Surround "startpakke"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround "startpakke"

Har primært kikket etter en stereo-forsterker den siste tiden, men jeg har ikke kommet helt utenom å kikke litt etter et surround oppsett heller. Det blir vel egentlig mer og mer film-titting så jeg har kommet frem til at dette ikke er en veldig dårlig ide

Hvordan ville folket angrepet situasjonen med et budsjett på rundt 20k? Finst det kone-vennlige bakhøyttalere+center i min prisklasse? Kunne egentlig tenkt meg noen som hang i taket siden sofaen står helt i bakvegg hos oss.

Det jeg til nå har vært innom av annonser på bruktmarkedet er:

B&W CDM SE Senter høyttaler.
    DM602 Bakhøyttalere
    Rotel RDV-1092, RSP-1095 og RMB-1095 DVD,prosessor og forsterker.

Jeg har i fra før B&W CDM9NT og Sunfire True subwoofer + PS3 som kilde for BD/DVD/Streaming.

Edit: Ser nå at Rotel RSP-1095 ikke har romkorreksjon og det er vel en litt tåpelig ting å ikke gå for?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får å holde seg innenfor pris du har satt ville jeg vel satset på reciver.

Selvsagt ville en prosessor med HDMI osv som var litt oppdatert til den tid vi lever i ikke være å forakte men de er jo ikke så billige
    rsp 1095 er vel sikkert bra til mye men kom vel i 2003 og er langt fra noe ultimat knutepunkt for digitale medier i 2010

Har du brukt for DVDA spilleren ?

surroundhøytalere
    Man får jo mange ulike refleksjonshøytalere som kan plasseres i tak eller mange ulike høytalertyper om du har sidevegger.
    (for hovedsakelig er surround sidehøytaler og plasseris ikke bak)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en god og oppdatert reciver (hjernen til alt ) også noen fronter. ( Ca 10k på hver). Reciveren du velger bør ha hdmi 1.3 og Pre-out. Da kan du koble til alt som er standard i dag. Tror det er mye tilbud på div høyttalere for tiden. Kommer sikkert til å komme mye forskjellige forslag.

f.eks:
    klipsch+svs er jo en sikker kombi når det gjelder film. Det er veldig mange som velger denne kombinasjonen. (Det er en annonse på denne siden der det står - 30% på klipsch)

Hvis du hovedsaklig skal bruke oppsettet til film ville jeg spandert en god senter(f.eks mentor vokal eller klipsch RC 64).

Det er veldig mange veier å gå. Hadde det vært jeg som skulle startet med 20k. Så hadde jeg kjøpt god reciver og 2 fronter. Det er faktisk det jeg har gjort selv.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg ville gått for en god og oppdatert reciver (hjernen til alt ) også noen fronter. ( Ca 10k på hver). Reciveren du velger bør ha hdmi 1.3 og Pre-out. Da kan du koble til alt som er standard i dag. Tror det er mye tilbud på div høyttalere for tiden. Kommer sikkert til å komme mye forskjellige forslag.

f.eks:
    klipsch+svs er jo en sikker kombi når det gjelder film. Det er veldig mange som velger denne kombinasjonen. (Det er en annonse på denne siden der det står - 30% på klipsch)

Hvis du hovedsaklig skal bruke oppsettet til film ville jeg spandert en god senter(f.eks mentor vokal eller klipsch RC 64).

Det er veldig mange veier å gå. Hadde det vært jeg som skulle startet med 20k. Så hadde jeg kjøpt god reciver og 2 fronter. Det er faktisk det jeg har gjort selv.
    Trenger forsåvidt ikke DVDA spiller, men den "pakken" der ble vel solgt under et så det var derfor den kom med.

Har forsåvidt to fronter+sub fra før som fungerer helt kurrant så tror ikke jeg kommer til å endre noe der.

Det jeg tenkte med å kjøpe egen effekt-forsterker er at da kan jeg senere oppdatere prossessoren i stede for å stadig kjøpe ny reciever (som har for liten effekt) når det kommer nye standarder. Jeg skal klare meg med en prosessor som ikke er 100% up-to-date det første året Men en i fra 2003 er kankje altfor utdatert slik at jeg burde funnet noe som ikke er mer en ca. 4 år gammelt?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Onkyo PR-SC5507 til 15.000kr og med en Rotel RB-1562 til 5000kr så har du et bra utgangspunkt å bygge ut ifra.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim

Det jeg tenkte med å kjøpe egen effekt-forsterker er at da kan jeg senere oppdatere prossessoren i stede for å stadig kjøpe ny reciever (som har for liten effekt) når det kommer nye standarder. Jeg skal klare meg med en prosessor som ikke er 100% up-to-date det første året Men en i fra 2003 er kankje altfor utdatert slik at jeg burde funnet noe som ikke er mer en ca. 4 år gammelt?
    Nå heter den vel RSP 1098 vel ?
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS
    finner info om den på nettet tilbake til 2003

Effekt ja
    Nå trenger man jo ikke kraftverk for å drive
    B&W DM602 S3 (120 Watt 8 ohm 49Hz - 22kHz)
    eller de fleste surroundhøytalere

Fordelen med reciver og nye standarder er at recivere er oppdaterte og man slipper å vente i mnd eller år/årevis for samme funksjoner på prosessorer

Det går fint å kjøpe sepparat brukt Rotel RMB 1095 (som er samme som annonsen)til 9000,-
    Kjøper man en bra reciver som kan avspille HD lyd fra Blu Ray og med preout kommer man langt.
    (selvsagt har en reciver flere + enn hd lyd men bare nevnte en viktig oppgradering du ville fått ved valg av reciver)

Da er det jo bare å bytte reciver med prosessor når man ønsker nytt å det bør være prosessor etter ditt ønske
    Jeg skjønner jo modellen din med å bare satse på prosessorbytte i fremtiden men legg også på minne at du sikkert skal selge RSP 1095/1098 eller hva den heter å lettsolgt er ikke recivere eller prosessorer som ikke har HDMI , LPCM eller HD lyd decodere.

DVDA spilleren vil jeg tro det er minimal verdi på (om du har lagt den inn i ditt regnestykke og skal selge den etter kjøp av "pakka"
    (fordi den mangler SACD og fordi den er gammel innenfor DVD scalering å ut fra benchmark tester HDMI ut har den langt fra så bra resultat som en billig dvd/bd spiller i dag)

Var nå bare tips

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •