Reciver til Klipsch (Ca. 5000.-) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lydgalemannen
    Er denne ett bra alternativ til klipsch og emotiva?
    Det er den, ingen tvil om det. meget bra reciver til prisen, men jeg vill ikke gi så mye for en reciver akk. nå. Hadde håpet å holde meg rundt 5.000.-

Fikk tilbud på Marantz SR5003 og bd5004 for 7000.- idag. Noe som for meg ser ut som en meget bra pris

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Det er den, ingen tvil om det. meget bra reciver til prisen, men jeg vill ikke gi så mye for en reciver akk. nå. Hadde håpet å holde meg rundt 5.000.-

Fikk tilbud på Marantz SR5003 og bd5004 for 7000.- idag. Noe som for meg ser ut som en meget bra pris

hørtes ikke verst ut i det hele tatt det, du har forsatt effektforsterker?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange mener mye om mye her på forumet og blir ting først en hype blir du nesten dødsdømt av enkelte om man går mot strømmen!

DET var en fornuftig setning !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hørtes ikke verst ut i det hele tatt det, du har forsatt effektforsterker?
    Ja... Parasound NC-5250

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Mange mener mye om mye her på forumet og blir ting først en hype blir du nesten dødsdømt av enkelte om man går mot strømmen!

Enig med deg her... har ikke helt kastet ifra meg tanken på en Pio LX-52 da... men den koster 6500.- Men det er klart.. kan jo beholde min panasonic 60 bluray spiller.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Her er iallefall en og flere til..

Jeg har testet tre pioneer receivere på div klipsch og er storfornøyd. Har også mange bekjente som kjører div Pioneer på klipsch og som også er veldig fornøyd.

Bladet "Hjemmekino" gav Pioneer LX 60 karakteren 6 på fullt RF 83 oppsett og LX70 karakteren 5 på samme oppsettet..

Har du selv hørt et oppsett med Pioneer og klipsch?!
    Dette blir litt OT, men jeg må svare her.

Når noen skriker ut en bastant påstand må det vel være lov å be om kilde/oppbakking for denne?

Jeg har ikke sagt et negativt ord noen gang om Pioneer+Klipsch, søk på forumet gjennom alle mine innlegg hvis du vil.

Jeg leser mye i tråden om Klipsch-klubben(du også vet jeg) og det er ikke ofte "Pioneer" dukker opp der, dette er grunnen til at jeg ønsket å innhente flere erfaringer om denne kombinasjonen, ikke for å henge ut noen som "Mr. Skrik" trudde.

Den testen har jeg ikke fått med meg, men det er flott da, at noe låter såpass til å fortjene slike karakterer.

Jeg er her for å innhente informasjon og lære, men jeg godtar ikke "Dette er best!" uten ytterligere informasjon, derfor jeg ettersøkte flere med samme erfaring =)
    Forøvrig er jeg stor tilhenger av å gå mot strømmen, ikke noe er knall som å finne en sær kombinasjon som funker gull og ingen/få har tenkt på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock

Når noen skriker ut en bastant påstand må det vel være lov å be om kilde/oppbakking for denne?

Jeg har ikke sagt et negativt ord noen gang om Pioneer+Klipsch, søk på forumet gjennom alle mine innlegg hvis du vil.

Jeg leser mye i tråden om Klipsch-klubben(du også vet jeg) og det er ikke ofte "Pioneer" dukker opp der, dette er grunnen til at jeg ønsket å innhente flere erfaringer om denne kombinasjonen, ikke for å henge ut noen som "Mr. Skrik" trudde.

Den testen har jeg ikke fått med meg, men det er flott da, at noe låter såpass til å fortjene slike karakterer.

Jeg er her for å innhente informasjon og lære, men jeg godtar ikke "Dette er best!" uten ytterligere informasjon, derfor jeg ettersøkte flere med samme erfaring =)
    Forøvrig er jeg stor tilhenger av å gå mot strømmen, ikke noe er knall som å finne en sær kombinasjon som funker gull og ingen/få har tenkt på.
    Hvem er "Mr Skrik" ?
    Og hvor står det at " dette er best"?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant nok det der,men man må også kunne få lov til å snakke om sin egen forkjærlighet for komboer man selv liker men å uttale seg bastant om merker man ikke har selv testet(hjemme) blir kraftig kost ja

Håper du kommer i mål Kekka, er jo mye lettere når man har en slik effekt som du besitter og, da er det jo mer pre delen i receiveren som teller

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du problemer med valg kekka ?
    jeg har ialfall det problemet

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Håper du kommer i mål Kekka, er jo mye lettere når man har en slik effekt som du besitter og, da er det jo mer pre delen i receiveren som teller
    Ja, er pre delen som er viktig da min effekt funker som fy Men vet ikke om 5003:en vil være grei nok. Men den koster jo under 3000.- så koster ikke så mye å feile. Og er mest brukt til film... musik er skjeldent jeg spiller.

Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    har du problemer med valg kekka ?
    jeg har ialfall det problemet
    Ja, dette er et skikkelig problem.Marantz 5003 er jo sykt billig om dagen, og den har egentli allt jeg trenger men spørsmålet er åssen bilder å lyd blir til film?

Ser mye på Pioneer LX-52 som nå selges til 6500.- men jeg er usikker på om jeg trenger det. Har også tidligere sagt jeg vill ha samme merke på reciver som bluray, men velger jeg pioneer løsningen så blir det å beholde den "gamle" Panasonic 60 spillern. Er mange spørsmål rundt dette. og om jeg kanskje skal vente til etter ferien med å handle...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock

Jeg tillater meg å svare dog noe mer On topic igjen

Siden du spurte om noen kunne peke ut noen til deg som kjørte en pio/klipsch kombo. for du visste ikke om noen. Måten du spør på blir veldig bastant og virker for meg ( sikkert ikke alle som leser det likt..) som om du mener det skal være en dårlig kombo.

Det er meget mulig du ikke mente noe videre med dette.

Sånn nok off topic.

Til trådstarter. Som jeg nevte før i tråden, jeg ville sett på bruktmarkedet. her finner du mange perler ekstremt billig
    Effekten er det jo ingenting å si på.. para å klipsch er en god kombo, det har jeg nemlig hatt selv

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er pre delen som er viktig da min effekt funker som fy Men vet ikke om 5003:en vil være grei nok. Men den koster jo under 3000.- så koster ikke så mye å feile. Og er mest brukt til film... musik er skjeldent jeg spiller.

Ja, dette er et skikkelig problem.Marantz 5003 er jo sykt billig om dagen, og den har egentli allt jeg trenger men spørsmålet er åssen bilder å lyd blir til film?

Ser mye på Pioneer LX-52 som nå selges til 6500.- men jeg er usikker på om jeg trenger det. Har også tidligere sagt jeg vill ha samme merke på reciver som bluray, men velger jeg pioneer løsningen så blir det å beholde den "gamle" Panasonic 60 spillern. Er mange spørsmål rundt dette. og om jeg kanskje skal vente til etter ferien med å handle...

hehe skjønner den ! skal kjøpe en reciver til klipsch jeg også men hos meg står det mellom yamaha å onkyo å det er veldig vanskelig å velge. vet ikke helt hva jeg har brukt for da jeg er ny på hjemmekino området

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg og hentet meg en Pioneer BDP-LX71 igår, også bestillte jeg opp en
    Pioneer VSX-LX52 ifra Soundgarden.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, gratulerer.

Noen ETA på receiveren? Spent på hva du synes om signaturen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superhelg hos Elkjøp.
    Elkjøp - Yamaha surround receiver
    Ser at du har bestilt, men dette er vel en bra pris?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg og hentet meg en Pioneer BDP-LX71 igår, også bestillte jeg opp en
    Pioneer VSX-LX52 ifra Soundgarden.
    Gratulerer med handel da!
    Du får informere oss om resultatet da,når du får alt opp å gå

Og det er MASSE innstillinger på de reciverne,så du har litt forske på før du har tweeket deg ferdig

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del så synes jeg det viktigste man bør se etter når det gjelder pre til Klipsch er hvordan det spiller i mellomtone og midbassen, det er der det er lettest å skille receivere av forskjellig merke! Er man bekymret for toppen så er nok ikke klipsch den rette høyttaleren for deg uansett...

Jeg har prøvd Nad, Harman Kardon, Onkyo og Yamaha, etter min subjektive oppfatning så spillte Onkyo aller best til Klipsch hjemme hos meg 8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Superhelg hos Elkjøp.
    Elkjøp - Yamaha surround receiver
    Ser at du har bestilt, men dette er vel en bra pris?
    Dette er en super pris. meget bra reciver som er enkel i bruk. Hadde en slik rundt feb. i år, men solgte til fordel for Emotiva UMC-1. Noe jeg angrer på idag.

Gratulerer med handel da!
    Du får informere oss om resultatet da,når du får alt opp å gå

Og det er MASSE innstillinger på de reciverne,så du har litt forske på før du har tweeket deg ferdig
    Blir ikke noe skikkelig testing før tirdag/onsdag. Men da skal jeg få testet litt og sagt hva jeg mener om denne komboen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en super pris. meget bra reciver som er enkel i bruk. Hadde en slik rundt feb. i år, men solgte til fordel for Emotiva UMC-1. Noe jeg angrer på idag.

Blir ikke noe skikkelig testing før tirdag/onsdag. Men da skal jeg få testet litt og sagt hva jeg mener om denne komboen.
    Heisann!

Hvordan fungerer det med Pio og Klipch synes du
    Du har vel fått testet litt nå?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Hvordan fungerer det med Pio og Klipch synes du
    Du har vel fått testet litt nå?
    Skal sies før jeg uttaler meg her nå at jeg har Parasound som mellomledd, som kan gjøre lyden litt mykere.

Men jeg synes dette låter som en drøm! likte dette meget godt og har fått bilde på recivern nå også. Men vet ikke hva feilen var. eneste som ikke funker nå er Xboxen... men skal se om jeg får ordnet dette til uken.

Har også testet Focal på dette opsettet å det spillte helt strøkent men ble litt lite punch til filmtitting... 2stk 6,5" har ikke så mye å stille opp med imor 2stk 8" i en senter

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sies før jeg uttaler meg her nå at jeg har Parasound som mellomledd, som kan gjøre lyden litt mykere.

Men jeg synes dette låter som en drøm! likte dette meget godt og har fått bilde på recivern nå også. Men vet ikke hva feilen var. eneste som ikke funker nå er Xboxen... men skal se om jeg får ordnet dette til uken.

Har også testet Focal på dette opsettet å det spillte helt strøkent men ble litt lite punch til filmtitting... 2stk 6,5" har ikke så mye å stille opp med imor 2stk 8" i en senter
    Ok,ja men det høres bra ut - hyggelig at du er fornøyd da
    Klart at at det effektrinnet kan gjøre mye positivt i et oppsett!
    Men det er jo såpass med tweekemuligheter på disse,at det skal da noe til å ikke få det til å passe med det meste etter mitt syn!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •