hvilke utgangsrør music angel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilke utgangsrør music angel

Røyk et utgangsrør hær om dagen, nå lurer jeg på hvilke rør jeg skal kjøpe, har prøvd å søke, men det er uhorvelig mye rørprat rundt denne forsterkeren

Har sett på Ebay og det ser ut til at det er noen å velge i, hvilke skal jeg velge?

Shuguang, Sovtek, Electro Harmonix, Svetlana eller Tesla?

Kunne også i samme slengen tenkt meg å bytte smårørene, forsterkeren er vel tre år gammel.

Jeg hører på rock og grunge, tenker bygge meg noen open baffle høytaler om litt, for tiden bruker jeg Psb image 5t, music Angel og gigawork dac..

Forslag til rør?

Mvh

Per

Edit, skriveleif...

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge de "lærde" så skal det ikke ha så mye å si på hvilke utgangsrør du benytter på Music Angel XD-800 KT88. Gå for noen du får for en overkommelig pris.

Nå det kommer til smårør er det en egen tråd her på AV-forum som omhandler temaet. Ved å lese litt her vil du nok komme frem til noen rør som passer for deg og din musikksmak

Gode små-rør til Music Angel XD-800 KT88

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ganske så lang den smårørstråden, har enda ikke funne ut hvilken versjon av forsterkeren jeg har..

bestiller bare rør da, ikke di billigste og i hvertfall ikke di dyreste :=)

Per

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirmin
    ganske så lang den smårørstråden, har enda ikke funne ut hvilken versjon av forsterkeren jeg har..

bestiller bare rør da, ikke di billigste og i hvertfall ikke di dyreste :=)

Per
    Kanskje ikke så lurt å bruke inngangsrør (smårør) etter hipp-som-happ-metoden. Les her, fra Music Angel-forumet:
    "Music Angel KT88 er blitt produsert i to hoved-versjoner med forskjellig rør-oppsett. Begge versjoner benytter 12AU7 (ECC82)som driver-rør. I flere år kom MA KT88 med 12AT7 (ECC81) inngangsrør - dette er den opprinnelige versjonen. Høsten 2008 skjedde det en endring - forsterkeren ble endret til å benytte ECC85 i inngangen - typisk er det nå det kinesiske 6N1 som sitter der (et billig rør), men fabrikanten anbefaler ECC85.

12AT7/ECC81 og 6N1/ECC85 har lignende elektriske egenskaper, men atskiller seg ved å ha en annen kobling i gløde-kretsen. Derfor kan disse to variantene ikke byttes, med mindre forsterkeren modifiseres ... ."
    Du vil sikkert få svar i denne tråden uten å måtte lese øynene ut av hodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utgangsrør jeg har bestilt, smårørene lar jeg bare være, vet ikke hvilke jeg vil ha...

Per

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •