Hvilken forsterker til Dali Concept 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til Dali Concept 2

Hvilken av disse ville dere valgt til Dali Concept 2? Stereo i første omgang, men muligens 5.1 etterhvert.

Denon AVR 1911
    Denon AVR 2311
    Onkyo SR607
    Onkyo SR608
    HK AVR260

Regner med at feks AVR2311 er bedre enn 1911, men er det strengt talt nødvendig med mitt oppsett? Andre alternativ mottas også med takk. Max 5000kr, men helst så billig som mulig. HDMI 1.4 og Dolby Pro Logic IIz er overhode ikke nødvendig, men god på musikk/stereo er en viktig faktor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for bump, men endret hele første posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke all verden med response her så jeg fortsetter å snakke litt med meg selv. Ble i hvertfall en HK AVR 260 til slutt. Mulig jeg hadde for høye forventninger, men ble litt skuffet. Rett og slett litt tam lyd. Kan jo selvfølgelig være at Dali Concept 2 ikke er all verden til høttalere heller, men hadde håpet at steget opp fra et LG hjemmekinoanlegg skulle være noe større. Selvølgelig noe mer detaljert, luftig og større lydbilde, men noe "wow" faktor var det på ingen måte. Må stort sett holde meg på 60% + i lydstyrke til helt vanlig bruk i en liten stue, og bassen er ganske tilbaketrukket. Litt snodig basert på hva jeg har lest om 260'n. Noen som har noen gode tips (som ikke koster all verden) for å forbedre ting?

Forresten, er det noen som har noen tips til en noe jeg kan bruke for å få avstand mellom forsterker og blu-ray spiller siden den blir en del varmere enn hva jeg hadde før? Ser for meg en eller annen form for sylindere på 4-5 cm som kan settes på hvert hjørne av blu-ray spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av rotel kanskje? den nye 15 serien skal være god, kanskje på dine høytallere?
    Eller så har du nad som er bra
    Hvis det er stereo du er ute etter så er disse to et bra alternativ, men du som avgjør

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at en i familien har Denon 1909 til Concept 2. Han er dog ikke så interessert i lyd, men han ville ha noe annet enn bare TV-lyden, og han er kjempefornøyd

* Bump,beklager, leste ikke før nå at du allerede har kjøpt forsterker, gratulerer

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo skru opp bassen via forsterkeren. Men hva forventer du av høyttalere til 3k?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du kan jo skru opp bassen via forsterkeren. Men hva forventer du av høyttalere til 3k?
    Hehe, det er forsåvidt et godt poeng, men jeg hadde bare håpet at det skulle være noe vassere. Spiller jo rent og pent så jeg får vel heller vurdere en sub som suplement i stedet. Blir litt off-topic i denne tråden, men er den minste XTZ sub'n noe å satse på (8")? Ser jo storebroren har fått bra omtale, men jeg har ikke all verden av plass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •