Reciver til Klipsch (Ca. 5000.-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver til Klipsch (Ca. 5000.-)

Sitter og ser på ny reciver, da mitt Emotiva oppsett snart forsvinner ut døren.

Men det er så mye salg osv. om dagen så rekker ikke å følge med på allt. Jeg hadde tenkt og legge ca. 5000.- Billigere gjør ingenting. Har sett litt på Marantz SR7002(5000.-) og Marantz SR5003 (3000.-). er utgående modeller men ser ut å være en fornuftig pris? Skulle dette passe bra sammen med Klipsch? Jeg har en Parasound NC-5250 som effektforsterker, så effekten på reciveren spiller ingen stor rolle, men preout er et must.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sitter og ser på ny reciver, da mitt Emotiva oppsett snart forsvinner ut døren.

Men det er så mye salg osv. om dagen så rekker ikke å følge med på allt. Jeg hadde tenkt og legge ca. 5000.- Billigere gjør ingenting. Har sett litt på Marantz SR7002(5000.-) og Marantz SR5003 (3000.-). er utgående modeller men ser ut å være en fornuftig pris? Skulle dette passe bra sammen med Klipsch? Jeg har en Parasound NC-5250 som effektforsterker, så effekten på reciveren spiller ingen stor rolle, men preout er et must.

ikke for å promotere men jeg selger min sr6003 for en grei pris så fort sr7005 kommer(august), har hatt sr7001 før og den var en veldig god receiver, 5003 har jeg ikke hatt men hørt en del bra om den,en av fordelene med sr6003/6004 er at de har 2 hdmi utganger, det er ett must for meg ihvertfall som kjører både pj og tv
    lydmessig er marantz den beste match til klipsch i mine øyne med onkyo på en annen plass, er noe som gjør at det passer godt sammen og marantz gjør seg ikke bort på musikk heller

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke for å promotere men jeg selger min sr6003 for en grei pris så fort sr7005 kommer(august), har hatt sr7001 før og den var en veldig god receiver, 5003 har jeg ikke hatt men hørt en del bra om den,en av fordelene med sr6003/6004 er at de har 2 hdmi utganger, det er ett must for meg ihvertfall som kjører både pj og tv
    lydmessig er marantz den beste match til klipsch i mine øyne med onkyo på en annen plass, er noe som gjør at det passer godt sammen og marantz gjør seg ikke bort på musikk heller
    Send meg en PM med pris osv. så kan jeg vurdere dette.

Andre som har innspill?

Har sett på disse også:

DENON AVR-2310
    Harman/Kardon AVR260
    Yamaha RX-V767

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag på dette? Prosessorn min kanskje forsvinner ut døren idag å da drar jeg og handler meg en reciver. Men greit og få litt innspill ifra andre brukere. Er jo en vedig bra pris på Denonen nå, men kanskje noe som er bedre match til Klipsch for samme prisen?

Det som den skal brukes sammen med er:
    Parasound NC-5250

Klipsch RF-7
    Klipsch RC-7
    Klipsch RS-52
    2stk SVS PB10-NSD

Fant også denne: Yamaha RX-V767

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag på dette? Prosessorn min kanskje forsvinner ut døren idag å da drar jeg og handler meg en reciver. Men greit og få litt innspill ifra andre brukere. Er jo en vedig bra pris på Denonen nå, men kanskje noe som er bedre match til Klipsch for samme prisen?

Det som den skal brukes sammen med er:
    Parasound NC-5250

Klipsch RF-7
    Klipsch RC-7
    Klipsch RS-52
    2stk SVS PB10-NSD

Fant også denne: Yamaha RX-V767

jeg stemmer på en av de marantzene du nevner hvis du skal handle umiddelbart, sr 7002 kostet vel 13 tusen? når den var helt ny og vil gi deg mye for pengene

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min rangering når det gjelder matchende receivere til Klipsch:
    1. Denon (Blir visstnok også brukt av Klipsch i deres utvikling)
    2. Yamaha
    3. Onkyo
    4. Marantz (man skulle tro at den gjorde en bra macth med Klipsch, men opplevd det litt bingo. Veldig bra på sitt beste... Dårlig på sitt verste)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Min rangering når det gjelder matchende receivere til Klipsch:
    1. Denon (Blir visstnok også brukt av Klipsch i deres utvikling)
    2. Yamaha
    3. Onkyo
    4. Marantz (man skulle tro at den gjorde en bra macth med Klipsch, men opplevd det litt bingo. Veldig bra på sitt beste... Dårlig på sitt verste)

det med at denon blir brukt tar jeg med en klype salt hvis du ikke har noe å referere til, denon er definnetivt den dårligste match jeg har hatt til klipsch her i heimen, så utrolig nok er min liste nøyaktig lik din, hvis du snur den på hodet

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen som jeg ser det med Yamahaen er at den har 2stk sub out, 2stk HDMI out og den er 3D klar(om jeg noengang kommer og bruke det er en annen ting).

Er det noe annet jeg har oversett som kunne gjøre noen av dem andre til bedre kjøp ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det med at denon blir brukt tar jeg med en klype salt hvis du ikke har noe å referere til, denon er definnetivt den dårligste match jeg har hatt til klipsch her i heimen, så utrolig nok er min liste nøyaktig lik din, hvis du snur den på hodet
    +1

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen spesielle krav til recieveren da, siden effekt ikke betyr allverden? Som ref. så kjøpte jeg nylig en Onkyo 875 til 4500,- her på avtorget, noe i den duren bør jo gi deg mye for pengene hvis dine eneste krav er hdmi-switching og pre-out... Onkyo skal visstnok være en ok match med Klipsch også...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x sub out er jo en fordel da jeg har 2 stk. så slipper jeg bruke splitt osv. Samt at 2 monitor utganger er greit om jeg skal ha projektor etterhvert.

Er som sagt ganske åpen for forslag, men nå er Emotivan hentet så må bestemme meg fort :P

Hadde ev. Pioneer LX-52 vært et bra alternativ om man fikk den for rundt 5000.- ? Vet at den ikke har 2stk Sub out. Men designet er strøkent og det skal vel gå for å være en god reciver?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha passer glimrende til Klipsch!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Yamaha passer glimrende til Klipsch!
    Det vet jeg, men kanskje er noe som passer bedre, derfor jeg lufter mine tanker og stiller spørsmål. Har testet Yamaha på Klipsch før å det funkert fint, men det betyr ikke at det er det beste kjøpet i denne prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen som jeg ser det med Yamahaen er at den har 2stk sub out, 2stk HDMI out og den er 3D klar(om jeg noengang kommer og bruke det er en annen ting).

Er det noe annet jeg har oversett som kunne gjøre noen av dem andre til bedre kjøp ?

tror du har bestemt deg mer eller mindre, yamaha er jo av mange godt likt på klipsch også og hvis dette med 2 sub utganger er viktig, samt 2xhdmi så er vel
    avgjørelsen tatt? er jo en ganske lettsolgt sak også hvis du oppgraderer senere
    det eneste jeg ville gjort før du kjøper er å ta en siste sveip på bruktmarkedet
    for å få eventuellt tak i en receiver med bedre pre del, f.eks onkyo 875 som er en veldig god og fleksibel receiver, pioneer ville jeg ikke blindt kjøpt pga det er delte meninger om synergien med klipsch

lykke til kekka, håper du treffer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Denon AVR 2310 så har den stått som utsolgt siden april på hfk sine sider. Tror ikke du får tak i den da det vil komme en erstatter iløpet av høsten. Korriger meg på dette hvis jeg tar helt feil på dette punktet.

Ellers får du holde oss orientert på hva du kjøper og hvordan du syntes den lyder med klipsch ht. Ønsker å bytte ut mine Dali 104 med Klipsch av noe slag.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. stilte Klipsch's Facebook-ansvalige det spørsmålet, og han svarte at de bruker bla. Denon og Yamaha i sin produktutvikling, men om du trenger det skriftlig, så kan jeg sikkert orden med en skriftlig bekreftelse med stempel
    Trodde også at det var gitt at Marantz og Klipsch skulle være en god match.. men nei.. Marantz integrerte funker veldig bra (SA-15 er helt konge her!), mens surroundforsterkerne.. Hmmm.. ja.. Som jeg sier: Jeg har hørt både dårlig og bra her så kommer helt an på hvordan lydkilden er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke er avhengig av HDMI på receiveren, vil jeg anbefale å handle brukt..

Toppmodellene for noen år siden fra alle de nevnte merkene, bla Pioneer ax10ai, Marantz sr9600, yamaha z9 osv. går styggbillig på brukten. Er det lydkvalitet du er ute etter så synes jeg valget er lett. mao du får mer for pengene med å kjøpe pent brukt enn nytt. imo!

Selv kjører jeg en pioneer ax10ai på mine rf 63 og det spiller nydelig!

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfaringer med to forsterkere til Klipsch...
    Marantz er alt for snill med dynamikken og har litt for lite krefter ( du har jo effektforsterker så det har nok ikke noe å si med effektern)

harman/kardon er perfekt match etter min mening. 260 eller 460 dersom du ønsker å oppgradere til HDMI 1,4 når det kommer på marked

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vel.. stilte Klipsch's Facebook-ansvalige det spørsmålet, og han svarte at de bruker bla. Denon og Yamaha i sin produktutvikling, men om du trenger det skriftlig, så kan jeg sikkert orden med en skriftlig bekreftelse med stempel
    Trodde også at det var gitt at Marantz og Klipsch skulle være en god match.. men nei.. Marantz integrerte funker veldig bra (SA-15 er helt konge her!), mens surroundforsterkerne.. Hmmm.. ja.. Som jeg sier: Jeg har hørt både dårlig og bra her så kommer helt an på hvordan lydkilden er.

hmm, neida trenger ikke skriftlig, når jeg snakket med de for en god stund siden så sa de at marantz var ett av merkene de brukte, angående min erfaring med receivere så uttaler jeg meg bare om merker jeg har hatt hjemme selv over lengre tid og da hvordan det funker hos meg, ingen andre merker har vært i nærheten av å matche marantz her hjemme, spessieltt ifra mellomtone og oppover, spiller større og med bedre oppløsning
    denon sugde rett og slett her hjemme for å si det rett ut, yamaha var greit en periode så ble det kjedelig, onkyo var nest best.
    har nå hatt sr7001 og sr6003 her hjemme og sr7005 er snart på vei

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Har erfaringer med to forsterkere til Klipsch...
    Marantz er alt for snill med dynamikken og har litt for lite krefter ( du har jo effektforsterker så det har nok ikke noe å si med effektern)

harman/kardon er perfekt match etter min mening. 260 eller 460 dersom du ønsker å oppgradere til HDMI 1,4 når det kommer på marked

likte bedre hk når jeg var yngre jeg og, har hatt 2 stk forsterkere fra de, men aldri på klipsch, og slik jeg husker de må det bli en slitsom match spessiellt i toppen innbiller jeg megi

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •