Pioner SC-LX72 eller vente på Denon 3311 og HDMI 1.4?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioner SC-LX72 eller vente på Denon 3311 og HDMI 1.4?

Hei alle kloke lyd og bilde hoder, er det noen gode råd til kjøp av sorround-receiver? Har lest en del i det som er postet tidligere og føler meg vel fremdeles ganske ute på glattisen.

Skal kjøpe ny AVR og håper at den skal ikke bare skal gi bra lyd til film og TV, men også gjør en god jobb når man har lyst å høre på god musikk. Samtidig så er det teknologiskifte på HDMI fronten som det er vanskelig å få helt grep på.

Dilemaet jeg har er enten å vente til Denon 3311 dukker opp til høsten med HDMI 1.4 (sikkert da priset opp mot 11-12k), alternativt kjøpe Pioners SC-LX71 nå til under 10k hos soundgarden.

Hvor viktig er HDMI 1.4? 3D, internet over kabelen og audio begge veier er litt fristende, men mest spennende er at den nye standarden støtter 4096×2160 i oppløsning. Men så høy oppløsning har jeg vanskelig å tro er støttet i de nye AVR til høsten?
    Så da er det kanskje ikke så viktig å tenkte fremtidsrettet siden man uansett må kjøpe ny AVR når 4x2k TV'ene har landet i pris om noen år.

Som høytalere bruker jeg B&W CM1, de trenger vist en kraftig forsterker og jeg regner med at de to nevnte er gode nok?

På forhånd takk:-)

DENON UK | Home Audio Components

Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Hvis du vet at du ikke skal ha 3D eller må ha audio return iår å neste ser jeg ikke noe problemer med å kjøpe f.eks LX72 med HDMI 1.3.

4k standarden på bilde er nok et par år unna enda tror jeg-de skal nok melke markdet for 3D og LED-LCD først! HDMI ligger forresten ann til å bli overflødig iflg noen men bare tiden vil vise

Kan anbefale LX72 å har LX82 selv å synes det er kompetente saker også på musikk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge... Denon og Pioneer er trygge kjøp når det kommer til musikk i to kanaler.
    Ellers så kommer det ann på hvordan du syns musikken skal høres ut...

Selv skal jeg vente og se om 2. generasjon 3D har et bedre bilde så håper HDMI holder koken en 5 år til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd. Det å forsøke å være fremtidsrettet i innkjøp av elektroniske artikler er alltid en usikker vitenskap, (untatt kanskje kjøleskap).

"rs banditt", Når det gjelder Pioneer LX-82, hvor stor forskjell er det på den kontra LX-72 som gjorde at du gikk for 82'n? På papiret virker det bare som 10watt mer, led display på fjernkontrollen og en mer avansert thx koding?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ekstremt like. Jeg kjøpte LX82 etter å hatt LX71 pga at LX81/82 fikk en del bedre tester på musikkavspilling i div tester. Er den bedre-tja.... jeg hadde ikke kjøpt den idag hvis jeg viste at forskjellen var SÅ liten!

Den har litt høyere gain slik at en slipper å skru ca -2db mindre på volum skalaen. Den er ørlite grann bedre i stereo måtte høre å sammenligne begge lenge før jeg dro konklusjoen. Litt bedre "ro" i lydbildet og kontroll på lydbildet. De har identiske ICE moduler. Forskjellen er at 81/82 har samplingskonverter.

Må legges til at jeg IKKE har "gullører"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg har nok ikke gullører selv heller:-)

Har sjekket litt rundt og funnet LX-82 priset bare et par tusen mer enn LX-72. Ble litt i tvil om jeg ikke skal gå for 82'ern selv også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Velkommen til forumet

Hvis du vet at du ikke skal ha 3D eller må ha audio return iår å neste ser jeg ikke noe problemer med å kjøpe f.eks LX72 med HDMI 1.3.

4k standarden på bilde er nok et par år unna enda tror jeg-de skal nok melke markdet for 3D og LED-LCD først! HDMI ligger forresten ann til å bli overflødig iflg noen men bare tiden vil vise

Kan anbefale LX72 å har LX82 selv å synes det er kompetente saker også på musikk.

ifølge en venn av meg som bor i østen skulle 4k eller quad hd vært sluppet i år men er utsatt til tidligst neste år, men det er jo allerede laget slik tv

Quad Full High Definition Display: 3840x2160 of Ultra-HD Goodness

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer SC-LX72 eller vente på Denon 3311 og HDMI 1.4?
    Sammenligne gammel Pioneer med ny Denon så finner man forskjell ang HDMI
    men selvsagt får du ny Pioneer med HDMI 1.4
    Pioneer SC-LX73 - www.pioneer.eu

Om du ikke skal ha 3D eller audio return som rs_banditt skriver er det vel ikke så mye som skiller 72/73
    (tror du kan styre 73 med iPhone iPod touch over trådløst nettverk..det kan vel ikke 72...tror 73 skal ha nytt redesignet GUI)

Er jo kanskje heller ikke vits med AVR 3311 om man ikke ønsker HDMI 1.4 men like godt kan kjøpe en billig AVR 3310 som sluttselges til billig pris

Det som kanskje er mest viktig
    liker man lyden på en Pioneer eller Denon best + mere plasseringsvennelig er vel en SC (ice) enn andre recivere som krever stor plass for lufting

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en veldig lite brukt Pioneer LX-71 for salg, den ser ut som ny og er veldig bra.

Hvis noen er intrisert så selger jeg den for 7000,- (pris kan diskuteres også)
    Kontakt meg vis du er itrisert tlf: 72559914

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •