NAD 218 vs NAD C275BEE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD 218 vs NAD C275BEE?

Hei.

Vurderer å skifte ut mine 2 NAD 216 til fordel for en NAD 218 eller NAD C275BEE. Grunnen til dette er at jeg vil ha mindre kabelrot. NAD 218 har jo 2x225W mens NAD C275BEE har 2x150W. Snodig at de lager en nyere effektforsterker som er svakere.
    Jeg skal drive 2 stykk Cerwin-Vega DC12.

Eller kanskje det er nok at denne hjemmekinoreceiveren driver alt selv DENON AVR-4310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben ? Den er jo på 7x130W (Nad C275bee er på 2x150W)
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 2x130 wattene til i receiveren er nok ikke på høyden med NAD's 2x150watt. Dessuten så krymper de endel når det skal drives flere kanaler. Jeg har hatt 218THX og den leverte varene ihvertfall. Men du kan jo vurdere Rotel RB-1572. Den yter 2x250watt og er mer strømsterk enn NAD'ene du nevner. Lsound har den til 8000kr.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50watt er oftest nok, bare de har nok "ryggrad"!!

På DC12 er det NAD 218 som gjaldt, men det var før, de begynner å bli gamle og utgåtte! Rotel'en som blir nevnt holder jeg en finger på .

MEN, NAD C275 er lydmessig mye bedre enn f.eks NAD 218, og kanksje Rotel'en, som jeg syns har mista litt fotfeste...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg en NAD 216 på hver DC12. Vil jeg tape mye lydeffekt mot å skifte ut 2x NAD 216 til en NAD C275BEE?
    ---

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,ikke med mindre du brokobler.Noe jeg ikke hadde turt med DC12 siden de går så lavt ned i impedans.
    Receiveren du nevner kan ikke sammenlignes med en sånn effektforsterker.Mener ikke å være ufin med dette,men etter 15 års testing av effektforsterkere er NAD 218 den desidert dårligste jeg har prøvd.Så den hadde blitt sistevalget.Rotel-en gir nok et heftig trykk på disse.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Nei,ikke med mindre du brokobler.Noe jeg ikke hadde turt med DC12 siden de går så lavt ned i impedans.
    Receiveren du nevner kan ikke sammenlignes med en sånn effektforsterker.Mener ikke å være ufin med dette,men etter 15 års testing av effektforsterkere er NAD 218 den desidert dårligste jeg har prøvd.Så den hadde blitt sistevalget.Rotel-en gir nok et heftig trykk på disse.
    Prøver helst å holde alt i samme merke Vil ha en NAD hjemmekinoreceiver, men synes disse er veldig dyre og dårlige i forhold til konkurrentene.... NAD og Cerwin-Vega høres liksom sammen Mulig at det blir en NAD C275bee da som effektforsterker. 2x 150W kontra dagens 2x 250W (fra 2 nad216)....

btw... Hvorfor har det ikke kommet effektforsterkere med fibertilkobling?
    ---

Newcomer Skogseth sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen effekttrinn som har digital tilkobling i hele tatt? Det er vel noe vanskelig å få til å justere volum/nivå på inngangssignal når man kjører digitalt?

Uansett så måtte du i såfall hatt dekodere i effekttrinnet også ergo større konstruksjon og dyrere for forbruker som allerede har dekodere både i dvd/BR-spiller og pre-amp.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Prøver helst å holde alt i samme merke Vil ha en NAD hjemmekinoreceiver, men synes disse er veldig dyre og dårlige i forhold til konkurrentene.... NAD og Cerwin-Vega høres liksom sammen Mulig at det blir en NAD C275bee da som effektforsterker. 2x 150W kontra dagens 2x 250W (fra 2 nad216)....

btw... Hvorfor har det ikke kommet effektforsterkere med fibertilkobling?
    Eneste grunnen til at NAD og CV "hører" sammen er fordi HFK har presset disse to på tusenvis av skandinavere i en årrekke.

Jeg har hatt NAD 218 i en årrekke nå og er egentlig ganske fornøyd med den. Har også hatt C270 og 216 tidligere men de er ikke i nærheten av 218.

Men skal jeg ha meg en ny forsterker nå ville det blitt Rotel RB-1572 eller muligens 1582. Sistnevnte leverer ikke fullt så mye effekt men jeg er svak for store og tunge A/B forsterkere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •