Service på Emotiva i Norge etter lynnedslag ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Service på Emotiva i Norge etter lynnedslag ?

Etter ekstremvær i Østfold i natt har min Emotiva XPA-2 tatt kvelden. Den tar sikringen på kursen når jeg setter den på. Etter å ha tatt den ut av oppsettet og forsøkt en annen kurs får jeg den aktivert med blå powerbryter etter et lite smell, men etter 30 sekunder går den i en slags feilmodus med blinkende leds og orange powerknapp.

Det blir forsikringssak og jeg må finne ut hvor jeg kan få reparert denne for å få estimert kostnad? Helst i Østfold eller Oslo. Noen tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Etter ekstremvær i Østfold i natt har min Emotiva XPA-2 tatt kvelden. Den tar sikringen på kursen når jeg setter den på. Etter å ha tatt den ut av oppsettet og forsøkt en annen kurs får jeg den aktivert med blå powerbryter etter et lite smell, men etter 30 sekunder går den i en slags feilmodus med blinkende leds og orange powerknapp.

Det blir forsikringssak og jeg må finne ut hvor jeg kan få reparert denne for å få estimert kostnad? Helst i Østfold eller Oslo. Noen tips ?

Kanskje disse kan reparere: Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no
    De brukes så vidt jeg vet av Audiofoni når Xindak-produkter skal repareres. Så de reparerer sikkert andre saker også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Kanskje disse kan reparere: Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no
    De brukes så vidt jeg vet av Audiofoni når Xindak-produkter skal repareres. Så de reparerer sikkert andre saker også.

tror de brukes av mange , har godt rykte, reparer marantz,rotel,vincent osv

tror dessuten ikke at det vil koste allverden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant Servicenteret for Radio og Tv AS i hjembyen. De reparerer for Hi-Fi Klubben, Elkjøp, frittstående Hi-Fi butikker osv... Håper de fikser den!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis det er snakk om forsikring er det vel bare å shippe den til emotiva i usa da:-D måjo ha litt valuta for pengene :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    hvis det er snakk om forsikring er det vel bare å shippe den til emotiva i usa da:-D måjo ha litt valuta for pengene :-D
    Håper ikke alle tenker som deg - da blir det dyr forsikring for oss alle
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsterkeren blir like godt reparert i Norge er det vel bare en fordel siden det helt sikkert går mye raskere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar på sms i dag om at forsterkeren ikke lønner seg å reparere. Pris for undersøkelse kr. 500.- Nå lurer jeg på hvordan jeg skal dokumentere verdien på min knapt 1 år gamle Emotiva XPA-2 overfor forsikringsselskapet. Kjøpte den av en kar i Oslo som annonserte den på Finn og hadde tatt den inn fra USA. Jeg har ingen kvitteringer... Noe som ikke behøves, men hva skal jeg sette nypris med frakt til ? Noen tips?

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva skal jeg sette nypris med frakt til ? Noen tips?
    Tips: sleng en epost til Emotiva der du spør hvor mye det koster å sende én til Norge. Da har du det skriftlig og kan vise det til forsikringsselskapet.

Videre er det vel bare å kjøre på med (nypris + frakt) * dollarkurs * 1.25.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ca 7000 kr inkl frakt Kjøpte en selv i fjor...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •