Reciver til Klipsch (Ca. 5000.-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Har erfaringer med to forsterkere til Klipsch...
    Marantz er alt for snill med dynamikken og har litt for lite krefter ( du har jo effektforsterker så det har nok ikke noe å si med effektern)

harman/kardon er perfekt match etter min mening. 260 eller 460 dersom du ønsker å oppgradere til HDMI 1,4 når det kommer på marked
    Selv synes jeg Hk er en forderdelig match med Klipsch. Hadde tidligere en hk 3490 på mine rf52 og det låt flatt, skrikende og umusikalsk, desverre.

Edit: Til film var det både bra og morro, men ikke til musikk.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ingen som har 767:en på lager... Så vet ikke hva jeg skal gjøre... muligens bare kjøpe den billige Marantz SR5003 og kjøpe en sub-splitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke før uti august de får inn 767en:cry:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da verken Denonen eller Yamahaen er i lager noen steder. Hadde Pioneer LX-52 vært et bra alternativ? Den kunne jeg jo fått hentet imorgen om det skulle vært så, for den har dem på lager. Orker ikke ha kinoen nede i 1 måned altså

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett så mange med Pioneer på Klipsch, dette kan det være en grunn til kanskje :S

Men skulle kunne tenke meg samme merke på Reciver og Bluray, og reciveren til Pioneer koster 6500.- også er det jo støtt 51 eller 71 blurayer på brukten og finn.

Noe annet hadde vært NAD, Men samme der. Ikke mange som bruker dette på Klipsch.

Yamaha og Denon må bestilles med lang leveringstid... Gaaaahhhh... Dette var ikke lett!!!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Da verken Denonen eller Yamahaen er i lager noen steder. Hadde Pioneer LX-52 vært et bra alternativ? Den kunne jeg jo fått hentet imorgen om det skulle vært så, for den har dem på lager. Orker ikke ha kinoen nede i 1 måned altså
    Vil absolutt tro at en LX 52 vil gjøre jobben like bra som de andre kandidatene!
    Det er da såpass mye innstillingsmuliheter på dagens recivere,at det skal vel en del til at du ikke får tunet lyden,så den passer dine ører!

Har selv hatt både LX 51,og har nå LX 82,og jeg er hvertfall kjempefornøyd med Pioneer,men ikke prøvd dem på Klipch da
    Det er da mange som har Klipch og Pio,og er fornøyde med det!
    Pio - lyden er nøytral,og detaljert,og skulle det bli for lyst i dine ører,så har du X-curve funksjonen,som gjør at den demper toppen gradvis etter eget ønske!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Vil absolutt tro at en LX 52 vil gjøre jobben like bra som de andre kandidatene!
    Det er da såpass mye innstillingsmuliheter på dagens recivere,at det skal vel en del til at du ikke får tunet lyden,så den passer dine ører!

Har selv hatt både LX 51,og har nå LX 82,og jeg er hvertfall kjempefornøyd med Pioneer,men ikke prøvd dem på Klipch da
    Pio - lyden er nøytral,og detaljert,og skulle det bli for lyst i dine ører,så har du X-curve funksjonen,som gjør at den demper toppen gradvis etter eget ønske!
    Dette låter igrunn supert Skal dra å se på en slik imorgen, må se om jeg får prutet den ned litt da den var 500.- billigere for 2 dager siden så skal nok få diskutert denne prisen på Elkjøp. Å gå til Soundgarden å få den for 6000.- tror jeg nok jeg bare kan glemme :P

Men du er sikker på at LX-52 også har denne funksjonen med demping?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du er sikker på at LX-52 også har denne funksjonen med demping?[/QUOTE]

Jepp - det er jeg sikker på
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Marantz SR4003. Kjøpte den brukt på impuls bare for og få brukt Klipschene mine. Syns nok kanskje den er litt "snill" og litt lite punsch , men ikke stort man kan forvente til den prisen kanskje. Er heller ikke helt fornøyd med auto-kalibreringen på den, men mener de større modellene har en annen type kalibrering. Heller nok mot Yamaha neste gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Jeg kjører Marantz SR4003. Kjøpte den brukt på impuls bare for og få brukt Klipschene mine. Syns nok kanskje den er litt "snill" og litt lite punsch , men ikke stort man kan forvente til den prisen kanskje. Er heller ikke helt fornøyd med auto-kalibreringen på den, men mener de større modellene har en annen type kalibrering. Heller nok mot Yamaha neste gang.

4003 er jo en ganske så rimelig sak ja, har aldri hatt 4 eller 5 serien men antar de er noe svakere enn de større og de har vel den enkleste auto kalibreringen.
    noe av det jeg liker med marantz er lydsignaturen og den myke toppen som dog allikevel er full av detaljer, samtidig har de en mellomtone jeg liker svært godt
    gikk fra yamaha tilbake til marantz og opplevde ett skikkelig løft i gjenngivelsen av film og musikk her hjemme , opplever at marantzen spiller større og bedre rett og slett

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det sån ut at jeg står med 3 valg.

Nad t747
    Nad t557

Pioneer VSX-LX52
    Pioneer BDP-LX71

Marantz SR5003
    Marantz BD-5004

Alle disse får jeg for omtrent samme prisen. Kommer til oh handle dette denne uken så om dere har forslag kom med det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Da ser det sån ut at jeg står med 3 valg.

Nad t747
    Nad t557

Pioneer VSX-LX52
    Pioneer BDP-LX71

Marantz SR5003
    Marantz BD-5004

Alle disse får jeg for omtrent samme prisen. Kommer til oh handle dette denne uken så om dere har forslag kom med det

prut på marantzen i og med at det kommer nye modeller neste mnd, minst 20 prosent

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    definitivt marantz, er også enig med jokris om at onkyo kommer rett etter marantzen. KJørte en gang integrert forsterker fra yamaha på klipsch...det var ikke bra i det hele tatt. +1 for marantz

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo sitt nye tilskudd?

NR808
    7.2 receiver

Dobbel HDMI ut
    7 HDMI inn
    preout på alle kanaler

Tho en pris på ca 8000 levert på døren.

AVshop.no / ONKYO TX-NR808B Sort 7.2 AV-receiver

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt dette selv, men alle som har hørt NAD på klipsch sier at dette ikke er noe bra! til og med på hifiklubben sa de at det var lite bra match

Personlig ville jeg gått for Pio eller Marantz..

Teller utseende noe så gå for Pioneer, bra lyd har begge!

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har ikke hørt dette selv, men alle som har hørt NAD på klipsch sier at dette ikke er noe bra! til og med på hifiklubben sa de at det var lite bra match

Personlig ville jeg gått for Pio eller Marantz..

Teller utseende noe så gå for Pioneer, bra lyd har begge!
    +1

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan du peke ut noen er du snill? For jeg kan ikke huske å ha sett mange av de, kan ikke huske noen faktisk.

To merker går igjen ofte, det er Onkyo og Yamaha også er det noen forkjempere for Marantz.

Personlig kan jeg skrive under for at signaturen i RX-V1900 passer bra til Klipsch, på mye forskjellig musikk og selvfølgelig film.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Kan du peke ut noen er du snill? For jeg kan ikke huske å ha sett mange av de, kan ikke huske noen faktisk.

To merker går igjen ofte, det er Onkyo og Yamaha også er det noen forkjempere for Marantz.

Personlig kan jeg skrive under for at signaturen i RX-V1900 passer bra til Klipsch, på mye forskjellig musikk og selvfølgelig film.
    Peke ut noen??
    Skal du avgårde og fortelle dem at dette må de slutte med da eller?

Husker ikke i farten hvem som evt har det her på AV-forum,men at det er noen vet jeg at jeg har lest!
    Ut over det ,så har jeg et par kompiser som har det,og de er hvertfall veldig fornøyd!
    Mener også det var en som hadde det i en "Hjemme hos" reportasje i bladet Hjemmekino,uten at eg husker hvilket nr!

Husker også at i den store testen i Lyd & Bilde,mellom Onkyo 3007,Pio LX82 og Yamaha 3900,så fikk Onkyo kritikk for at den var mer grovkornet og skrikende i diskanten en Pioneer'en!
    Og det er vel dette som skulle tilsi at det ikke passer så veldig bra med Klipch!
    Pio har også denne x-kurve funksjonen,som gjør at du kan rulle av toppen etter egen smak,hvis det blir for spist!

Når det er sagt så kommer vel dette mye an på smak og behag,og ikke minst rommet!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Hva med Onkyo sitt nye tilskudd?

NR808
    7.2 receiver

Dobbel HDMI ut
    7 HDMI inn
    preout på alle kanaler

Tho en pris på ca 8000 levert på døren.

AVshop.no / ONKYO TX-NR808B Sort 7.2 AV-receiver
    Er denne ett bra alternativ til klipsch og emotiva?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock

Her er iallefall en og flere til..

Jeg har testet tre pioneer receivere på div klipsch og er storfornøyd. Har også mange bekjente som kjører div Pioneer på klipsch og som også er veldig fornøyd.

Mange mener mye om mye her på forumet og blir ting først en hype blir du nesten dødsdømt av enkelte om man går mot strømmen!

Bladet "Hjemmekino" gav Pioneer LX 60 karakteren 6 på fullt RF 83 oppsett og LX70 karakteren 5 på samme oppsettet..

Har du selv hørt et oppsett med Pioneer og klipsch?!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •