Bruke front utganger til å drive surround back ht?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke front utganger til å drive surround back ht?

Har koblet en 2 kanals effektforsterker til min 5.1 surroundforsterker. Surroundforsterkeren har imidlertid mulighet til 7.1 hvis jeg kobler til en ekstra forsterker/aktive HT. (Det vil si at hvis jeg hadde brukt effektforsterkeren til surround-back så hadde det fungert.) Det jeg lurer på er om jeg nå kan bruke de to ledige utgangene til å drive evt. surround-back ht? Disse ble før brukt til å drive front ht. Forsterkeren det er snakk om er en nad t755.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Har koblet en 2 kanals effektforsterker til min 5.1 surroundforsterker. Surroundforsterkeren har imidlertid mulighet til 7.1 hvis jeg kobler til en ekstra forsterker/aktive HT. (Det vil si at hvis jeg hadde brukt effektforsterkeren til surround-back så hadde det fungert.) Det jeg lurer på er om jeg nå kan bruke de to ledige utgangene til å drive evt. surround-back ht? Disse ble før brukt til å drive front ht. Forsterkeren det er snakk om er en nad t755.
    755 er vel en 7-kanals forsterker? Du kjører den kanskje som bi-amp på fronetene siden du nevner 5.1? Er vel bedre å sette effekten(kommer selvsagt ann på hvilken effektforsterker du har) på frontene og kjøre den som en vanlig 7-kanals forsterker? 755 er vel ganske så kraftig uansett....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Problemet er at 755 ikke har mer enn 5 forsterkerutganger. Nad har oppgitt litt misvisende at den er en 7.1 forsterker, men skal man utnytte 7.1 må man ha en egen forsterker på de to siste kanalene. Nå har jeg koblet opp en effektforsterker på frontene. Det er derfor jeg lurte på om jeg nå kan benytte de to ledige forsterkerutgangene (som før ble brukt til å drive frontene) til surroundback.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre-out utgangene er "fixed" dvs. at pre-out Left kun gir signalet som matcher left front o.l. på de resterende kanalene. Kobler du effekten til surround back(pre-out) og setter forsterekeren til 71. vil den sende korrekt lydspor til bakkanalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •