneeren har nok krefter til å drive disse høyttalerne skikkelig, men det har sikkert også NAD.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Ultima sitt syn angående at Pioneer passer bedre til B&W en d Nad gjør.

Va i går og hørte på CM7 på Hi-Fi Klubben, ble ikkje akkurat videre imponert av Nad forsterkeren iforhold til den detalje og nøytrale klangen som æ e vant med ifra Pioneer reciveren min Så valget e ganske enkelt i mine øyna når d kommer til valg av reciver til B&W Ville nok godt for Pioneer.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Støtter innleggene over her, til B&W CM9 ville jeg gått for Pioneeren du nevner over her. Ellers vil jeg også fremheve Denon som et annet meget godt alternativ, AVR-4310 eller AVR-4810. Muligens også AVR-3310, men den blir vel i minste laget. Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Støtter innleggene over her, til B&W CM9 ville jeg gått for Pioneeren du nevner over her. Ellers vil jeg også fremheve Denon som et annet meget godt alternativ, AVR-4310 eller AVR-4810. Muligens også AVR-3310, men den blir vel i minste laget. Lykke til med valget!

Har dukket opp mulighet til å skaffe meg Denon 4310 også til ca samme pris!

Hva ville folket nå valgt? Nad T775, Pionner LX-72 eller Denon 4310 ?

Skal som tidligere nevnt brukes med B&W CM9 og resten av CM serien..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dukket opp mulighet til å skaffe meg Denon 4310 også til ca samme pris!

Hva ville folket nå valgt? Nad T775, Pionner LX-72 eller Denon 4310 ?

Skal som tidligere nevnt brukes med B&W CM9 og resten av CM serien..
    Hei

Jeg personlig ville ha gått for Denon AVR-4310. Hvis du har muligheter for å høre på begge disse receiverne ville jeg gjort det. Opplever Denon som mer musikalsk enn Pioneer, "varmere" lyd, Pioneer opplever jeg som mer nøytral, sikkert pga. ICEPower teknologien Pioneer benytter seg av. Synes også Audyssey kalibreringen til Denon er mer oversiktlig og bedre enn Pioneer sin, og muligheter for å kjøre opp til 8.punkter mot Pioneer sitt 1.punkt.
    Dette betyr på ingen måte at Pioneer sin romkalibrering er dårlig, begge er gode og oversiktlige, men man har endel flere muligheter og valg med Audyssey til Denon.
    "Rett ut av esken" knuser Denon Pioneer, dvs. uten å kalibrere låter Denon mye bedre enn Pioneer etter min smak, Pioneeren trenger å "jobbes" litt mer med, men når man først kommer i mål låter det meget bra, fikk mye god hjelp selv her på forumet når jeg skulle sette opp min LX82.
    Men nå har jeg hørt på kombinasjonen B&W / Denon i over 10.år og det er klart at det setter sine spor. Drev tidligere mine CM9 med Denon AVR-3808A og det gikk greit, AVR-4310 har endel mer "power" og forforsterkerdelen er forbedret, og ift. Denon AVR-4810 skal den ikke ligge tilbake ift. krefter.
    Denon receiveren har også endel andre muligheter som Pioneer receiveren ikke har, bla. muligheter for å kjøre Height eller Wide høyttalere. Den har også bedre muligheter ift. avspilling av komprimert musikk med sin Restorer funksjon kontra Pioneer sin Sound Retriver funksjon. Sitter fremdeles selv og vurderer både AVR-4310/AVR-4810. Både LX-72 og AVR-4310 er gode receivere, mye smak og behag her.
    Håper dette kan gjøre deg litt klokere, lykke til med valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg personlig ville ha gått for Denon AVR-4310. Hvis du har muligheter for å høre på begge disse receiverne ville jeg gjort det. Opplever Denon som mer musikalsk enn Pioneer, "varmere" lyd, Pioneer opplever jeg som mer nøytral, sikkert pga. ICEPower teknologien Pioneer benytter seg av. Synes også Audyssey kalibreringen til Denon er mer oversiktlig og bedre enn Pioneer sin, og muligheter for å kjøre opp til 8.punkter mot Pioneer sitt 1.punkt.
    Dette betyr på ingen måte at Pioneer sin romkalibrering er dårlig, begge er gode og oversiktlige, men man har endel flere muligheter og valg med Audyssey til Denon.
    "Rett ut av esken" knuser Denon Pioneer, dvs. uten å kalibrere låter Denon mye bedre enn Pioneer etter min smak, Pioneeren trenger å "jobbes" litt mer med, men når man først kommer i mål låter det meget bra, fikk mye god hjelp selv her på forumet når jeg skulle sette opp min LX82.
    Men nå har jeg hørt på kombinasjonen B&W / Denon i over 10.år og det er klart at det setter sine spor. Drev tidligere mine CM9 med Denon AVR-3808A og det gikk greit, AVR-4310 har endel mer "power" og forforsterkerdelen er forbedret, og ift. Denon AVR-4810 skal den ikke ligge tilbake ift. krefter.
    Denon receiveren har også endel andre muligheter som Pioneer receiveren ikke har, bla. muligheter for å kjøre Height eller Wide høyttalere. Den har også bedre muligheter ift. avspilling av komprimert musikk med sin Restorer funksjon kontra Pioneer sin Sound Retriver funksjon. Sitter fremdeles selv og vurderer både AVR-4310/AVR-4810. Både LX-72 og AVR-4310 er gode receivere, mye smak og behag her.
    Håper dette kan gjøre deg litt klokere, lykke til med valget.
    Takker masse for nyttig info.

Gikk dermed for Denon 4310 og de kommer mest sannsynlig til å bli matchet med CM9. Så får vi håpe at dette blir en bra kombinasjon som jeg blir fornøyd med!

Jeg er en ekte amatør, og det at Denon er enklere å sette opp, så jeg på som en stor fordel ved valget mitt! Så får vi håpe at Denon har nok power, selv om både Pioneer og Nad har ganske mye mer oppgitt effekt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker masse for nyttig info.

Gikk dermed for Denon 4310 og de kommer mest sannsynlig til å bli matchet med CM9. Så får vi håpe at dette blir en bra kombinasjon som jeg blir fornøyd med!

Jeg er en ekte amatør, og det at Denon er enklere å sette opp, så jeg på som en stor fordel ved valget mitt! Så får vi håpe at Denon har nok power, selv om både Pioneer og Nad har ganske mye mer oppgitt effekt!
    Hei

Begge receiverne har som sagt en god og oversiktlig GUI (romkalibrering), og burde ikke skremme selv en "amatør". Begge leder deg gjennom enkelt og greit. Men Denon gir endel flere muligheter og valg, og om man bare ønsker å koble høyttalerne rett på receiver å kjøre musikk og film, låter nok Denon mye bedre enn Pioneer etter mitt syn. Tror nok uansett valg kommer du til å bli fornøyd. Gratulerer så mye med valget ditt og en god receiver!
    I mine øyne låter kombinasjonen Denon / B&W helt fantastisk.
    Vil uansett anbefalle deg å kjøre romkalibrering, mye å hente der, og veldig enkelt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Begge receiverne har som sagt en god og oversiktlig GUI (romkalibrering), og burde ikke skremme selv en "amatør". Begge leder deg gjennom enkelt og greit. Men Denon gir endel flere muligheter og valg, og om man bare ønsker å koble høyttalerne rett på receiver å kjøre musikk og film, låter nok Denon mye bedre enn Pioneer etter mitt syn. Tror nok uansett valg kommer du til å bli fornøyd. Gratulerer så mye med valget ditt og en god receiver!
    I mine øyne låter kombinasjonen Denon / B&W helt fantastisk.
    Vil uansett anbefalle deg å kjøre romkalibrering, mye å hente der, og veldig enkelt!
    Okey. Kjenner det skal bli litt å sette seg inn i når det gjelder funksjoner fra min tidligere Denon 2105 :-D

Var forresten å hørte på SA Mantra 60 hos Soundgarden i dag. Herre for en høyttaler. Det var en utrolig bra lyd. Denne overgikk glatt B&W CM7 som jeg lyttet på i forrige uke!

Så blir det spennende neste uke når jeg ankommer Oslo og skal få testet ut B&W CM9 for å sammenligne 8)

CM7 stiller vel strengt tatt også i en annen klasse grunnet størrelsen

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mantraen er drit bra rett å slett.. Har du også sett prisen på Ranger på tilbud hos soundgarden nå?? det er ihvertfall et drit bra kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •