Kan noen svare meg på et enkelt spm ang Onkyo 607 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Kan noen svare meg på et enkelt spm ang Onkyo 607 ?

Jeg må returenere min Onkyo 607 dersom dette ikke løser seg, dvs innen lørdag.

Jeg får så og si kun skurr på bakhøytalerne ved tale (surround) i mitt 5.1 anlegg koblet til Onkyo 607 når jeg ser på TV og kanaler som sendes i stereo.

Får andre her helt klar lyd i bakhøytalerne ved TV titting i stereo i modus PLII, NEO6 o.l på Onkyo 607?? Skurr høres best når du legger øre inntil høytaler, div lyder høres fint men all tale høres forvridd ut og skurrer.
    All channels fungerer fint.

Skurr - lydklipp: LINK

Kan noen sjekke dette for meg ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanskelig å høre noe på det klippet, hører tv i bakgrunnen. prøv å koble til med hdmi eller optisk, så vil vel fosterkeren skifte til surrond når det sendes.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    vanskelig å høre noe på det klippet, hører tv i bakgrunnen. prøv å koble til med hdmi eller optisk, så vil vel fosterkeren skifte til surrond når det sendes.
    Det du hører er hva som kommer ut av høytaler. Enig i at det er litt vanskelig å høre, men du hører det når hun begynner å prate.

Har koblet til med optisk via GAME på onkyo til TV, regner med at dette er korrekt ? Er jo ikke optisk ut til TV så må vel velge den ?
    Hvordan endrer jeg slik at lyd går via HDMI og ikke optisk ?

Jeg er relativt fersk i lyd. Du skriver at det sendes i surround når det sendes. Er ikke ekte surround dolby ? Man får vel ikke ekte surround med PLII, NEO6 osv kun "fake" surround??

Om jeg setter PLII på onkyo og går på TV3, forblir den der, selv om de skulle sende filmer som da sendes i dolby. Burde ikke da onkyo min bytte til dolby ?

Feks discovery HD sender alt i dolby, da går onkyo direkte på dolby.

Anyway, poenget er at det skurrer. Det skal det uansett ikke gjøre
    Argh, har kasta bort mye tid på dette....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett forsterkeren til auto, da vil du får den lyden som sendes, dolby prologic er en surround type som genereser fra 2 kanal stereo. har ikke brukt annet en auto på mine forsterkere siden det ble mulig å bruke digital lyd, da styrer kilden hva du hører.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok tester, men føler meg skikkelig noob nå.

Auto høres nytt ut i mine ører, kan ikke huske å ha sett auto under knappen "listening mode --> movie/tv" på fjernkontroll.
    Hvor finner jeg det ?

Den bytter jo nå av seg selv til dolby om jeg går fra TV3 til discovery HD..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •