Diverse problemer med reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diverse problemer med reciver

Skal prøve å beskrive problemene på best mulig måte.
    Reciveren er en Pioneer sc-lx71
    Signalkilen er en PS3

-Jeg får ikke sub utgangen til å funke ved filmavspilling og til musikk, har gått igjennom alt av innstillinger men ikke fan om jeg får det til.
    Den funker når jeg kjører test toner ved nivåjustering og tidskomp, hva kan dette være?

-Jeg har noe effekter fra bakhøyttalerene ved filmspilling, men jeg syntes det mangler mye, feks hvis det går noen bak deg eller det flyr et fly over hodet mitt så høres ikke dette i bakhøttalerene. hører musikk effekter når jeg ser film men det holder ikke for meg.
    Her og har jeg justert og fikla til jeg blir grønn uten at det hjelper noe.
    Samme resultat ved autokalibrering.

-Jeg får ikke spilt av audio "effektene fra dvd eller bluray, feks når jeg går på audio options på hovedmenyen i filmen og velger hd-lyd eller dts osv så lystrer ikke ampen på dette.
    Her har jeg også prøvd det meste føler jeg, satt forsterkeren i "auto" uten at det hjalp.
    Kan det være at problemet ligger i ps3?

-Oppe i venstre hjørne på displayet er det tennes lys for hvilke høyttalere som er i drift, feks 5.1 eller 7.1 osv.
    De lysene får jeg ikke til å tenne, men de står å dimmer eller blafrer svakt.
    Så jeg begynner å lure på om det er noe galt med reciveren siden jeg har alle disse problemene. Men er ikke helt klar for å sende den til soundgarden før jeg er 100% sikker.

Mvh Stian

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble til med coax eller optisk kabel ? Bare for å utelukke at forsterkern din ikke bare har passtrough av signalene for HDMI ? (Jeg har ikke kjennskap til modellen)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Har du prøvd å koble til med coax eller optisk kabel ? Bare for å utelukke at forsterkern din ikke bare har passtrough av signalene for HDMI ? (Jeg har ikke kjennskap til modellen)

Nei det har jeg ikke prøvd, skal gjøre det i mogen!
    Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst: Sørg for at audio-output på din PS3 er satt til PCM bitstream.

Deretter: Hvis du skal høre musikk med sub, må fronter være satt til small (gjelder hvis du kjører i Stereo eller andre surround moduser.
    Evt: Du kan kjøre i "Direct" altså IKKE "Pure Direct", for å få med sub til musikk, hvis fronter er satt til large. I pure direct spiller kun fronter.

Pass også på at sub er aktivert i hovedmenyen på recieveren. Det ligger under "speaker settings".

Når det gjelder "blaffringen" på displayet til pioneeren, er dette noe som omtrent gjelder samtlige SC-LX71 modeller, hadde det samme på min, samt hørt om utallige andre.

Ser ikke noe poeng i å prøve med coax eller optisk, den henter ut lyden til høyttalerne - så problemet ligger ikke der. Mistenker at problemet ligger i PS3, den må være satt til PCM utsignal for audio.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianuno
    Skal prøve å beskrive problemene på best mulig måte.
    Reciveren er en Pioneer sc-lx71
    Signalkilen er en PS3

-Jeg får ikke sub utgangen til å funke ved filmavspilling og til musikk, har gått igjennom alt av innstillinger men ikke fan om jeg får det til.
    Den funker når jeg kjører test toner ved nivåjustering og tidskomp, hva kan dette være?

-Jeg har noe effekter fra bakhøyttalerene ved filmspilling, men jeg syntes det mangler mye, feks hvis det går noen bak deg eller det flyr et fly over hodet mitt så høres ikke dette i bakhøttalerene. hører musikk effekter når jeg ser film men det holder ikke for meg.
    Her og har jeg justert og fikla til jeg blir grønn uten at det hjelper noe.
    Samme resultat ved autokalibrering.

-Jeg får ikke spilt av audio "effektene fra dvd eller bluray, feks når jeg går på audio options på hovedmenyen i filmen og velger hd-lyd eller dts osv så lystrer ikke ampen på dette.
    Her har jeg også prøvd det meste føler jeg, satt forsterkeren i "auto" uten at det hjalp.
    Kan det være at problemet ligger i ps3?

-Oppe i venstre hjørne på displayet er det tennes lys for hvilke høyttalere som er i drift, feks 5.1 eller 7.1 osv.
    De lysene får jeg ikke til å tenne, men de står å dimmer eller blafrer svakt.
    Så jeg begynner å lure på om det er noe galt med reciveren siden jeg har alle disse problemene. Men er ikke helt klar for å sende den til soundgarden før jeg er 100% sikker.

Mvh Stian

Tviler sterk på at det er noe galt med receiveren din. Får receiveren et stereosignal, så vises det ikke høyttalere i displayet. Det blafrer litt når det er mørkt, det er normalt.

Jeg formoder du ikke har PS3 slim, men den gamle som ikke kan sende bitstream til receivere, i såfall dekodes HD-formatet i PS3, ikke receiver.

Gå til den menyen som heter "Videoinnstillinger"

Klikk på denne og skroll ned til innstillingen "BD/DVD Audio Output format (HDMI). Jeg formoder du allerede har valgt HDMI som lyd/bildeoverføring fra PS3 til receiver!

Velg lineær PCM (ikke bistream), så får du HD lyd True HD og DTS HD Master (når dette er valgt i filmen)
    Dette dekodes i PS3'en, så det vil bare stå PCM i displayet på receiveren, men det er den eneste måten å få HD lyd på, ettersom PS3 foreløpig ikke overfører HD i bitstream (unntatt slim).

Angående subwoofer, har du stilt inn på Yes under speakersetup i receiver? Hvis ja, forsøk å endre til "plus" - da vil sub alltid være aktiv.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Tviler sterk på at det er noe galt med receiveren din. Får receiveren et stereosignal, så vises det ikke høyttalere i displayet. Det blafrer litt når det er mørkt, det er normalt.

Jeg formoder du ikke har PS3 slim, men den gamle som ikke kan sende bitstream til receivere, i såfall dekodes HD-formatet i PS3, ikke receiver.

Gå til den menyen som heter "Videoinnstillinger"

Klikk på denne og skroll ned til innstillingen "BD/DVD Audio Output format (HDMI). Jeg formoder du allerede har valgt HDMI som lyd/bildeoverføring fra PS3 til receiver!

Velg lineær PCM (ikke bistream), så får du HD lyd True HD og DTS HD Master (når dette er valgt i filmen)
    Dette dekodes i PS3'en, så det vil bare stå PCM i displayet på receiveren, men det er den eneste måten å få HD lyd på, ettersom PS3 foreløpig ikke overfører HD i bitstream (unntatt slim).

Angående subwoofer, har du stilt inn på Yes under speakersetup i receiver? Hvis ja, forsøk å endre til "plus" - da vil sub alltid være aktiv.

Ja jeg har gjort dette nå og kost meg med litt HD-lyd fra transformers 2
    Var sikker på at problemet lå i ampen, er litt noob når det kommer til trykking på slike apparat.

Takk for hjelpen alle som har svart

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •