Onkyo 606: "No signal" fra HD-kilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 606: "No signal" fra HD-kilde

Hei!
    Jeg har en Onkyo 606 forsterker, jeg har koblet til en PS3, Samsung BD-spiller og en parabol HD-dekoder fra CD.
    Når jeg velger PS3 (Game/TV) inngangen får jeg svært ofte opp at det ikke er signal på TV'en, det er heller ikke lyd, så det må være feil mellom PS3 og Onkyo.
    Jeg skiftet HDMI-kabel til en dyrere kabel, og problemet ble litt mindre, men fremdeles er det mange ganger av/på med forsterker før jeg får inn signalet.
    Det er aldri noe problem på CBL/SAT. Det er også sjelden problem mellom Samsung Blu-rayen (DVD), men også her forekommer dette problemet, spesielt før jeg skiftet HDMI-kabel.

Jeg brukte svæææært billige HDMI-kabler (Hong Kong) og mistenker at disse var for tunge for seg selv og at pluggene var dårlig loddet, slik at de gikk i stykker etter noen uker.
    De jeg bruker nå skal være bra, og når jeg bytter mellom dekoder og ps3 er det fremdeles samme problem, kun for PS3.

Er det lav effekt på utgangssignalet fra PS3?
    Bør jeg reklamere på PS3?

Er det Onkyo som er for "kravstor" på signalet?
    (siden det også er et problem med blu-ray-spilleren, dog mindre problem)

Jeg er meget lei av å slå av og på forsterkeren ti ganger før jeg får bilde!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde meg på en 20meter hdmi-kabel fra cableworld.no. Da klarte jeg ikke å få opp mer enn 576i på tv'n. Jeg prøvde en hdmi-kabel på 7,5meter som jeg kjøpte på ebay for 90,-, og den fungerte knirkefritt på 1080p. Dette er kun mellom PS3 og TV da. Cableworld-kabelen fungerte på 1080p mellom bluray-spiller og tv, så PS3 har nok en lavere signalstyrke enn annen elektronikk virker det som.
    Hvor lang kabel har du mellom PS3 og Onkyo? 1 meter eller no? Skulle tro det var noe med forsterkeren ettersom du har samme problemet med bluray-spilleren din.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Jeg prøvde meg på en 20meter hdmi-kabel fra cableworld.no. Da klarte jeg ikke å få opp mer enn 576i på tv'n. Jeg prøvde en hdmi-kabel på 7,5meter som jeg kjøpte på ebay for 90,-, og den fungerte knirkefritt på 1080p. Dette er kun mellom PS3 og TV da. Cableworld-kabelen fungerte på 1080p mellom bluray-spiller og tv, så PS3 har nok en lavere signalstyrke enn annen elektronikk virker det som.
    Hvor lang kabel har du mellom PS3 og Onkyo? 1 meter eller no? Skulle tro det var noe med forsterkeren ettersom du har samme problemet med bluray-spilleren din.
    bruker ca 1meter hdmi-kabel.

har ikke hatt problemer med bluray-spilleren etter bytte av HDMI-kabel.
    men "uansett kabel" er det problem med ps3, så jeg har bestemt meg for å kjøpe ny ps3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •