Nybegynner surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner surround

Heisann!

Har akkurat bestilt meg en Yamaha RX-V665B og en Patos Basic 210C MKII Senterhøyttaler som en liten start. Det er lenge sia jeg har handla meg noe lyd, og sist gang var etter komf'en for ca 15 år sia.

Da blei det handla inn NAD 302, NAD 214, NAD 502 og DALI 104 og alt lever i beste velgående bortsett fra displayet på CD-spiller'n som stadig vekk slokker.

Så lurer på et par småting da veit dere Regner med at Yamaha'n klarer å dra 104'ene, men jeg kan vel koble til NAD 214 via pre-out front? Er det grei lyd i senterhøytaleren? Kosta ikke mer enn 479,- på MPX.no, så har ikke kjempeforventninger i grunn..

Setup så langt blir som følger:

- Tv: Panasonic 42" PX8EA
    - BD: Samsung BD-P1580
    - Amp: Yamaha RX-V665B
    - Effekt: NAD 214
    - Senter: Patos Basic 210C MKII
    - Front: DALI 104, kables med TARA LABS - "Space And Time TFA Return"

Tips til gode, men rimelige bakhøytalere mottas med takk

Esp1

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan koble din NAD 214 til pre-out på recieveren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv patos 210 som senter, dette er en grei senter. patos er blitt lagt ned så resterende høtalere blir solgt ut billig nå, senter koster normalt 2500kr.
    fikk selv også kjøpt meg 210 stativ høytalere som jeg bruker som bak høytalere til også 500kr, normal pris er også 2500kr på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt!

Har nemlig kikka på en del rimelige receivere, men ingen av de har hatt pre out. Jeg så i grunn ikke at denne hadde det før jeg begynte å skrive innlegget her i stad

Blir spennende å høre hvordan Patos'en låter i alle fall. Daliene kjenner jeg jo gått fra før

Jeg må nok desverre leve uten bakhøytalere en stund, då nåværende tvstue ikke har plass. Liker ikke når bakhøytalerne står kloss oppi lytteren. Men har et disponibelt rom i kjelleren som skal bygges opp som tvrom

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kobla opp anlegget og fått testa det litt. Hadde egentlig ikke tenkt å slenge opp bakhøytalere med det første siden jeg ikke hadde noen og nåværende tv-stue er alt annet et egnet for det, men kom på at det sto noen gamle AIWA'er i kjellern. Ikke de beste høytalerne akkurat, men bedre en ikke no.

Kjørte auto setup med hjelp av medfølgende mikrofon og slang i Transformers 2 Special Edition (Bumblebee Transforming Package) og kjørte receiveren på Pure Direct. Å MÆN det var forskjell fra vanlig stereo på det gamle NAD anlegget! Ser virkelig fram til å bygge dedikert filmrom i kjelleren nå ja. Ligger en skisse av hvordan rommet skal se ut på minHjemmekino delen av forumet; Shaka's Hule.

Esp1

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fristes til å anbefale deg Cerwin Vega som bakhøytalere. Jeg har selv centeren fra Cerwin Vega og den gjør en knalljobb for pengene!

Skal selv ha CV som bakhøytalere neste gang jeg bytter høytalere...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •