Onkyo 607 og instillinger på crossover - Feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Stranden sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 607 og instillinger på crossover - Feil?

Hei! Har en Onkyo 607 og et par stativhøytalere (Dali Lektor 2). Kjøpte meg en sub litt etterpå (Dali basis 100) og begynte å fikle litt med dette.

Det jeg lurer på er om jeg har riktig instilling. Etter kalibrering blir høytalerne automatisk stilt inn på 40 hz. Er litt usikker på hva det betyr. Er det at alle lyder under 40hz blir sendt til sub? Da er det vel bedre å ha hz litt høyere?

Sub står på 120 hz, men THX sier 80hz? Blir litt forvirra. Problemet er også at av og til føler jeg høytalerne får en skikkelig rar lyd når det er store eksplosjoner, men det er kanskje normalt. Litt "skranglete" lyd nesten. Spiller ikke veldig høyt, så tror ikke de er i noe fare.

Noen som har tips til hvilke instillinger som burde brukes? Har bare 2.1 foreløpig.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok med fordel dele noe høyere enn 40 hz ja!
    80hz er ganske vanlig - særlig hvis du har sub i front!

Du får prøve deg frem - hva du synes låter best
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Stranden sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Da prøver jeg jeg litt frem og begynner på 80 hz med sub på 120!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crossoveren på selve subben kan du vel i utgangspunktet sette til maks, da recieveren uansett deler på gitt frekvens. Med mindre du vil fintune manuelt såklart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •