Lys fra innsiden av hegel h1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lys fra innsiden av hegel h1

satt og hørte på pinkfloyd på min hegel h1,, lyden kom ut helt fantastisk som den altid gjør med hegel! men jeg slo av alt lys i rommet og da fikk jeg se at det lyste fra innsiden til hegelen, svakt lys, som lyste bakerst på begge sidene ut av de rillene som er der, hørte også en svak trafo støy. er det vanlig at det kommer lys fra innsiden av disse? kan legge til at den var veldig varm etter mange timer med høyt trykk er det noe galt med min hegel eller skal det være sånn. trafo lyden gir seg etter noen minutter etter at jeg starter den på ny. sitter det noen lys dioder der inne eller er det noe som gløder der inne som ikke skal gjøre det?
    Kjempe forum, får altid svar på det jeg lurer på pga dyktige folk her
    takk på forhand!!

mvh Tommy OK

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve å stramme til skruene til trafoen og se om det gir seg.
    Hvis ikke den er festet godt nok vil den få kabinettet til å resonere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har banket litt pent på den tidligere, og da har det gitt seg helt til jeg skal flytte på den igjenn, da er det der igjenn, får vell åpne den opp og stramme den en gang for alle. men er det noen som vet om det skal lyse svakt ine i i hegelen? har aldri sett det før og var redd det var noe som grilles sikkelig der inne?? noen soma har erfaringer med det? om det skal være sånn, eler hva det skal være? dioder eller noe?

tar gjerne imot tips om hvordan man åpner h1 til hegel, ser ut som det er popp nagler den er festet med?? eller tar jeg helt feil

Takk for flott svar!!

mvh Tommyok

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen anelse egentlig, var vel kun ett forslag
    Sikkert noen som kan svare??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kontakte forhandler eller fabrikant?
    Lysene skal selvfølgelig være der og om den ikke blev varm tror jeg du kunne bekymre deg.
    Trafolyd er jo helt normalt egentlig og kan variere etter tidspunkt på dagen. Noen trafoer i H200 har dog måttet skiftes av Hegel har jeg hørt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommyok
    ja har banket litt pent på den tidligere, og da har det gitt seg helt til jeg skal flytte på den igjenn, da er det der igjenn, får vell åpne den opp og stramme den en gang for alle. men er det noen som vet om det skal lyse svakt ine i i hegelen? har aldri sett det før og var redd det var noe som grilles sikkelig der inne?? noen soma har erfaringer med det? om det skal være sånn, eler hva det skal være? dioder eller noe?

tar gjerne imot tips om hvordan man åpner h1 til hegel, ser ut som det er popp nagler den er festet med?? eller tar jeg helt feil

Takk for flott svar!!

mvh Tommyok
    Det er helt sikkert et sett med lysdioder som du kan skimte gjennom spaltene i dekselet, altså ingenting å berkymre seg for!

Dekselet er festet med unbrakoskruer, ikke popnagler! (gud forby).
    Du må skaffe deg en passende sekskantnøkkel / unbrakonøkkel, så fjerner du skruene med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

takk for svar, da blir det tur til clas i morgen og få seg umbrako sekskant nøkkel, eller ikea nøkklen som en viss vennine av meg kalte det, hu hadde sett at jeg hadde mange liggende i verktøy kassen min og utbrøyt høyt! oooi så mange ikea nøkler du har, du må handel mye på ikea.. å som jeg lo,, det gjør jeg egentlig enda!!!! hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hegel og lys

alle hegel forsterker har disse lysene! det er en del av forsterkeren snakk med soundgarden! jeg lurte litt på dette med min h200 den har og lys innvendig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •